طوفان در استان آذربایجان غربی قربانی گرفت
طوفان شدیدی که از روز گذشته آذربایجان غربی را فرا گرفته سبب شد یک نفر در پیرانشهر قربانی شود و چند نفر در شهرهای ارومیه مصدوم و مجروح شوند.

باد شدید ارومیه

 از روز گذشته وزش باد شدید و کاهش برودت هوا آذربایجان غربی را فرا گرفته و در این میان خسارت‌هایی در برخی شهرها به بار آمده است.بر اساس اعلام سازمان هواشناسی آذربایجان غربی از شب چهارشنبه تغییرات آب و هوایی آغاز شده و در نواحی شمالی، سردسیر و کوهستانی استان بارش برف آغاز می‌شود.

این سازمان از کشاورزان خواسته است برای کاهش خسارتهای احتمالی به محصولات نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کنند.به دلیل ورود امواج ناپایدار از استان که بارندگی‌هایی مختلفی را در تعدادی شهرها در پی آورده وزش باد تا حدود 70 کیلومتر در ساعت در شهر پیرانشهر به ثبت رسیده است.متاسفانه در شهر پیرانشهر در اثر همین طوفان دیواری فرو ریخت و یک رهگذر جان باخت و رهگذری دیگر مصدوم شد.

در ارومیه نیز به دلیل افتادن سازه‌های فلزی تبلیغاتی در قسمتهای مختلف شهر تعدادی از خودروها خسارت دیدند و برخی رهگذران دچار مصدومیت جزئی شدند.

اطلاعیه اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی حاکی است دمای فعلی شهر ارومیه 9 درجه سانتیگراد بالای صفر است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده دمای هوا در برخی شهرهای استان تا 10 درجه کاهش یابد.

--784.jpg

 

منبع: تسنیم