چرا سکه اینقدر ارزان شد؟!
رئیس اتحادیه طلا و جواهر، دلیل کاهش قیمت سکه را کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی اعلام و پیش‌بینی کرد که داد و ستدها در بازارهای سکه و طلا تا نیمه ماه رمضان کاهش یابد.

دلیل کاهش بی سابقه قیمت سکه

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره دلایل کاهش قیمت سکه در بازار طی روزهای اخیر گفت: کاهش قیمت سکه در بازار در چند روز اخیر فقط یک دلیل داشته و آن هم کاهش قیمت جهانی طلا به یکباره به میزان ۲۵ دلار در هر اونس بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: به تبع کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت سکه نیز در بازار داخلی کاهش یافت، این در حالی است که قیمت ارز تغییری نکرده و ثابت مانده است. غیر از قیمت جهانی طلا، هیچ عامل دیگری در کاهش قیمت سکه در بازار داخلی دخیل نبوده است.

وی، دلیل اصلی کاهش قیمت جهانی طلا را افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی ذکر و تاکید کرد: ایام نیمه شعبان و برگزاری جشن ها و مراسم هم تاثیری بر قیمت سکه و طلا در بازار داخلی نداشته است.

کشتی آرای پیش بینی کرد که قیمت سکه تا ۳ الی ۴ روز آینده هم تغییری نداشته باشد و اگر قرار باشد که تغییری در قیمت ها ایجاد شود، از روز پنج شنبه آتی اتفاق بیافتد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت خرید و فروش سکه و طلا در بازار با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان گفت: در حال حاضر خرید و فروش ها در حد نرمال است، اما با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، پیش بینی می شود که داد و ستدها هم در این بازارها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: هم اکنون وضعیت داد و ستدها متعارف است ولی به نظر می رسد که تا اواسط ماه رمضان خرید و فروش ها کم شود.

گفتنی است: طی روزهای اخیر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش شدیدی مواجه شده است، به طوریکه قیمت سکه تمام بهار آزادی که در اواسط هفته گذشته حدود یک میلیون و ۲۴ هزار تومان بود در حال حاضر به یک میلیون و ۹ هزار تومان تقلیل یافته است.

 

منبع:خبرگزاری مهر