مرگ های دردناک نتیجه انفجار شدید در خیابان خلیج فارس
در حادثه انفجار و ریزش 3 ساختمان در خیابان خلیج‌فارس، 5 تن کشته شدند که شامل سه زن و یک دختربچه 38 روزه و یک پسر بچه 10 روزه می‌شود.

 پایان عملیات جست‌وجو در حادثه خلیج‌فارس

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار منزل مسکونی در منطقه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: در پی این حادثه 2 منزل مجاور نیز تخریب شده و تاکنون 6 تن از زیر آوار خارج شده‌اند. سید جلال ملکی در گفت‌وگویی در این باره گفت: ساعت 17:50 امروز(سه‌شنبه، سوم اسفند) حادثه انفجار در یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان 4 ایستگاه را به محل حادثه واقع در انتهای خیابان خلیج فارس اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل افزود: با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که انفجار در یک خانه دو طبقه قدیمی رخ داده و شدت آن به حدی بوده که خساراتی نیز به دو منزل مجاور وارد شده و هر سه خانه تخریب شده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه به برخی از خودروها در مجاورت این منازل نیز خساراتی وارد شده، گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از حضور افرادی در زیر آوار بود که آتش‌نشانان در همان دقایق اولیه دو مرد 30 و 50 ساله را از زیر آوار خارج کرده، در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند.

وی اضافه کرد: دقایقی بعد نیز 4 تن که دچار آسیب‌دیدگی شدید شده‌اند، از زیر آوار خارج شده و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند که زنده یا جان باختن این افراد از سوی آنان تائید خواهد شد.

به گفته ملکی عملیات جست‌وجو در این محل همچنان ادامه دارد.

 خروج 7 تن از زیر آوار 3 خانه در محله خلیج‌فارس / تائید مرگ 2 تن

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از خروج 7 تن از زیر آوار حادثه انفجار و تخریب 3 خانه در محله خلیج فارس خبر داد و گفت که از این تعداد 2 تن جان خود را از دست داده‌اند.

حسن عباسی در گفت‌وگویی در این‌باره گفت: به دنبال اعلام وقوع حادثه انفجار، بلافاصله چندین دستگاه آمبولانس از نزدیک‌ترین پایگاه‌ها به محل حادثه اعزام شد و برابر آخرین آمارهای دریافتی، تاکنون 7 تن از زیر آوار خارج شده‌اند که از این تعداد یک تن به بیمارستان شهید مطهری و 4 تن به بیمارستان فیاض‌بخش منتقل شده‌اند.

عباسی اضافه کرد: متاسفانه تا به این لحظه مرگ 2 تن نیز قطعی و تائید شده است.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان این که عملیات جست‌وجو در این محل همچنان ادامه دارد، به ایسنا گفت: در حال حاضر 10 دستگاه آمبولانس در محل حادثه در حال آماده‌باش هستند. 

 مصدومیت 6 تن و مرگ 3 نفر در حادثه ریزش ساختمان در خیابان خلیج‌فارس تهران

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از مرگ 3 تن و مجروح‌شدن 6 تن در پی حادثه انفجار و ریزش 3 ساختمان در خیابان خلیج‌فارس خبر داد.

حسن عباسی در گفت‌وگویی درباره آخرین تعداد مصدومان و جان‌باختگان حادثه انفجار و ریزش ساختمان در خیابان خلیج‌فارس اظهار کرد: برابر آخرین آمارها 6 تن در پی این حادثه مصدوم شدند که 2 نفر از آنان در همان دقایق اولیه به علت قرار گرفتن در مجاورت محل حادثه دچار آسیب‌دیدگی و 4 تن دیگر نیز از زیر آوار خارج شدند که نسبت به انتقال آنان به مراکز درمانی اقدام شد.

عباسی با بیان اینکه 3 تن در جریان این حادثه جان خود را از دست دادند، گفت: در بین جان‌باختگان پسر بچه‌ای نیز قرار دارد.

وی با بیان این‌که همچنان تیمی از اورژانس در محل حادثه مستقر است، گفت: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های شهید مطهری و فیاض‌بخش منتقل شدند. 

 پایان عملیات جست‌وجو در حادثه خلیج‌فارس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پایان عملیات جست‌وجو در آوار ناشی از ریزش 3 خانه در خیابان خلیج‌فارس خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت جست‌وجو در 3 خانه ریزش‌کرده در محدوده خیابان خلیج‌فارس اظهار کرد: دقایقی پیش عملیات جست‌وجو در این محدوده پایان یافت و آتش‌نشانان با خارج کردن 7 تن از زیر آوار به ماموریت خود در جست‌وجو در این 3 خانه پایان دادند.

 

ملکی با بیان این‌که به نظر نمی‌رسد فرد دیگری در زیر آوار مانده باشد، گفت: هم اکنون یک اکیپ آتش‌نشانی به شکل آماده‌باش در محل مستقر است و عوامل شهرداری در حال آواربرداری هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره علت این حادثه نیز گفت: کارشناسان آتش‌نشانی اقدامات خود برای بررسی علت دقیق این حادثه را آغاز کرده‌اند اما گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی از این است که به احتمال زیاد نشت گاز سبب این انفجار شده است.

وی در عین حال افزود: علت قطعی این حادثه پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

بنا به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، در پی این حادثه 7 تن از زیر آوار خارج شدند که 4 نفرشان به بیمارستان منتقل شده و 3 تن دیگر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین 2 تن دیگر نیز به دلیل قرار گرفتن در مجاورت محل حادثه دچار مصدومیت شده بودند.

 

5 نفر در پی ریزش سه ساختمان در خیابان خلیج‌فارس کشته شدند/ پرونده قضایی تشکیل شده‌است

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از تشکیل پرونده قضایی پیرامون ریزش سه ساختمان در خیابان خلیج‌فارس تهران در دادسرای جنایی خبر داد.

محمد شهریاری در گفت‌وگوی با بیان این مطلب، گفت: در حادثه انفجار و ریزش 3 ساختمان در خیابان خلیج‌فارس،  5  تن کشته شدند که شامل سه زن و یک دختربچه 38 روزه و یک پسر بچه 10 روزه می‌شود.

شهریاری یادآور شد: در این حادثه 7 نفر  هم مصدوم شده‌اند.

وی  با بیان اینکه پرونده قضایی پیرامون این حادثه در دادسرای جنایی تشکیل شده است، گفت: علت حادثه در حال بررسی است و تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

در همین حال، ساعاتی قبل، حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، به ایسنا اعلام کرده بود: در پی این حادثه 7 تن از زیر آوار خارج شدند که 4 نفرشان به بیمارستان منتقل شده و 3 تن دیگر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین 2 تن دیگر نیز به دلیل قرار گرفتن در مجاورت محل حادثه دچار مصدومیت شده‌اند. 

 

منبع: ایسنا