انیمیشن دیرین دیرین هم سیاسی شد
مجموعه انیمیشن «دیرین دیرین» زبان و بیان ویژه‌ای دارد و عمدتا به موضوعات اجتماعی می‌پردازد، در هفته های اخیر انیمیشن"دیرین دیرن" به فضای انتخاباتی پرداخته که امر با انتقاد شدید روزنامه ایران مواجه شد.

 "دیرین دیرین" ها به چه بهایی خریده شدند؟ 

در هفته های اخیر و با ورود به فضای انتخاباتی، انیمیشن معروف "دیرین دیرن" که بیشتر در حوزه فرهنگ سازی مشغول به کار بود، به یکباره تمام تولیدات خود را معطوف به حمله به دولت کرده است. این تغییر رویه یکباره پرسش های زیادی را برای مخاطبان ایجاد کرد، به نحوی که بسیاری از مردم از این تغییر رویه ابراز شگفتی کردند!

 حتی در شبکه های اجتماعی هم این موضوع بازتاب زیادی پیدا کرد. به نحوی که این باور غالب به وجود آمد که این انیمیشن توسط ستاد تبلیغاتی یکی از کاندیداهای مخالف دولت خریداری شده است. حتی ارقامی نیز به عنوان پرداختی این ستاد به انیمیشن دیرین دیرین نیز به زبان آمد. از 200 میلیون تومان تا 800 میلیون تومان!  

 جالب است بدانید شرکت "نسل اندیشه سبز" که تهیه انیمیشن های موسوم به دیرین دیرین را بر عهده دارد اخیر توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش بنیان شناسایی و مجوز خود را اخذ کرد.اگر به سایت رویداد ایده که توسط این شرکت مدیریت و اداره میشود هم سری بزنید میبینید که تمام حامیان آن ارگان های دولتی و مراکز دانشگاهی هستند که با هدف ترویج فرهنگ سازی در مسائل مختلف ملی سفارشات خود را به این شرکت ارائه می کردند!

  حتی در قسمت حامیان اصلی آن هم نام چند مرکز و ارگان آمده است که همگی زیر مجموعه های وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری محسوب می شوند! از نظر دور نماند که در دولت یازدهم برای تولیدات دانش بنیان و شرکت های مربوطه (در حیطه های مختلف نانو، تکنولوژی، فرهنگ سازی و..) مبالغ و تسهیلات زیادی برای حمایت پرداخت شده است. از جمله تسهیلات بلاعوض 300 میلیون تومانی و حتی وام های کم بهره چند میلیاردی!

  حال این سوال پیش می آید که انیمیشن دیرین دیرین که مردم خاطره های خوبی از تولیدات فرهنگ ساز آن دارند چگونه حاضر شده است در دام جریان های سیاسی و مطامع زودگذر انتخاباتی بیفتد؟ آیا روا نبود مدیران محترم این شرکت که در دو سال اخیر مبالغ زیادی را در قالب سفارشات ارگان ها و سازمان های دولتی و همچنین تسهیلات معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرده اند، کمی جانب انصاف را رعایت کرده و در چارچوب منافع ملی حرکت کنند؟

  و سوال مهمتر اینکه چه مبالغ هنگفتی صرف خرید و اجاره برندهای ملی، تولیدات چند رسانه ای محبوب و کانال ها و سایت های پربازدید شده است؟ این مبالغ از طرف چه کسانی و چه منابعی تامین شده است؟؟

  پاسخ را به مردم واگذار میکنیم که خود بهترین قضاوت ها را داشته و مطمئنا می دانند در بزنگاه های مهم چه تصمیمی اتخاذ کنند..

 

 واکنش دیرین دیرین به حمله روزنامه دولتی ایران

 در پی حمله روزنامه دولتی ایران به برنامه دیرین دیرین به علت نارضایتی از پویانمایی‌های اخیر این برنامه با عنوان "دیرین دیرین ها به چه بهایی خریده شدند!" ، دست اندر کاران این برنامه در توضیحی با رد ادعای این روزنامه نوشتند: دیرین دیرین فروشی نیست چون قبلاً فروخته‌شده‌ به مردم‌ ایران 

 

منبع: روزنامه ایران