نسخه 5 بلوتوث با سرعت بیشتر آمد
نسخه 5 بلوتوث عرضه شد که سرعت بسیار بیشتری خواهد داشت.

نسخه 5 بلوتوث عرضه شد

با پذیرش استاندارد جدید از سوی گروه موسوم به SIG، نسخه 5 بلوتوث برای توسعه‌دهندگان و سازندگان انواع ابزار الکترونیکی عرضه شد تا بتوان از خانه هوشمند تا ساعت هوشمند را با سرعت و رنج بیشتر از قبل پشتیبانی کرد.

جدیدترین فناوری بی‌سیم که ژوئن امسال رونمایی شد، باهدف اتصال انواع متنوعی از ابزار الکترونیکی تعریف‌شده است تا جایی که می‌توان اسپیکرها، ساعت‌های هوشمند، لامپ‌های هوشمند و بسیاری دیگر از دستگاه‌های متصل با فناوری اینترنت اشیاء را در کنار هم یکپارچه‌سازی کرد.

تمرکز طراحان بلوتوث 5 روی رنج و شعاع دربرگیری و همچنین پهنای باند، سرعت و مدیریت ابزارهای یک خانه هوشمند بوده است تا درنهایت رویای شهر هوشمند را با آن محقق کرد.

در مقایسه با بلوتوث 4.2 این نسخه رنج تا 4 برابر، سرعت دوبرابر تا 2 مگابیت برثانیه، 8 برابر شدن حجم ارسال دیتا را به ارمغان آورده است.

کیفت بالاتر صوت برای اسپیکرهای بلوتوث دار و تداوم اتصال، سرعت بالاتر انتقال دیتا با کمترین زمان انتظار، سرعت بالاتر برای ساعت‌های هوشمند، سازگارتر شدن با اپ ها و سخت‌افزار متنوع، از دیگر مزیت‌های بلوتوث 5 است که 6 ماه آینده به‌طور وسیع روی محصولات جدید می‌نشیند و البته جایگزین 4.2 و 4.1 و 4.0 نخواهد شد، بلکه به استاندارد موجود افزوده می‌شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir