جنگنده‌های نيروی هوايی ارتش رژيم صهيونيستی دانشگاه اسلامی نوار غزه را بمباران كردند.
 

به گزارش بی بی سی، شاهدان عینی در نوار غزه اعلام كردند كه شش حمله هوایی جداگانه به دانشگاه غزه را مشاهده كرده‌اند.

بر اساس این گزارش دانشگاه اسلامی غزه از مهمترین مراكز علمی حامی جنبش مقاومت اسلامی حماس است و آن گونه كه گفته می‌شود بسیاری از مقامات ارشد حماس از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

گزارش شده است كه مقامات دانشگاه اسلامی غزه كه پیش بینی حمله به این دانشگاه را می‌كردند چند روز پیش اقدام به تخلیه آن نموده‌اند.

یكی از داوطلبانی كه با نهضت آزاد غزه همكاری می‌كند نیز اعلام كرده است كه در آخرین ساعات یكشنبه شب 28 دسامبر صدای انفجار‌هایی را شنیده و گزارش‌هایی را در تلویزیون‌های محلی مبنی بر بمباران یك مسجد و كشته شدن 5 دختر در این مسجد را مشاهده كرده است.

او افزوده است كه به چشم خود بیمارستان‌های مملو از مجروحین را دیده است.به دلیل آنكه غزه دارای جمعیتی متراكم است شما نمی‌توانید درباره حملات هوایی دقیق سخن بگویید.

منابع پزشكی غزه نیز اعلام كرده‌اند كه قریب به 300 نفر تا كنون بر اثر حملات نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی كه از روز شنبه 27 دسامبر آغاز شده كشته شده‌اند.

رژیم صهیونیستی همچنین تهدید به حمله زمینی كرده و 6 هزار و 500 نفر از نیرو‌های ذخیره ارتش خود را به خدمت فرا خوانده است.

روز یكشنبه نیز رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران تونل‌هایی در جنوب نوار غزه  كرد كه از طریق آن‌ها فلسطینیان مبادرت به ارسال كمك‌های غذایی می‌كردند.

در حالی كه نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی جنوب نوار غزه را آماج بمباران خود قرار داده بود بسیاری از فلسطینیان به سمت مرز با مصر گریختند اما نیرو‌های امنیتی مصر با شلیك گلوله از ورود فلسطینیان به خاك مصر ممانعت به عمل آوردند.

در جریان درگیری‌هایی كه در منطقه مرزی با مصر به وقوع پیوست نیز یكی از نیرو‌های امنیتی این كشور كشته و یكی دیگر از ماموران امنیتی مصر نیز مجروح شد.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:hamshahrionline.ir