محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور كشورمان عصر پنج‌شنبه در سفر چند ساعته به قم در جمع طلاب حاضر و به ارائه سخنرانی پرداخت.


به گزارش خبرنگار برنا در قم، این سفر دارای حاشیه‌هایی بود كه از جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره كرد.

برنامه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد. مدرسه فیضیه یكی از مدارس بزرگ و معتبر دینی در جهان است كه بسیاری از بزرگان در این مدرسه تحصیل كرده و امروزه نیز تدریس می‌كنند.

در حیاط مدرسه كتاب‌هایی تحت عنوان دولت مردمی كه به عملكرد دولت نهم اشاره كرده بود و همچنین كتاب دست‌های پنهان در خصوص اثرات منفی قمه زنی توزیع می‌شد.

سخنرانی احمدی‌نژاد قرار بود ساعت 15 آغاز شود كه با یك ساعت تاخیر راس ساعت 16 آغاز شود و رئیس جمهور یك ساعت و 10 دقیقه در خصوص سه موضوع محرم و وظایف مبلغان، مسائل داخلی و عملكرد دولت و همچنین مسائل خارجی صحبت كرد.

طلاب بسیاری از ساعت 14 خود را به مدرسه رسانده و در محل سخنرانی حاضر شده بودند.

در جلسه آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام حسینی‌بوشهری نائب رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه، مدیران استان، نمایندگان مجلس و طلاب و روحانیون حضور داشتند.

سالن اجتماعات مدرسه فیضیه كه جایگاه سخنرانی رئیس جمهور بود گنجایش بیش از 5هزار نفر را دارد كه در اوایل جلسه پر شده بود و برخی دیگر در حیاط مدرسه ایستاده بودند.

احمدی‌نژاد ساعت 15.30 دقیقه وارد مدرسه شد كه وی را غلامحسین الهام و حجت الاسلام سقای بی‌ریا همراهی می‌كردند.

هنگام ورود احمدی‌نژاد به داخل سالن آیت الله یزدی به استقبال او رفت و طلاب نیز با سردادن شعارهای صلی علی محمد بوی رجایی آمد، مالك اشتر علی به شهر ما خوش آمدی، تو احمدی‌نژادی همواره در جهادی، محمود احمدی‌نژاد مرد عمل مرد جهاد، احمدی نژاد دلاور مطیع امر رهبر، مدافع ولایت حمایت حمایت، سفارش رهبری حمایت از دولت است، اباالفضل علمدار احمدی را نگه دار، دولت ما الهیه یادآور رجایه و... از او استقبال كردند.

در ابتدای این مراسم همزمان با ماه محرم طلاب همراه با رئیس جمهور به عزاداری پرداختند.

در ابتدای سخنرانی رئیس جمهور طلاب به احمدی‌نژاد به دلیل تلاش‌های بی شائبه و همچنین حمایت‌های رهبری از او به وی هدیه معنوی و عبا اهدا كردند.

رئیس جمهور نیز سخنان خود را با سلام بر اباعبدالله(ع) آغاز كرد.

بسیاری از طلاب با نوشتن نامه‌ای به احمدی‌نژاد درد و دل‌های خود را بیان كردند.

چندین نفر نیز در خارج از مدرسه نامه‌های مردمی را جمع آوری كردند.

یكی از طلاب به رئیس جمهور گفت: من برای دیدن شما با كفش های قرضی آمدم كه یك لنگه آن نیز گم شد. احمدی‌نژاد در جوابش از او تشكر كرد و به شوخی گفت: كفش های مرا به او بدهید.

یك طلبه دیگری می خواست پیش رئیس جمهور برود كه احمدی نژاد سخنان خود را قطع كرد و به محافظان گفت: بگذارید بیاید.

رئیس جمهور گفت: دشمنان نظام فكر می‌كنند كه احمدی‌نژاد در این كشور كارای هست. احمدی‌نژاد عددی نیست. همه مسئولیت‌ها با مردم و به درایت رهبری است. كه در این لحظه طلاب فریاد زدند احمد احمدی حمایتت می‌كنیم.

رئیس جمهور گفت: در طول دوران سه سال و همچنین در جریان هسته‌ای جلوی خود من افرادی كه می‌خواستند صلح كنند به بنده توهین می‌كردند. به قدری من توهین شندیم كه اگر زمانی صلاح بود خاطرات مبارزات هسته‌ای را می‌گویم.

احمدی‌نژاد گفت:‌بوش اذعان كرد كه كار ایران تمام شده بود ولی جریان عوض شد و ما به بوش می‌گوییم كه هر زمان ما اوضاع را عوض خواهیم كرد.

رئیس جمهور گفت:‌طول دوران اول انقلاب یك طرف و این سه سال نیز یك طرف كه سنگین‌ترین فشارها بر روی ایران به وجود آمد.
رئیس جمهور گفت: بنده این مسائل مهم را باید در جمع شما طلاب بگوییم.

وقتی سخنان رئیس جمهور به پایان رسید طلاب بازهم شعار داده و گفتند احمدی نژاد حمایتت می‌كنیم.

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ

www.seemorgh.com/news