مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به وقفه یکساله در برگزاری نمایشگاه فرش ایران، گفت: این نمایشگاه در شان صنعت فرش کشور و همچنین شهر مشهد نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_ منطقه خراسان، محمدجواد حمید عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ملی فرش ایران که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با اشاره به وجود وقفه یکساله در برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران در مشهد، تصریح کرد: ایجاد این وقفه، برگزاری نمایشگاه را با سختی‌هایی همراه کرد.

وی ادامه داد: علی‌رغم مصوبه موجود در زمینه نرخ، به مصوبه سال ۹۲ برگشتیم تا بتوانیم با استقبال بیشتری نمایشگاه را برگزار کنیم و آنچه در توان نمایشگاه مشهد بود انجام دادیم.

حمید افزود: اما معتقدم این نمایشگاه در شان صنعت فرش دستباف ایران و شهر مشهد نیست، که در صورت همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتحادیه مربوطه امیدواریم در سال آینده نمایشگاهی در شان شهر مشهد برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم غفوری‌مقدم، معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: در استان حدود ۹۰ هزار بافنده فعال فرش دستباف و ۵۰۰ مجتمع متمرکز و غیرمتمرکز در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته در جهت ارتقای جایگاه فرش استان، دوره‌های آموزشی متعددی با هدف ارتقای صادرات فرش دستباف برگزار شده و در این راستا از ظرفیت بسیج سازندگی نیز استفاده شده است.

غفوری‌مقدم به جایگاه مطلوب استان در زمینه دانش‌آموختگی فرش دستباف اشاره و بیان کرد: در مسابقات برگزار شده در زمینه فرش دستباف استان رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده است، همچنین در این زمینه المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی با مساعدت مرکز ملی فرش ایران برگزار شده است.

منبع: ایسنا