سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: امیدواریم تمام طرف‌های مذاکره کننده در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواهان پیشرفت باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوآ، هووا چون یینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ گفت: فضای مذاکرات برای دستیابی به یک توافق جامع مثبت است و تمام طرف‌های مذاکره کننده تمایل سیاسی قوی خود را برای حصول این توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن نشان داده‌اند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: چین امیدوار است که تمام طرف‌های مذاکره کننده بتوانند دستاوردهایی که تا کنون در این مسیر به دست آورده‌اند را ارزیابی و تصمیمات سیاسی عاقلانه را اتخاذ کنند.

وی بیان کرد:‌ چین آماده است تا به طور مشترک با تمام طرف‌های درگیر در این مذاکرات برای حصول پیشرفت در مذاکرات پیش‌رو تلاش کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه از طرف‌های مذاکره کننده خواست تا به دنبال پیشرفت در مذاکرات باشند.

به گزارش شینهوآ، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در چارچوب مذاکرات هسته‌ای بار دیگر در ژنو مذاکراتی داشته‌اند که به گفته کری بسیار سازنده و مثبت بوده است.

یک دیپلمات هیأت مذاکره کننده ایرانی گفته است که احتمالا دور بعدی مذاکرات اواخر هفته جاری به حضور معاونان وزیران امور خارجه و کارشناسان در وین از سرگرفته خواهد شد.

منبع: ایسنا