اعضای بدن يك كودك 10 ساله بريتانيايی كه از والدينش خواسته بود تا در صورت مرگ اعضای او را اهدا كنند پس از جان باختن در يك تصادف رانندگی باعث نجات جان 5 بيمار نيازمند دريافت عضو شد.
  
به گزارش فارس، جرج هیگینسون كه در میان دوستان و اقوامش به دانشمند كوچولو معروف بود پنج شنبه گذشته هنگام دوچرخه سواری با یك كامیون تصادف كرده و دچار صدمات شدیدی از ناحیه سر شد.
جرج از طریق هوایی بلافاصله به بیمارستان پادشاهی پرستون و سپس بیمارستان پادشاهی منچستر منتقل شد اما روز بعد از آن درگذشت.
جرج پیش از این به جاناتان و سارا والدین خود گفته بود كه در صورتیكه بمیرد خواستار اهدای اعضای خود است و پس از مرگش 6 عضو بدن او به 5 بیمار دیگر پیوند زده شد.
خانم هیگینسون درحالیكه اشك می ریخت به دیلی میل گفت: جرج علاقه زیادی به علم داشت و اطلاعات دقیقی در این سن از سیارات داشت و یك بار هم در یك مسابقه اینترنتی گوگل برنده شده بود و به همین دلیل به او دانشمند كوچولو می گفتند.
وی افزود: جرج پس از دیدن یك برنامه تلویزیونی در مورد اهدا عضو بیان كرد كه علاقمند به اهدای اعضایش در صورت مرگ است و نمی توانست بفهمد كه چرا برای این كار از مردم می‌خواهند كه ثبت نام كنند و چرا این كار به طور طبیعی انجام نمی شود.
خانواده جرج خواسته اند از همه افرادی كه قصد شركت در مراسم تشییع و دفن فرزندشان را دارند خواسته اند از اهدای گل خودداری كرده و هزینه آن را به یك بنیاد خیریه پرداخت كنند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com