ایلنا نوشت: رئیس اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: مرغ مورد نیاز مردم برای شب عید تامین شده است و تنها افزایش قیمت نهاده‌ها و کرایه حمل بار می‌تواند نرخ این کالای گوشتی را بالا ببرد...
 


حسین مقدم‌نیا با بیان این مطلب که قیمت مرغ در حال حاضر در وضعیت عادی خود به سر می‌برد گفت: جوجه‌ریزی مرغداری‌ها هم اکنون در حال انجام است.
وی افزود: قیمت متوسط مرغ به صورت سراسری دو هزار تومان است اما به دلیل افزایش قیمت ذرت بااندکی افزایش مواجه شده است.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران کشور با اشاره به سیاست دولت به منظور کمک به مرغدارانی که از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها متحمل مشکلاتی شده‌اند، گفت: یک میلیون تن گندم دام و طیور در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت که 55 هزار تن از این گندم میان مرغداران 31 استان کشور توزیع شده است.
وی افزود: ستاد تنظیم بازار در وزارت بازرگانی برای تامین نیاز گوشت مرغ شب عید مردم تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است و از این لحاظ مشکلی وجود نخواهد داشت.
مقدمی‌نیا خاطرنشان کرد: در صورتی که قیمت نهاده‌ها افزایش پیدا نکند و در نرخ حمل بار نیز تغییری حاصل نشود و قیمت مرغ نیز افزایش نخواهد یافت اما متاسفانه طی روزهای جاری قیمت ذرت کیلویی 30 تومان افزایش پیدا کرده است و بر کرایه حمل بار نیز 15 تا 16 درصد اضافه شده است.



 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir