دادگاهی در عربستان سعودی دادخواست طلاق دختر 8 ساله‌ای را كه به اجبار پدرش به عقد مرد 58 ساله‌ای در آمده بود، رد كرد.

 

به گزارش فارس، "عبدالله جلیل" وكیلی كه در این زمینه فعالیت می‌كند تصریح كرد كه بر اساس حكم دادگاه این پرونده تا زمانی كه این دختر 8 ساله به بلوغ برسد، مسكوت خواهد ماند.

جلیل پس از جلسه دادگاه كه دیروز شنبه برگزار شد در مصاحبه‌ای تلفنی با خبرگزاری فرانسه تصریح كرد: قاضی این دادخواست را كه توسط مادر دختر 8 ساله ارائه شده بود رد كرد زیرا بر اساس قانون عربستان وی چنین حقی ندارد و حكم داد كه این دادخواست باید توسط این دختر هنگامی كه به بلوغ رسید، ارائه شود.

دادخواست طلاق در ماه اوت توسط مادر این دختر به دادگاهی در شهر "عنیزه" در 220 كیلومتری شمال ریاض پایتخت عربستان پس از آن ارائه شد كه عقد ازدواج دختر 8 ساله و مرد 58 توسط پدر دختر و داماد به امضا‌ رسید.

بر همین اساس وكیل مدافع این پرونده با بیان این‌كه این دختر قرار است سال چهارم ابتدایی را آغاز كند گفت: وی هنوز نمی‌داند كه ازدواج كرده است.

گفته می‌شود پدر این دختر در ازای دریافت مهریه‌ای برابر با 30 هزار ریال سعودی (8 هزار دلار) با این ازدواج موافقت كرده است.

به نظر می‌رسد این امر در عربستان متداول شده است زیرا چندی پیش نیز خبر ازدواج دختر 10 ساله‌ای با پیرمرد 60 ساله در رسانه‌های این كشور منتشر شد.
در ‌آوریل نیز یك دختر 8 ساله یمنی كه شرایط مشابهی داشت توسط دادگاه حكم طلاق خود را گرفت.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/new