غول نفتی به دنبال حضور در ایران
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران اعلام کرد شرکت اینپکس ژاپن برای حضور در مزایده توسعه میدان آزادگان جنوبی اعلام آمادگی کرده است.

غول نفتی ژاپن مشتاق حضور در ایران

 مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران اعلام کرد شرکت اینپکس ژاپن برای حضور در مزایده توسعه میدان آزادگان جنوبی اعلام آمادگی کرده است. یکی از مسئولان ارشد صنعت نفت ایران دیروز (سه‎شنبه ١٤ دی ماه) اعلام کرد شرکت ژاپنی اینپکس برای مشارکت در توسعه میدان آزادگان جنوبی، گفت‎و‎گوهایی فشرده با شرکت ملی نفت ایران دارد و یکی از گزینه‎های اصلی در مناقصه این میدان در آینده نزدیک است. 

نورالدین شهنازی زاده، مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران، گفت: در ماه ژوئن امسال، اینپکس تفاهم‎نامه‎ای برای توسعه میدان آزادگان جنوبی امضا کرد و با توجه به پایان یافتن دوره شش ماهه بررسی این میدان بر اساس توافق یاد شده، انتظار می‎رود که به زودی طرح نهایی خود را ارائه کند.

اینپکس شرکت اینپکس که در توکیو به ثبت رسیده است و بخشی از سهام آن متعلق به دولت ژاپن است، که پیش از این نیز در پروژه توسعه میدان آزادگان جنوبی مشارکت داشت. این شرکت به دلیل تحریم‎ها در سال ٢٠١٠ میلادی همکاری خود را متوقف کرده بود اما در ماه ژوئن امسال، از نخستین شرکت‎هایی بود که برای بازگشت به ایران تفاهم‎نامه امضا کرد.



منبع: شانا