با گوشی نوکیا P1 آشنا شوید! عکس
نوکیا P1 دستگاه هوشمند جدید نوکیا است که به احتمال بسیار زیاد در اواخر این ماه ارائه می شود، باید دید که آیا نوکیا بار دیگر می تواند به روزهای اوج خود نزدیک شود.

مشخصات نوکیا P1

نوکیا بار دیگر خبر ساز شده است،  در رویداد MWC  نوکیا از دستگاه جدید خود یعنی P1 رونمایی خواهد کرد. بر طبق روال امروز بسیاری از کمپانی های، عکس های رندر شده ای نیز از نوکیا P1 وجود دارد که هنوز نمی توان به این عکس ها اطمینان کامل کرد. در واقع قسمت عمده اطلاعات لو رفته از این دستگاه ماه پیش ارائه شده است و قبل از آن این دستگاه برای کاربران در ابهام قرار داشت.

همان طور که می دانید شرکت فنلاندی نوکیا در سال ۲۰۱۴ به مایکروسافت واگذار شد؛ نکته ای در این زمینه وجود دارد که امکان عرضه سیستم عامل اندروید در این دستگاه بسیار زیاد است.

نوکیا P1 با اندروید نوقا عرضه می شود، شاید بیشتر طرفداران سامسونگ و سونی منتظر اندروید نوقا در سیستم های خود باشند ولی باید گفت که نوکیا نیز از این اندروید بهره خواهد برد. سیستم عامل جدید به این معنی است که کاربران می توانند از امکانات جدید از قبیل نرم افزار های جدید اندروید، عمر باتری بهتر، تنوع در اپلیکیشن ها و بسیاری از امکانات دیگر بهره مند شوند.


عکس نوکیا P1

عکس نوکیا P1

 

از دیگر مشخصات نوکیا P1 می توان به دوربین ۲۲٫۶ مگا پیکسلی با همکاری کمپانی کارل زایس، باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری و پردازنده سریع کوالکم اشاره کرد. نوکیا P1 همچنین از بدنه تمام آهن با صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی که با شیشه گوریلا گلس پوشانده شده است بهره می برد. این شیشه مقاوم این نوید را می دهد که این دستگاه در برابر ضربه و مایعات مقاوم است. هم چنین این دستگاه با IP57 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب ارائه می شود. در نوکیا P1 دکمه هوم فیزیکی همراه با سنسور اثر انگشت نیز قرار خواهد داشت.


نوکیا P1

نوکیا P1

 

نوکیا به همراه بسیاری از دستگاه های جدید در MWC یا Mobile World Congress سال ۲۰۱۷ در بارسلون در ۲۶ فوریه رونمایی می شود. هنوز اطلاعاتی مبنی بر قیمت این دستگاه ارائه نشده است ولی باید به این نکته توجه کرد که این دستگاه یک دستگاه بالا رده است و باید قیمتی نزدیک به بالا رده های بازار داشته باشد. با این حال می توان دو عدد برای قیمت این دستگاه به صورت فرضیه ارائه داد؛ دستگاه با حافظه ۱۲۵ گیگابایتی با قیمتی حدود £۵۰۰ و دستگاه با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت £۶۰۰ عرضه خواهد شد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir