یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اقدامات داعش در راستای اهداف و برنامه‌های رژیم صهیونیستی است، گفت که سکوت سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی بخصوص شورای امنیت نشان دهنده علاقه‌مندی کشورهای غربی به توسعه داعش در منطقه است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه داعش و صهیونیسم دو روی یک سکه است، گفت: اقداماتی که داعش در کشورهای منطقه انجام می‌دهد کمتر از کاری نیست که رژیم صهیونیستی برای از بین بردن مردم مسلمان فلسطین، لبنان و غزه انجام می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه در حالیکه داعش این اقدامات جنایتکارانه را انجام می‌دهد سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند و شورای امنیت حتی مصوبه‌ای برای برخورد با کشورهایی که به داعش تجهیزات و نیرو می‌فرستند، ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این اقدامات نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال مدیریت داعش هستند. اگر واقعا آنها به دنبال از بین بردن داعش بودند می‌توانستند با آوردن مصوبه‌ای در شورای امنیت با کشورهایی که به داعش کمک تجهیزاتی و تسلیحاتی و نیروی انسانی می‌کنند بخصوص کشورهای عرب منطقه برخورد کنند. این سکوت نشان دهنده علاقه‌مندی آنها به توسعه اقدامات داعش و در منطقه است.

به گفته آصفری، باید قطعنامه‌ای از طرف شورای امنیت نسبت به کشورهایی که با داعش همکاری می‌کنند صادر شود تا دیگر شاهد ارسال کمک‌های تجهیزاتی و نیروی انسانی به داعش نباشیم در غیر این صورت در آینده نزدیک آتش فتنه داعش گریبان‌گیر همین کشورها خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اقدامات داعش روی رژیم صهیونیستی را سفید کرده است، گفت: داعش با گردن زدن مردم بیگناه و دارای مذاهب و عقاید مختلف مسلمان، شیعه، سنی، ارتدوکس، ایزدی و ... اقداماتی فراتر از رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. اقدامات داعش از جهت به خاک و خون کشیدن مردم بیگناه نشان دهنده آموزش‌ها و نقشه‌برداری از رژیم صهیونیستی است، کارهایی که در راستای اهداف رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: داعش که ادعای مبارزه با ظلم، فساد و استکبار را دارد چرا تاکنون حتی یک گلوله به مناطق صهیونیستی شلیک نکرده است. این خود نشان می‌دهد که اقدامات داعش در راستای اهداف و برنامه‌های صهیونیست‌هاست به طوریکه رژیم صهیونیستی در پناه اقدامات داعش به توسعه شهرک‌سازی و تخریب منازل مردم مسلمان فلسطین می‌پردازد.

منبع: ایسنا