یکی باید درباره پلاسکو حرف بزنه
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از حضور شهردار تهران همزمان با جلسه روز یکشنبه شورای شهر خبر داد و گفت: این جلسه با حضور اصحاب رسانه برگزار می شود.

 

امتناع قالیباف از عذرخواهی‌؛ در شورا حاضر می‌شوم!

محمد باقر قالیباف صبح امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو هروی از خط 3 مترو تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فردا در جلسه شورای شهر فرصت خوبی است تا حادثه پلاسکو بررسی شود گفت: البته من درخواست کردم که جلسه علنی و با حضور خبرنگاران باشد. قالیباف با اعلام خبر افتتاح مجتمع پلازا در میدان ولیعصر گفت: این پلازای بزرگ شهری یکی از زیباترین مراکز خواهد بود که امیدواریم با افتتاح آن مردم بتوانند از بخش‌های مختلف آن استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آلودگی هوا را جزو بحران‌های دائمی خواند و گفت: یکی از اولویت‌های حل مشکلات در تهران، حل آلودگی هوا است که شهرداری تهران طرحی را در راستای کاهش آلودگی هوا به دولت ارائه کرد و چندین جلسه نیز در این راستا برگزار کردیم.

قالیباف با بیان اینکه دولت طرح شهرداری در راستای کاهش آلودگی هوا را پذیرفت اما مسئولیت اجرای آن را خود بر عهده گرفت گفت: پیشنهاد ما این بود از آنجایی که دولت باید بر روی آلودگی شهرهای دیگر تمرکز کند شهرداری تهران می‌تواند با همراهی سایر دستگاه‌ها مشکل آلودگی هوا را رفع کند اما دولت اجرای آن را بر عهده گرفت و شهرداری تهران آماده همکاری با دولت است.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چرا آثار طرح کاهش آلودگی هوا در تهران دیده نمی‌شود با بیان اینکه دوستانمان در دولت باید پاسخ دهند چرا که مسئولیت اجرای طرح را پذیرفته‌اند گفت: در حال حاضر مشکل آلودگی هوا تنها معطوف به تهران نیست و مابقی کلانشهرها نیز با آن درگیرند.

 وی همچنین در مورد سرانجام سه خط مترو با بیان اینکه خط فرودگاه امام خمینی (ره) پیشرفت بالای 90 درصد داشته است گفت: خط 6 و 7 نیز حدود 88 درصد پیشرفت داشته‌اند و در سه الی چهار ماه آتی به طور کامل 100 کیلومتر مترو به بهره برداری می‌رسد و از آن پس با سرمایه گذاری در ساخت واگن سعی می‌کنیم تا سرفاصله رسیدن قطارها را به زیر سه دقیقه برسانیم.

 

********************************************************

ابوالفضل قناعتی اظهار کرد: با دعوت هیئت رئیسه شورای شهر از شهردار تهران، جلسه روز یکشنبه برای ارائه گزارش اقدامات شهرداری تهران در جریان حادثه پلاسکو در حالی تعیین شد که بر خلاف جلسات این روز، ارائه گزارش قالیباف به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه صورت می گیرد. قناعتی در خصوص تعیین تکلیف ،یک فوریت کمیته حقیقت یاب در خصوص حادثه پلاسکو گفت: ارائه و تصویب طرح کمیته حقیقت یاب از حادثه پلاسکو تا طی شدن زمان قانونی یک فوریت، فرصت دارد. 

این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین دیگر دستورجلسه روز یکشنبه شورا را بررسی یک فوریت الحاق یک تبصره به مصوبه تعیین بهای خدمات سازمان بهشت زهرا (س) عنوان کرد و افزود: در صورت ارائه گزارش و طرح پرسش و پاسخ، این موضوع نیز در کنار بررسی رای تعدادی پلاک ثبتی باغ ها مورد رسیدگی قرار می گیرد.

گفتنی است تا پیش از این برخی اعضای شورای شهر در خصوص ارائه گزارش از سوی شهردار تهران به سایر نهادها از جمله مجلس شورای اسلامی معترض شده بودند و این در حالی بود که معاون شهردار تهران اعلام کردکه شورای شهر با وجود اعلام آمادگی از سوی شهردار دعوتی در خصوص ارائه گزارش بعمل نیاورده است و به محض تصمیم گیری شهردار تهران در جلسه شورای شهر حاضر و علاوه بر ارائه گزارش به سوالات نمایندگان در این باره پاسخ داده می شود.



منبع: ایسنا