هر 100سال طول روزها در زمین افزایش می یابد!
براساس تحقیقات جدید محققان روزها درحال طولانی تر شدن می باشند درواقع هر 100سال حدود 1.8 میلی ثانیه به طول روزها افزوده می شود.

طولانی تر شدن روزها براساس تحقیقات محققان در هر 100 سال

شاید برای برخی افراد روزها سریع می گذرند، اما ستاره شناسان می گویند که در واقع این طور نیست و برعکس به خاطر یک حقیقت علمی، گذر روزها در زمین هر سال به میزان بسیار جزیی طولانی تر می شود.

محققان انگلیسی با بررسی بیش از سه هزار سال سوابق رصد آسمان از سال 720 قبل از میلاد مسیح تا سال 2015 میلادی دریافتند که به لطف کاهش تدریجی سرعت چرخش زمین، در هر صد سال حدود 1.8 میلی ثانیه به طول روز افزوده می شود.

ممکن است این کسر کوچک از زمان چندان با اهمیت به نظر نرسد، زیرا برای افزایش طول روز به مدت یک دقیقه چیزی حدود 3.3 میلیون سال زمان لازم است و برای این که طول روز تنها یک ساعت افزایش یابد، لازم است دو میلیون قرن دیگر هم سپری شود.اما درک میزان کندشدن چرخش زمین و عوامل موثر بر این پدیده، برای انجام محاسبات دقیق در رابطه با آینده سیاره ما ضروری است.

در واقع در نتیجه این تحقیقات نشان داد که رفتار زمین غیرقابل پیش بینی تر از آن است که تصور می شد. براساس پیش بینی های قبلی، در هر قرن 2.3 میلی ثانیه به طول روز اضافه می شود، اما اکنون مشخص شد میزان کاهش سرعت دوران زمین کمتر از چیزی است که قبلا تصور می شد.
قدیمی ترین سوابقی که تاکنون از رصد آسمان وجود دارد، از لوحه های سنگی بابلی ها به دست آمده است.

محققان علاوه بر این لوحه ها، متون یونان باستان، چین، اروپای قرون وسطی و خاورمیانه را نیز مورد بررسی قرار داده اند. در تمام این سوابق، زمان، محل و اشخاصی که پدیده کسوف و خسوف را در طول قرن ها رصد کرده اند، ثبت شده است.
محققان با استفاده از مدل سازی کامپیوتری و از طریق مقایسه این سوابق تاریخی توانستند نحوه کاهش سرعت دوران زمین را در یک دوره 2735 ساله تشخیص دهند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: irna.ir