مرکز آمار، گزارش ماه تابستان اطلاعات مربوط به معاملات مسکونی شهر تهران برگرفته از سامانه مدیریت املاک ومستغلات (کد رهگیری) را منتشر کرد....
 
 
 
 
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت‌، بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران در تابستان امسال یک میلیون و 581 هزار تومان بوده که نسبت به بهار امسال نیم درصد کاهش نشان می‌دهد. البته این رقم نسبت به فصل مشابه سال قبل 4/22 درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، یک میلیون و 743 هزار تومان بوده که نسبت به بهار امسال 9/2 درصد کاهش و نسبت به تابستان سال گذشته 7درصد افزایش داده است.

در میان مناطق 22 گانه تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده، در منطقه 3 با حدود 2 میلیون و 782 هزار تومان بوده و کمترین آن در منطقه 20 با 938 هزار تومان بوده است.

متوسط اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی در تهران در تابستان امسال 9 هزار و 639 تومان به ازای هر مترمربع زیربنای مسکونی بوده که نسبت به فصل قبل 12 درصد و نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته است. این رقم بدین معناست که به عنوان مثال اجاره ماهانه یک واحد مسکونی 50 متری در تهران در تابستان امسال با احتساب 3 درصد ودیعه پرداختی، به طور متوسط حدود 482 هزار تومان بوده است. همچنین منطقه یک تهران بیشترین رقم اجاره و منطقه 18 پایین‌ترین رقم اجاره را داشته‌اند.
 
 
 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ

www.seemorgh.com/news

منبع:jahannews.com