پرونده قاتل ستایش قریشی در مسیر اجرای حکم
یکی از وکلای اولیای‌دم «ستایش قریشی» از ابلاغ حکم پرونده موکلش در هفته گذشته خبر داد.

 ابلاغ حکم پرونده قاتل ستایش 5 ساله

عسگر قاسمی آقباش اظهار کرد: طبق حکم صادره علاوه بر اینکه قاتل به قصاص نفس در خصوص اتهام قتل عمد و یک بار اعدام در خصوص اتهام تجاوز به عنف و  پرداخت دیه و ارش ‌البکاره محکوم شد ، به 74 ضربه شلاق هم در مورد اتهام جنایت بر میت محکوم شده است.وی تاکید کرد: این حکم قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس این گزارش، مجتبی فرحبخش وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» 24 شهریورماه گفته بود: صبح امروز جلسه رسیدگی به پرونده موکلم در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی خازنی برگزار شد و  سه اتهام عمل منافی عفت، قتل عمد و جنایت بر میت به موکلم تفهیم شد و در ادامه موکلم به بیان توضیحاتی پرداخت.

وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» گفت: آخرین دفاع از موکلم اخذ شد. دادگاه در رسیدگی به اتهام عمل منافی عفت غیرعلنی برگزار شد و در رابطه با اتهامات دیگر علنی بود.فرحبخش گفت: اولیای‌دم (پدر و مادر ستایش) و موکلم در جلسه دادگاه حضور داشتند. ما دفاعیاتمان را در سه بخش جدا تقدیم دادگاه کردیم.

وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» با بیان اینکه درخواست خانواده مقتول، قصاص موکلم بود، گفت: اگر قاضی تحقیقات را قانع کننده بداند حکم را صادر می کند و گرنه دستورات دیگری صادر خواهد کرد. فرحبخش وکیل‌مدافع متهم پرونده ستایش در 5 مهرماه به خبرنگار ما گفته بود: خانواده موکلم به دنبال این هستند که بتوانند از خانواده ستایش رضایت بگیرند.

 

منبع: ایسنا