به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا اکرمی ظهر امروز در جلسه جمع بندی نظارت تخصصی فرماندهی انتظامی شهرستان اسفراین افزود: ۲۵۰ نفر از متقاضیان پلیس افتخاری در سطح استان خراسان شمالی تاکنون جذب و بیش از ۵۶۰ نفر دیگر نیز در حال گذراندن دوره های آموزشی و طی کردن مراحل گزینش هستند.

وی هدف از اجرای این طرح را تامین آسایش بیشتر مردم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان کرد و گفت: براساس دستورالعمل ناجا، تاکنون تعدادی از متقاضیان پلیس افتخاری که شرایط لازم را داشته اند، در سراسر کشور جذب شده اند.
سرهنگ اکرمی تعداد متقاضیان پلیس افتخاری در سطح کشور را ۴۵ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد از بین اقشار مختلف مردم در این طرح ثبت نام که ۱۴ هزار نفر آنان تاکنون آموزش های لازم را فراگرفته اند.

وی تصریح کرد: آموزش دیدگانی که کار جذب آنها در این طرح نهایی شده، برای انجام ماموریت های محوله آمادگی کامل را دارند.

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا با بیان اینکه اعضای پلیس‌های افتخاری بیمه لحظه ‌ای هستند گفت: این افراد تا زمانی که در حال اجرای ماموریت‌های پلیس هستند تحت پوشش بیمه ‌ای ناجا قرار دارند.

وی افزود: در صورت شهادت و یا مجروح شدن نیروهای پلیس افتخاری در حین ماموریت، آنان نیز مانند سایر نیروهای رسمی پلیس از مزایای بیمه برخوردار می شوند.

سرهنگ اکرمی اظهار داشت: نیروی انتظامی تلاش می کند تا از این ظرفیت اجتماعی بیشتر استفاده و تعامل بین پلیس و اقشار مختلف جامعه را افزایش دهد.