جشن تولد آتاری برای تمام دهه شصتی ها!
قصد داریم به بررسی و یادآوری دستگاه بازی آتاری بپردازیم که بچه های دهه 50 و 60 خاطرات خوبی از این کنسول بازی دارند.

آتاری محبوب دهه 60

به بهانه 44 سالگی اسباب بازی مورد علاقه ی  دهه شصتی ها گوشه ای از اطلاعات مربوط به این بازی خاطره انگیز را برای شما مرور می کنیم.

"آتاری"یک شرکت و نام تجاری با مالکان چندملیتی است که از سال ۱۹۷۲ فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت آتاری به عنوان یکی از اولین شرکت های بازی های رایانه ای توانست بازی آتاری را با استفاده از پنج کنسول بازی در اختیار کاربران خود قرار دهد.

یکی از سرگرمی های برتر و مدرن دنیای امروزی،بازی های ویدئویی هستن که علاوه بر سرگرمی،یک صنعت بسیار سودآور هم بوده و هست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بالارفتن نیاز ها طراحی بازیها گسترده تر شد و شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است. جذابیت های بصری و گرافیکی بسیار زیادی همگام با دانش امروز در ان ها وجود دارد.

اما با وجود حجم پیشرفت این  بازی های  هنوز  هم کاربرانی پیدا می شوند که تعلق خاطری به این بازی داشته باشند و کمتر کسی از دهه شصت  و پنجاه  پیدا می شود که این بازی را انجام نداده باشد.

** نسل یا کنسول اول این بازی Home Pong نام داشت که یک بازی دو بعدی برای شبیه سازی باز پینگ پنگ بود.

** VCSدومین نسل کنسول این بازی که در ایران به اسم " دسته خلبانی معروف بود. بازی های این کنسول در قالب نوار عرضه می شد.

 

**در نسل سوم بعدی بازی های" جو استیک "یا همان دسته کنترلر به بازار آمد که دستگاه این بازی قدرت و گرافیک بالایی داشت.

**نسل چهارم این بازی دو مزیت نسبت به نسل های قبل داشت. اول اینکه می توانست بازی های نسل قبل را ساپورت کند و دوم قیمت کمتری داشت و نمایشگر ال سی دی گرافیک بالا و طراحی دسته کنترلر از دیگر ویژگی های این نسل بود.

**نسل پنجم این بازی " جگوارا " نام داشت که اولین بازی 64 بیتی دنیا بود که توسط شرکت آتاری ساخته شد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir