همزمان بانزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ودرحالی که سید محمد خاتمی نامزد بالقوه اصلاح طلبان و رییس جمهور پیشین ، هنوز موضع خود را درباره حضور یا عدم حضوردرعرصه انتخابات آتی ریاست جمهوری اعلام نکرده است...
 
 به گزارش عصر ایران این تخریب ها در حالی است که حتی برخی از این شبکه ها با نواختن خاتمی با عناوین توهین آمیزی چون " خائن " و " ترسو " تلاش دارند تا رای دادن به خاتمی را بی نتیجه جلوه دهند.
حتی برخی از این شبکه ها پا را فراتر گذاشته و در برنامه های مختلف خود به طور تلویحی و القایی و برای ایجاد اختلافات داخلی در حکومت، اعلام می کنند که حضور احمدی نژاد بر منصب ریاست جمهوری را بر حضور خاتمی در صحنه ترجیح می دهند.

در یکی از این شبکه ها هنگامی که مجری برنامه که خود را رهبر یک جنبش مردمی(!) می خواند در مقام پاسخ به تلفن بیننده ای درباره رای دادن به خاتمی قرار گرفت،آنچنان برافروخته شد که اعلام کرد که "هر کس به خاتمی رای دهد به ایران و ایرانی خیانت کرده است".این در حالی است که همین مجری تلویزیونی هیچ گاه در سخنان و برنامه های خود چنین تعابیری را علیه هیچ یک از نامزدهای بالقوه و بالفعل به کار نبرده است.

این شبکه ها با طرح این حمایت ها یا تخریب ها تلاش دارند تا مردم را از حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری دلسرد کنند. از این رو نه تخریب خاتمی از سوی این شبکه ها را می توان چندان واقع بینانه ارزیابی کرد و نه سکوت و عدم تخریب دیگر کاندیداها و نامزد های بالقوه را می توان در حکم حمایت دانست. به نظر می رسد این شبکه های ماهواره ای با احساس احتمال حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات آتی ریاست جمهوری که می تواند یک حماسه دیگر همچون دوم خرداد 1376 بیافریند،تلاش خود را برای مانع شدن از تحقق این امر به وسیله تبلیغات جهت دار و دلسرد کننده،به شدت افزایش داده اند.

اما نکته مهم این است که با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری تلاش این شبکه ها برای تخریب خاتمی بیش از دیگر نامزد های بالقوه و بالفعل به چشم می خورد.گو اینکه آنها احساس کرده اند که رییس جمهور پیشین از پرده تردید به در آمده و احتمالا اعلام کاندیداتوری خواهند کرد. 

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news