پیکر جان باختگان حادثه معدن دامغان پیدا شد
با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی، عملیاتی و پشتیبانی و پیگیری تمامی مسئولان مدیریت بحران استان سمنان و شهرستان دامغان، در کمتر از ۱۰ ساعت از انفجار معدن رزمجاه طزره، پیکر بی‌جان ۶ نفر از محبوس‌شدگان این حادثه کشف شد.‌

پایان تراژدی تکراری حادثه معدن طزره با تأیید فوت ۶ کارگر


بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی‌صفت، در تونل محل حادثه‌ی انفجار معدن محبوس شده بودند و فعالیت تیم پیشران برای ایمن‌سازی محل و ورود به تونل برای امدادرسانی ادامه داشت و نهایتأ پیکر بی‌جان این ۶ کارگر بامداد امروز(دوشنبه، ۱۳ شهریور) پیدا شد.

استاندار سمنان که از دقابق اولیه این واقعه در محل حادثه حضور داشت و مدیریت بحران را شخصا فرماندهی کرد، جان باختن کارگران شریف و زحمتکش معدن طزره را به خانواده‌های این عزیزان تسلیت گفت.

این عملیات شب گذشته با حضور تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در محل معدن رزمجاه طزره انجام شد.

ساعت ۱۹:۳۰ عصر یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن ذغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در عمق ۷۰۰ متری معدن در طزره دامغان، تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند.

بر اثر این انفجار، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شدند که در همان محل درمان شدند و ۶ کارگر نیز پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی، متأسفانه جان باختند.

از ۶ کارگر فوت‌شده، ۵ کارگر دامغانی و یک کارگر شاهرودی بودند.

از دقایق اولیه حادثه، نیروهای هلال‌احمر و اورژانس در محل حاضر شدند و تلاش‌ها برای دسترسی به محبوسان تا صبح امروز ادامه داشت.

پیش از این، ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره، از معادن چهارگانه شرکت ذغال‌سنگ البرز شرقی، در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به‌دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه، حادثه تلخی رخ داد که در آن حادثه نیز ۲ کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی از دامغان محبوس شدند و در نهایت پس‌از گذشت حدود ۱۳۰ ساعت از زمان وقوع حادثه، پیکر آن‌ها از زیر آوار خارج شد.

روستای طزره از توابع دهستان دامنکوه بخش مرکزی شهرستان دامغان در استان سمنان، دارای معادن بسیار زیاد ذغال‌سنگ است؛ حدود ۲۵ درصد ذغال سنگ کشور از معادن موجود در این روستا استخراج می‌شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir