تحصن دانشجویان و طلاب در فرودگاه مهرآیاد در حالی وارد روز ششم خود شد،جمعیت متحصنین روز به به روز بیشتر می شود.

مجتبی هاشمی ثمره، مشاور ارشد رئیس جمهورهمبه نمایندگی از دکتر احمدی نژاد بامداد روز جمعه، پس از پایان پنجاهمین سفر استانی هیات دولت در سیستان و بلوچستان به جمع متحصنین آمد و مهمترین سخنان یک مقام دولتی ایران درباره سازش و رخوت سران کشورهای اسلامی در ماجرای کشتار مردم غزه را بیان کرد.

هاشمی ثمره با اشاره به پیگیری‌های ایران برای تشكیل نشست ویژه سازمان كنفرانس اسلامی برای غزه، اظهار داشت: در تماس‌ها و پیگیری‌ها فقط 8 كشور گفته بودند می‌آییم، برخی گفته‌بودند فردا جواب می‌دهیم، بعضی هم گفته‌بودند هفته دیگر تشكیل دهید.

نسل امروز یادآور دوران دفاع مقدس

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری در ابتدای سخنانش با بیان این كه حضور شما یـادآور و تكرار انگیزه‌های ایمانی است كه ملت ایران را در جبهه‌های مختلف اعم از هشت سال دفاع مقدس و سایر میدان‌ها به پیروزی رسانده‌ است، گفت: آن چه این روزها دارد اتفاق می‌افتد، همه را به تكاپو انداخته است كه حركتی انجام دهند.

وی با تاكید بر اینكه در این روزها بطلان خیلی از تحلیل‌های نادرست ثابت شد، افزود: عده‌ای می‌گفتند كه یك گسستی بین نسل‌ها افتاده ‌است، گفتند كه هجمه فرهنگی باعث شده جوانان از ارزش‌های انقلاب دور شود، گفتند كه حركت انقلابی توفنده ملت ایران متوقف شده‌است، گفتند كه خمودی، محافظه‌كاری و عافیت‌طلبی فراگیر شده‌است، گفتند كه خیلی از مردم معتقدند كه ایران چه كار به اسرائیل و هولوكاست دارد، چرا از لبنان حمایت می‌كند و باید به داخل بپردازد.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور اضافه كرد: حوادث این روزهای ایران نشان داد كه این سخنان و تحلیل‌ها باطل است.
هاشمی ثمره با بیان اینكه جوانان نسل جدید انقلاب نسخه برتر جوانانی هستند كه انقلاب كردند، عنوان كرد: این جوانان نمونه برتر جوانانی هستند كه در جنگ حضور داشتند، این ملت همان ملتی است كه خانواده آنان در صحنه حضور داشتند.

صدها هزار جوان ایرانی آماده هستند

وی در ادامه با اشاره به كشتار مردم غزه توسط رژیم جنایتكار صهیونیستی گفت: ملت ایران مفتخر است كه شور برخاسته از ایمان توسط جوانان این طور نمود دارد و اگر فراخوانی داده شود صدها هزار نفر از جوانان ایرانی آماده حضور و اعزام هستند. همین كه شما از صدها كیلومتر آن‌طرف‌تر جمع شده‌اید و آماده‌اید خود این پیام را دارد كه ذاتش جهاد و انجام تكلیف است.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور با بیان اینكه در آن پیام‌هایی كه آقای رییس‌جمهور برای سران كشورهای مختلف می‌فرستاد یكی دو بار من سفیر ایشان بودم، افزود: بعد از جلسه با آن‌ها صحبتی می‌كردیم كه چرا شما كه خودتان واقعیت را می‌دانید، در خصوص موضوع هسته‌ای از ایران حمایت نمی‌كنید كه آن‌ها در پاسخ می‌گفتند، ما مثل شما نمی‌‌توانیم اعلام موضع كنیم و تحت فشار انجمن یهودیان هستیم.

وی به نامه رئیس‌جمهور كشورمان به صدراعظم آلمان اشاره و اضافه كرد: در آن نامه شرح مفصلی از تشكیل دولت صهیونیستی ارائه شده‌بود كه این واقعه‌ هولوكاست كه می‌گویید باید ابعادش روشن بشود و چرا بعد از جنگ اعلام شد؛ اگر با این شدت و تعداد انسان‌ها كشته شده‌اند چرا در همان زمان جنگ كسی نمی‌گفت و سال‌های بعد اعلام شد.

هاشمی ثمره در این رابطه اظهار داشت: مركل گفته‌بود كه این پیام قابل قبول نیست، ما متعهد به دفاع از اسرائیل هستیم.
مشاور ارشد رئیس‌جمهور با بیان اینكه بسیاری از سران كشورهای غربی همین را می‌گویند، تصریح كرد: این چه آزادی هست در برخی كشورها كه برای نامزدی مجلس باید صلاحیت آنها را شورایی از صهیونیست‌ها تایید كند.

وی با بیان اینكه ما امروز متاسفیم كه 300 میلیون مردم آمریكا، حكومتشان زیر نفوذ اسرائیل است، خاطرنشان كرد: امروز مظلومیت مردم غزه نمونه‌ای از مظلومیت حسینی است.

دیدار نماینده دانشجویان با رئیس جمهور در زاهدان

مشاور ارشد رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار نمایندگان دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان با رئیس‌جمهور گفت: راجع به مطالبات، یك بخش آن است كه جنبش دانشجویی چه می‌تواند بكند و بخش دیگر اینكه دولت چه باید بكند، در این راستا در دولت كمیته‌ای شكل گرفت زیر نظر آقای متكی و در جلسه هیئت دولت گزارش مفصلی ارائه شد كه نمی‌شود همه آنها ارائه شود.

وی با بیان اینكه شما از سازمان كنفرانس اسلامی یك مقداری توقع می‌توانید داشته‌باشید، ادامه داد: اگر ظرفیت محدود نبود كه الان فجایع غزه اتفاق نمی‌افتاد، الان برخی دولت‌ها بجای اینكه راه را باز كنند مانع از اقدام ملت‌هایشان هم می‌شوند، این سكوت دولت‌ها خودش بدتر از فجایع غزه است.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور با اشاره به پیگیری‌ها برای تشكیل نشست ویژه سازمان كنفرانس اسلامی برای غزه، اظهار داشت: در تماس‌ها و پیگیری‌ها فقط 8 كشور گفته بودند می‌آییم، برخی گفته‌بودند فردا جواب می‌دهیم، بعضی هم گفته‌بودند هفته دیگر تشكیل دهید و... تا آخر قرار شد جلسه خاصی با حضور رئیس فعلی، سابق و بعدی سازمان كنفرانس اسلامی برگزار شود.

اتحادیه عرب با صهیونیستها سر و سر دارد

وی به وضعیت اتحادیه عرب اشاره كرد و گفت: خودتان بهتر می‌دانید اگر در خفا اعراب با اسراییل سر و سری نداشته باشند كه یك اقدامی می‌كردند.

هاشمی ثمره در این رابطه افزود: با كشورهای عدم‌تعهد كه تماس گرفتیم آنها جلوتر از اتحادیه عرب اقدام كردند یعنی این حادثه غزه پرده‌ها را كنار زد كه كسی نتواند بگوید ما حامی ملت فلسطین هستیم اما در این خصوص كاری نكند.

وی همچنین با اشاره به ارسال كمك‌های دارویی و غذایی با دو هواپیما به قاهره برای كمك به مردم غزه، عنوان كرد: همچنین ما كشتی كه فرستادیم قرار بود در غزه پهلو بگیرد حالا می‌تواند یا نه، باید ببینیم راه باز می‌شود یا نه؟

مشاور ارشد احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه امروز بزرگترین قدرت ملت‌ها هستند، افزود: عده زیادی از دانشجویان دنیا برای دفاع از مردم غزه حركت‌هایی كرده‌اند كه این فرصت مناسبی است تا ارتباط با دانشجویان منطقه برقرار شود، راهش با شماست كه چه باید كرد و دولت هم حمایت می‌كند.

هاشمی ثمره با توجه به درخواست متحصنین مبنی بر تحریم كالاهای صهیونیستی گفت: در خصوص كالاهای صهیونیستی اگر واقعاً وجود دارد باید اعلام كنید، شما معرفی كنید ما برخورد می‌كنیم.

وی در پایان اعلام كرد كه از هرگونه پیشنهاد دانشجویان در حمایت از مردم غزه حمایت می‌كنیم و گفت: به دنیا اعلام می‌كنم اگر یك زمانی قرارباشد این ملت و این جوانان برای انجام تكلیفشان قیام كنند، بلاتردید صدها هزار نفر با جان و خونشان از مردم مظلوم فلسطین و انقلاب مردم فلسطین حمایت خواهند كرد.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
 
منبع:rajanews.com