به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدجواد زاده کمند در حاشیه مراسم تجدید میثاق سربازان برگزیده نیروهای مسلح با آرمان های مقدس حضرت امام(ره) در جمع خبرنگاران، اظهارداشت 

مفتخرهستیم که در نیروهای مسلح همه ساله برای پاسداشت زحمات و ایثارگری های سربازان میهن اسلامی و تجلیل از سربازان ولایت که در یکی از عرصه های مهم نظم و امنیت انجام وظیفه می کنند، جشنواره باشکوه جوان سرباز را که به نام جشنواره حضرت علی اکبر(ع) مزین است، برگزار کنیم.

وی گفت: هفتمین جشنواره جوان سرباز همزمان با ولادت حضرت علی اکبر در روز شنبه ۹ خرداد با حضور جمعی از سربازان برتر نیروهای مسلح در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

سردار زاده کمند، تجلیل از سربازان برتر نیروهای مسلح و نیز خانواده معظم ایثارگران و شهدای سرباز و همچنین نشان دادن نقش آفرینی های سربازان در عرصه های مختلف و نشر آن در جامعه را از اهدف جشنواره عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی برای سومین بار میزبانی جشنواره را عهده دار شده است.

رئیس ستاد هفتمین دوره جشنواره جوان سرباز ادامه داد: احترام و ارزش گذاری به سرباز و خدمت سربازی، معرفی الگوی موفق از جوان سرباز در عرصه های گوناگون به جامعه، تجلیل از سربازان پرتلاش در عرصه های ۱۰ گانه، تبیین نقش سرباز در عرصه نظم و امنیت و سازندگی و آشنا کردن جامعه با این نقش آفرینی ها،به نمایش گذاشتن جلوه هایی از توانمندی های سربازان در جامعه و تصویر سازی از نقش سربازان در زندگی و موقعیت اجتماعی انها از محورهای این جشنواره به شمار می آید.

وی با اشاره به ۱۰ محور اصلی جشنواره جوان سرباز که تلاش شده سربازان برتر در این محورها شناسایی و انتخاب شوند، گفت: سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی؛ سرباز ، ایثارگری و فداکاری ،شهید و جانباز"؛ سرباز، وظیفه شناسی و اقدام برجسته؛ سرباز، امور فرهنگی، هنری و تبلیغات؛ سرباز، خلاقیت و فناوری؛ سرباز، ورزش و تربیت بدنی؛ سرباز، نظم و انضباط اجتماعی؛ سرباز، دینداری و بصیرت؛ سرباز، مسئولیت پذیری در خانواده و سرباز ، سازندگی و تفکر بسیجی را از محورهای این جشنواره به شمار می آید.

زاده کمند با بیان اینکه این جشنواره در سه مرحله در سراسر کشور به اجرا گذاشته شده است، گفت: اولین مرحله جشنواره استانی جوان سرباز که در بهمن ماه سال گذشته در هر یک از نیروهای مسلح برگزار و ۶۳۶ سرباز برتر استانی به جشنوراه متمرکز سازمانی نیروهای مسلح که در اردیبهشت ۹۴ برگزار شده بود راه یافتند؛ در مرحله نهایی از ۱۸۰ نفر از سربازان برگزیده جشنواره سازمانی که به مرحله نهایی راه یافتند، تجلیل به عمل می آید.

رئیس ستاد هفتمین دوره جشنواره جوان سرباز از تجلیل ۳۶ نفر از بهترین سربازان نیروهای مسلح به خاطر ارائه خدمات شایسته در ده عرصه مختلف در این جشنواره خبر داد و گفت: از منتخبان جشنواره که ده نفر از ارتش، ده نفر از سپاه، ۱۱ نفر از نیروی انتظامی، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع هرکدام دو نفر هستند به همراه چهار خانواده معظم شهید تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه در کنار این جشنواره برنامه های فرهنگی متنوعی پیش بینی شده است، گفت: همچنین از طلبه وظیفه ناجا و حافظ کل قران که در سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن، رتبه اول را کسب کرد، تجلیل به عمل می آید.

زاده کمند به جشنواره ورزشی سربازان نیروهای مسلح نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره با قوت و قدرت برگزار شد، سربازان نیروهای مسلح در رشته های ورزشی به رقابت پرداختند و در پایان سربازان نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و وزارت دفاع به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را کسب کردند.

رئیس ستاد هفتمین دوره جشنواره جوان سرباز خاطرنشان کرد: در جشنواره نهایی که جشنواره مشترک نیروهای مسلح است علاوه بر لوح تقدیر مبلغ ۲۰ میلیون ریال هدیه نقدی به ۳۶ منتخب اهداء می شود.