معاوضه ویلا با آپارتمان در تهران
همزمان با سرعت گرفتن حرکت بازار معاملات خرید مسکن در فاز ‌پیش‌رونق، گروه جدیدی از متقاضیان آپارتمان‌های مسکونی وارد بازار تقاضا شده‌اند که قصد دارند از روش‌های غیرنقدی برای خرید آپارتمان‌های موردنظر خود استفاده کنند.

سرعت گرفتن حرکت بازار معاملات خرید مسکن

هم‌اکنون به واسطه افزایش حجم تقاضا برای خرید آپارتمان‌های مسکونی دسته‌ای از متقاضیان بازار مسکن تصمیم گرفته‌اند سرمایه‌های ملکی خود را تبدیل به آپارتمان کنند؛ این گروه از متقاضیان که به روش معاوضه ویلا با آپارتمان مسکونی روی آورده‌اند از هر دو دسته متقاضیان مصرفی و متقاضیان سرمایه‌ای هستند که قصد دارند با تبدیل ویلای خود به آپارتمان یا نیاز خود را به آپارتمان ملکی تامین کنند یا به واسطه این تبدیل و معاوضه، دارایی‌های ملکی خود را ارتقا دهند.
 
بیشترین حجم از معاوضه در بازار مسکن شهر تهران این روزها به معاوضه ویلاهای واقع در نواحی خوش آب و هوای پایتخت و همچنین ویلاهای واقع در شهرهای شمالی با آپارتمان‌های مسکونی پایتخت اختصاص دارد که نمونه‌های این گروه از معاملات مسکن را می‌توان تقریبا در میان همه نوع املاک ویلایی با املاک هم‌ارزش مسکونی در شهر تهران مشاهده کرد.

این در حالی است که برخی از ویلاداران متقاضی تبدیل ویلا به آپارتمان یا آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران که املاک با ارزشی در شهرهای شمالی یا مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران همچون طالقان، لواسان و. . . دارند با تعیین حق کمیسیون یا پورسانت‌های چند برابری برای واسطه‌های فروش املاک در ازای یافتن املاک بهتر و مرغوب‌تر با قیمت پایین‌تر در پایتخت، تلاش دارند نفع بیشتری در جریان معاوضه املاک خود با مالکان آپارتمان در تهران کسب کنند. در یکی از فایل‌های مربوط به معاوضه ویلا با آپارتمان در شهر تهران مالک باغ‌ویلای 1800 مترمربعی با تعیین کمیسیون 20 میلیون تومانی برای واسطه‌های مسکن، از تمایل خود برای معاوضه این ملک با آپارتمان مسکونی در تهران خبر داده است.
 
هم‌اکنون بازار معاملات ویلا در مناطق خوش آب و هوا به خصوص شهرهای شمالی به واسطه حجم انبوه ساخت و ساز طی سال‌های اخیر در این مناطق در حالت رکود به سر می‌برد؛ با افزایش تقاضا در بازار خرید مسکن پایتخت هم‌اکنون مالکان ویلاهای مسکونی تصمیم گرفته‌اند برای سرمایه‌گذاری در بخش پررونق‌تر بازار ملک، پیش قدم شوند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: اقتصاد ایران آنلاین