Ladies First یا خانم ها مقدم ترند چگونه بوجود آمد؟
اگر دوست دارید بدانید که جمله خانم ها مقدم ترند یا همان Ladies First از کجا بوجود آمده است, با ما همراه شوید.

جمله خانم ها مقدم ترند از کجا آمده است؟

جمله معروف «خانم ها مقدم ترند» را تقریبا همه ما شنیده ایم. این جمله معروف اغلب در بسیاری از فرهنگ ها و ملل برای تعارف استفاده می شود. بسیاری کوشیده اند تا ریشه تاریخی آن را به دست آورند و به معمای تاریخی Ladies First پایان دهند.

اغلب گفته می شود که ریشه این جمله به یک داستان ایتالیایی بازمی گردد.

در قرن هجدهم میلادی در ایتالیا، پسر ثروتمندی تصمیم می گیرد با دختری از یک خانواده فقیر ازدواج کند، ولی با ازدواج آن دو به دلیل آنچه اختلاف طبقاتی می نامیدند، مخالفت شد. دختر و پسر از هر روش و راه حلی برای موافقت خانواده های خود استفاده کردند، ولی موفق به کسب رضایت آنها نشدند.

آنها تصمیم گرفتند تا با هم خودکشی کنند. به همین دلیل بالای کوهی مشرف به دریا رفتند تا خود را از آنجا به پایین پرتاب کنند و به زندگی خود پایان دهند. دختر قصد داشت تا پیش از پسر خودش را پایین بیندازد؛ اما پسر مانع می شود، زیرا نمی توانست مرگ او را ببیند. به این ترتیب، پسر خود را از کوه به پایین انداخت و  جان خود را از دست داد.

دختر که منظره هولناک خودکشی پسر را دید، از فکر خودکشی منصرف شد و به روستای خود بازگشت. چند ماهی نگذشته بود که او با پسر دیگری آشنا شد و با او ازدواج کرد.

این ماجرا در میان اهالی روستا  حسابی سر و صدا کرد بود. آنها دختر را مستحق ملامت می دانستند و می گفتند : اول زن ها...و اینگونه او را نکوهش کرده و به داستان عاشقانه پیش از ازدواجش اشاره می کردند.

با این حال امروزه گفتن این جمله تعارف آمیز صرف نظر از داستان عجیبش برای احترام گذشتن و تقدیر بانوان استفاده می شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir