کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم با تاکید بر اهمیت ‌سند چشم‌انداز 20 ساله انقلاب گفت: اگر بخواهیم استقلال و تمامیت کشور و ملت با ارزش‌های بومی خود بالنده و تاثیرگذار باشد باید برای این سند اهمیت بالایی قائل باشیم...

 به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس میرحسین موسوی، شب گذشته در جمع مردم ناز‌ی‌آباد در حسینیه حجت با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس خوف از مرگ و ایستادگی را در کشور ما از بین برد و مردم برای حفظ کشور و اسلام در برابر مرگ ایستادند و این هراس را از خود بیرون کردند. ملتی که بعد از دفاع مقدس متولد شد ملت شجاعی بود که از قدرت‌های بزرگ نمی هراسید و این یکی از بزرگترین سرمایه‌ها برای دفاع از کشور بود.

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس با اشاره به سند بالادستی چشم‌انداز 20ساله و تاکید بر اجرای آن، یادآور شد: این سند جنبه امنیتی هم دارد و اگر بخواهیم تمامیت خود را حفظ کنیم باید همراه با سند چشم‌انداز 20 ساله پیش برویم و بر این باور باشیم این سند اهمیت فوق العاده‌ای دارد. البته باید روش‌ها درخصوص سند چشم انداز 20 ساله اصلاح شود.

مهندس موسوی با اشاره به تعریف حضرت امام از اسلام ناب محمدی(ص) و تاکیدات ایشان در این زمینه، گفت: مشکلی که در طول تاریخ وجود داشته، آلوده شدن اسلام به گرایش‌های مختلف است. امام راحل تاکید داشتند ممکن است ادعاهایی در رابطه با اسلام مطرح شود؛ اما همه آنها رهایی‌بخش نیستند و ممکن است نادرست باشند، اسلام آمریکایی یا اسلام متحجران باشدکه باید به این موضوع بسیار دقت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: وقتی شهید باکری به درجه شهادت می‌رسد، متوجه می شویم که او مهندس مکانیک است؛ دلیلش آن است که آن زمان مدرک ارزش نبود و افراد مدرک خرید و فروش نمی‌کردند.

مهندس میرحسین موسوی با اشاره به سریال حضرت یوسف(ع) که در حال پخش از رسانه ملی است، گفت: وقتی که حضرت یوسف(ع) مورد اعتماد حاکم زمانه‌اش قرار گرفت، گفت که اداره کشور را به من بسپار و او توانست در یک برهه 14 ساله با استفاده از همه نیروهایش از این دوران عبور کند. وقتی هفت سال فراوانی و بعد هفت ساله قحطی در آن زمان اعلام شد، حضرت یوسف(ع) از همه روش ها و نیروهایش استفاده کرد تا بتواند در سال های قحطی تمدنی مانند مصر را حفظ کند.

وی با اشاره به ذخایر نفتی کشور سوال کرد: آیا در سال‌های فراوانی ارز نفتی، که به صورت غیرمنتظره ذخایر ما را بالا برد، برای سال‌های کمبود و قحطی برنامه‌ای ریخته‌ایم؟ آیا در سال‌های فراوانی درآمد ارزی، گوش به نقد کارشناسان داده‌ایم؟

موسوی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: منابع کشور باید در اختیار اهداف استراتژیک باشد؛ نه اینکه این منابع را در خدمت پروژه های کوچک که رضایت و نتیجه آنی در جامعه ایجاب می‌کند به‌کار گیریم.

  

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news