وضعیت متفاوت بازار مسکن نسبت به 2 ماه گذشته
بسیاری از سازنده‌ها تحت تاثیر ورود کامل بازار به فاز رونق در دو ماه گذشته، انتظار دارند هر ماه رقم قابل توجهی بر قیمت پیشنهادی خود اضافه کنند.

رکود بازار مسکن تشدید می‌شود

تحقیقات از مشاوران املاک نشان می‌دهد بسیاری از سازنده‌ها تحت تاثیر ورود کامل بازار به فاز رونق در دو ماه گذشته، انتظار دارند هر ماه رقم قابل توجهی بر قیمت پیشنهادی خود اضافه کنند.

با وجود اینکه واسطه‌های ملکی به آنها اعلام می‌کنند بازار کنونی کشش افزایش قیمت زیادی ندارد و با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه رمضان و کاهش موقت معاملات، این شیوه قیمت‌گذاری به روند حرکت بازار در مسیر رونق لطمه می‌زند، اما سازنده‌ها اصرار دارند قیمت پیشنهادی واحدهای نوساز خود را بین چند ۱۰۰ هزار تا بعضا یک میلیون تومان نسبت به آخرین معامله انجام و ثبت شده در اسفندماه افزایش دهند.

قیمت‌گذاری نجومی واحدهای نوساز بیشتر در مناطق مصرفی رخ داده و این وضعیت در مورد اغلب محله‌های مناطق لوکس تهران همچون مناطق یک و سه، صدق نمی‌کند.

سازنده‌ها در مناطق لوکس با درسی که از دوره رکود گرفته‌اند، می‌دانند که نباید به قیمت‌گذاری نجومی روی بیاورند و در‌صورتی به سود خود می‌رسند که متناسب با ارزش واقعی ملک، آپارتمان خود را قیمت‌گذاری کنند.

برخی از آنها آپارتمان‌های تکمیل شده خود را در سال‌های گذشته نفروخته‌اند و پس از دو تا سه سال خالی ماندن ملک تحت تاثیر رکود، اکنون فرصت را مغتنم می‌شمارند و به همین خاطر از رویه قیمت‌گذاری سازنده‌های مناطق مصرفی پیروی نمی‌کنند.

مشاوران املاک در مناطق مصرفی نیز اذعان می‌کنند که در یکی دو هفته گذشته بسیاری از متقاضیان واحدهای نوساز با مشاهده قیمت‌های نجومی برخی از سازنده‌ها ناامید شده و املاک ۴ تا ۷ سال ساخت را در صدر جست‌وجوی خود قرار داده‌اند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: donya-e-eqtesad.com