آخرین خبرها از نتایج آرای انتخابات مجلس و خبرگان
شمارش آرای انتخابات نمایندگان دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه 31 استان کشور آغاز شد.  

 شمارش آرای انتخابات نمایندگان دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی

تمام نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان در مجلس

09:43: آخرین نتایج انتخابات تهران: تمام نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان در بین ۳۰ نفر قرار دارند. حداد عادل نفر ۳۱ است.

..................................................................................................................................................................................................................

09:28: نتیجه انتخابات خبرگان در سیستان و بلوچستان، سمنان و همدان

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، نتایج انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در چند حوزه انتخابیه دیگر مشخص شد.

بر این اساس نتایج اعلام شده به شرح زیر است:

در حوزه انتخابیه استان سیستان و بلوچستان، از مجموع 1117261 رای ماخوذه، علی احمد سلامی با کسب 732289 رای و عباسعلی سلیمانی اسبوکلایی با کسب 317867 رای حائز اکثریت نسبی شدند.

در حوزه انتخابیه سمنان سید محمد شاه چراغ از مجموع 325049 رای صحیح ماخوذه با کسب 224215 رای حائز اکثریت نسبی آرا شد.

در حوزه انتخابیه همدان از مجموع845253 رای صحیح ماخوذه، سید مصطفی موسوی فراز با کسب 441321 رای و غیاث الدین طه محمدی با کسب 319656 رای حائز اکثریت آرا شدند.

.........................................................................................................................................................................................................

00: 08 : 1000صندوق خبرگان و 1500 صندوق مجلس در تهران هنوز شمارش نشده است

 

 یک منبع آگاه در فرمانداری تهران با اعلام این خبر  اظهار کرد: نتایجی که تاکنون اعلام شده نتایج قطعی نیست.وی افزود: هنوز 1000 صندوق خبرگان و 1500 صندوق مجلس باقیمانده که شمارش نشده است. 

 

..........................................................................................................................................................................................................

 

23:58: نتایج نهایی انتخابات مجلس در استان لرستان اعلام شد+ اسامی و میزان آرا

 

سعید شاهرخی رئیس ستاد انتخابات لرستان شامگاه شنبه در در گفت‌وگو با صداوسیمای مرکز لرستان اظهار داشت: نتایج دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 7 حوزه انتخابیه لرستان مشخص شد.

 

وی افزود: نتایج انتخابات به شرح زیر است:

 

حوزه انتخابیه الیگودرز

 

جمع کل آراء ماخوذه 72431 رای

 

جمع کل آراء صحیح 71201 رای

 

در این حوزه انتخابیه جناب آقای محمدخدابخشی با 20991 رای به طور مستقیم منتخب مجلس دهم شد.

 

حوزه انتخابیه بروجرد

 

جمع کل آراء ماخوذه 147371 رای

 

جمع کل آراء صحیح  141956 رای

 

در این حوزه انتخابیه کاندیداهای زیر یه دور دوم انتخابات راه یافتند:

 

علاالدین بروجردی با 30466رای

 

هادی مقدسی با  29108 رای

 

عباس گودرزی با 27527 رای

 

فاطمه مقصودی با 26815 رای

 

حوزه انتخابیه پلدختر

 

جمع کل آراء ماخوذه 51175 رای

 

جمع کل آراء صحیح 50585 رای

 

در این حوزه انتخابیه جناب آقای سید حمیدرضا کاظمی با18950رای به طور مستقیم منتخب مجلس دهم شد.

 

حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی

 

جمع کل آرا ماخوذه 258857 رای

 

4 کاندیدای زیر به مرحله بعد رفتند

 

محمدبیرانوندی با 52883 رای

 

محمدرضا ملکشاهی راد با 32108 رای

 

اعظم محمدی نیا با 31852 رای

 

مرتضی محمودوند با 30014 رای

 

حوزه انتخابیه دلفان و سلسله

 

جمع کل آراء ماخوذه 119603 رای

 

جمع کل آراء صحیح 117480 رای

 

در این حوزه انتخابیه جناب آقای علی رستمیان با 48440 رای به طور مستقیم منتخب مجلس دهم شد.

 

حوزه انتخابیه دورود و ازنا

 

جمع کل آراء صحیح 121726 رای

 

در این حوزه انتخابیه کاندیداهای زیر به دور دوم انتخابات راه یافتند:

 

حسین گودرزی با  20994 رای

 

مجید کیانپور با 20574 رای

 

حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان

 

جمع کل آراء ماخوذه 129222 رای

 

جمع کل آراء صحیح 128621رای

 

در این حوزه انتخابیه الهیارملکشاهی با 54713 رای به طور مستقیم منتخب مجلس دهم شد.

 

..................................................................................................................................................................................................................

23:55: نتایج شمارش آرا انتخابات مجلس در ۱۲ حوزه انتخابیه مشخص شد

 

نتایج نهایی شمارش آرا در برخی حوزه های انتخابیه اعلام شد.

 

متن اطلاعیه شماره ۵۹ به شرح ذیل است:

 

در حوزه انتخابیه لنگرود از مجموع ۷۵ هزار ۷۳۳ رای آرای صحیح مأخوذه مهرداد بائوج لاهوتی با کسب ۲۸هزار ۸۴۶ به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

 

همچنین عبدالغفور امانزاده درحوزه انتخابیه گرگان و آق قلا از مجموع ۲۴۶ هزار ۷۴ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۴۷ هزار ۸۹۴ رأی و نورمحمد تربتی‌نژاد با کسب ۴۷ هزار و ۴۶۷ رای و نبی هزار جریبی با کسب ۴۵ هزار و ۹۴ رای و سید علی طاهری با کسب ۴۳ هزار و ۳۰۱ رای به مرحله دوم راه یافتند.

 

در حوزه انتخابیه نهاوند نیز حسن بهرام نیا از مجموع ۹۰۴ هزار ۳۲ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۳۱ هزار و ۱۳۲ رأی به خانه ملت راه یافت.

 

در حوزه انتخابیه لامرد و مهر از مجموع ۸۴ هزار و ۵۹۱ آرای صحیح مأخوذه سید محسن علوی با کسب ۴۰ هزار و ۴۱۴ رأی به مجلس راه یافت.

 

همچنین درحوزه انتخابیه کاشمر، خلیل آباد و بردسکن از مجموع ۱۶۲ هزار و ۲۱۵ آرای صحیح مأخوذه بهروز بنیادی با کسب ۴۸ هزار و ۶۶۰ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

 

در حوزه انتخابیه آستارا نیز ولی داداشی از مجموع ۴۹ هزار ۷۲۹ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۱۴ هزار و ۱۷۳ رأی موفق به ورود به مجلس شد.

 

در حوزه انتخابیه آمل نیز عزت الله یوسفیان ملا از مجموع ۱۸۱ هزار ۹۶۷ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۸۴ هزار و ۴۵۳ رأی به خانه ملت راه یافت.

 

در حوزه انتخابیه الیگودرز، محمد خدابخش از مجموع ۷۱ هزار ۲۰۱ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۲۰ هزار و ۹۹۱ رأی به خانه ملت راه یافت.

 

در حوزه انتخابیه شیروان نیز عبدالرضا عزیزی از مجموع ۸۰ هزار ۱۱۸ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۲۷ هزار و ۱۷۹ رأی موفق به ورود به مجلس شد.

 

همچنین درحوزه انتخابیه قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از مجموع ۱۰۸ هزار و ۶۹۴ آرای صحیح مأخوذه فرهاد تجری با کسب ۳۰ هزار و ۷۳۱ رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

 

در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار نیز ایرج بیگدلو با کسب ۲۰ هزار و ۴۹۹ رأی و شکور پورحسین شقلان با کشب ۱۷ هزار و ۴۷۵ رای از مجموع ۱۲۷ هزار و ۸۷۹ آرای ماخوذه به مرحله دوم راه یافتند.

 

در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد نیز علی اسماعیلی از مجموع ۱۳۶ هزار ۳۳۳ آرای صحیح مأخوذه با کسب ۳۶ هزار و ۸۹۱ رأی موفق به ورود به مجلس شد.

..............................................................................................................................................................................................................

 

23:53: نتایج رسمی شمارش آرای انتخابات مجلس در خراسان شمالی

 

ار شمارش آرا ۱۶۵۰ صندوق اخذ رای درخراسان شمالی به پایان رسید و نتایج قطعی آن اعلام شد.

 

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی و منابع موثق نتایج قطعی سه حوزه اصلی انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و حوزه انتخابیه مشترک قوچان و فاروج به شرح زیر اعلام شد:

 

در حوزه انتخابیه شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم:

 

۱ – آقای علی اکبری با کسب ١٠٣٠٤٦ رای

 

۲ – آقای علی قربانی با کسب ٩٩٢٠٤ رای

 

در حوزه انتخابیه شیروان:

 

۱ – آقای عبدالرضا عزیزی با کسب ۲۷۱۷۹ رای

 

در حوزه انتخابیه اسفراین:

 

۱ – هادی قوامی با کسب ۲۴۱۹۵ رای

 

در حوزه انتخابیه  مشترک قوچان و فاروج :

 

۱ – هادی شوشتری با ۴۱۲۱۷

 

حائز اکثریت آرا گردیده و به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۲۹ هزار نفر دارای چهار کرسی ثابت و یک کرسی مشترک در مجلس شورای اسلامی است.

 

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات خراسان شمالی حوزه انتخابیه شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم دارای ۵۷۴ هزار و ۶۵۴ نفر جمعیت، حوزه انتخابیه شهرستان شیروان با ۱۶۵ هزار و ۹۳۵ نفر و حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین ۱۳۴ هزار و ۸۸۷ نفرجمعیت است که از این تعداد۴۱۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، ۱۲۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه شیروان و ۹۹ هزار نفر در حوزه انتخابیه اسفراین واجد شرایط رای دادن بودند.

 

طبق آخرین اعلام ستاد انتخابات از مجموع واجدین شرایط رای دادن، ۷۱ درصد مردم خراسان شمالی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

..................................................................................................................................................................................................

 

23:47: در هیچ حوزه انتخابیه‌ای صندوق رای به سرقت نرفته است 

 

 معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور هیچ صندوق رایی به سرقت نرفته و برخی خبرها در مورد این اتفاق صحیح نیست.

 

حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: در برخی حوزه‌های انتخابیه نظیر یاسوج و کوهدشت طرفداران کاندیداها تجمع کرده بودند که شورای تامین در این مناطق تشکیل و موضوع مدیریت شد و قرار شد این موضوعات از طریق قانونی پیگیری شود.

 

وی افزود: پیش از انتخابات، شورای فضای مجازی تشکیل شد و این شورا به این نتیجه نرسید که محدودیتی اعمال شود. 

 

.......................................................................................................................................................................................................

23:32: نتایج نهایی انتخابات خبرگان تهران متعاقبا اعلام خواهد شد

 

ستاد انتخابات کشور در توضیح اطلاعیه شماره ۵۸ اعلام کرد: لیست اعلام شده مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران، نتایج صندوق‌های اخذ رأی شمارش شده تاکنون است و نتایج آرای نهایی این حوزه متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

گفتنی است در اطلاعیه شماره ۵۸ هیچ اشاره‌ای به نهایی بودن نتایج خبرگان استان تهران نشده است.

.................................................................................................................................................................................................

 

23:25: انتخابات در ملایر به دور دوم کشیده شد

 

‌ستاد انتخابات شهرستان ملایر پس از ساعت‌ها شمارش آراء مأخوذه، نتایج آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر اعلام کرد.

 

 بنا بر اعلام نهایی ستاد انتخابات شهرستان ملایر از 192 صندوق رأی و مجموع 214 هزار و 361 رأی مأخوذه در نهایت «محمد کاظمی» با 45 هزار 282 رأی از آرای 139 هزار و 956 شرکت‌کننده از حوزه انتخابیه ملایر و کسب 32 درصد از آراء به صورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

 

«احد آزادیخواه» با کسب 29 هزار و 872 رأی و «علیرضا امامی » با کسب 21 هزار و 32 رأی راهی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

 

گفتنی است؛ کل آراء مأخوذه و براساس شمار آرای کسب شده به ترتیب زیر شامل محمد کاظمی با 45 هزار و 282 رأی، احد آزادیخواه با 29 هزار و 872 رأی، علیرضا امامی با 21 هزار و 32 رأی، علی‌نعمت چهاردولی با 19 هزار و 279 رأی، علیرضا تکلو با 13 هزار و 874 رأی، حسن ونایی با 13 هزار و 217 رأی، احمد آریایی‌نژاد با 11 هزار و 867 رأی و رضا کرمی با 10 هزار و 715 رأی است.

 

همچنین علی حسین‌خانی با 5 هزار و 339 رأی، اکبر فراهانی با 4 هزار با 577 رأی، خیراله مقنی با 4 هزار و 415 رأی، مرتضی سلطان‌محمدی با 3 هزار و 669 رأی، محمدحسین جلیلی با 3 هزار و 337 رأی، علی‌محمد بیات با 3 هزار و 276 رأی، علی صیادی با دو هزار و 146 رأی، مجید قدیمی با دو هزار و 36 رأی، ،عباس نعمتی با هزار و 735 رأی، عیسی ترکمن با هزار و 671 رأی، فتح‌اله ملکی با هزار و 580 رأی، معصومه ترکاشونددهنو با هزار و 420 رأی، رحمت‌اله ترکاشوند با هزار و 374 رأی، مجتبی محمدی با هزار و 250 رأی، مهدیه نامدارکندهلانی با هزار و 120 رأی و عصمت توتونچی با هزار و 84 رأی در رده‌های بعدی جای دارند.

 

سعید تیموری با هزار و 49 رأی، محمدقاسم سیاوشی با هزار و 36 رأی، مریم برزگر زندی971 با رأی، حمید هنرجو با 932 رأی،حمید ایرانشاهی با 758 رأی، محمد احمدوند با 732 رأی، احمدشایگان با 658 رأی، مهدی سجادی با 586 رأی، سهیلا مهاجری‌خامنه با 503 رأی، احمدرضا اکبری‌فرد با 498 رأی، مهدیه اقبال‌احمدی با383 رأی، سیدحسین شیخ‌الاسلامی با 201 رأی، حمیدرضا احمدی با 188 رأی، رضا طاهری با 180 رأی، مهدی قهری با 159 رأی، محمد ابراهیمی‌پور با 148 رأی، قاسم فتحعلیان با 118 رأی و بهمن کاکاوند با 94 رأی در رده‌های انتهایی قرار دارند.

............................................................................................................................................................................................................

 

23:23: آرایش سیاسی کاندیداهای راه یافته به بهارستان

 

سهم‌بندی گروه‌های سیاسی در میان کاندیداهای راه یافته به بهارستان در حوزه استان خراسان رضوی مشخص شد.

 

از 10 حوزه انتخابیه استان خراسان رضوی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در مرحله اول تکلیف انتخابات آنها مشخص شده 12 نفر به بهارستان راه یافتند.

 

از این تعداد طبق لیست‌های دو جناح سیاسی کشور که پیش از انتخابات منتشر شد، دو نفر متعلق به اصولگرایان(دهقان و قاضی‌زاده) و هفت نفر متعلق به اصلاح‌طلبان(گرمابی، سبحانی‌فر، شوشتری، نگهبان سلامی،بنیادی، حاتمیان، رحیمی جهان آبادی) هستند و سه کاندیدا (مقصودی، بنایی و چنارانی) نیز مستقل محسوب می‌شوند.

 

اسامی این افراد و حوزه انتخابیه آنان به شرح ذیل است:

 

حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، رضویه و احمدآباد؛ احسان قاضی زاده(اصولگرا)

 

حوزه انتخابیه گناباد و بجستان؛ حمید بنایی (مستقل)

 

حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه؛ حمید گرمابی(اصلاح‌طلب)-هاجر چنارانی(مستقل)

 

حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار؛ محمود نگهبان‌سلامی (اصلاح‌طلب)

 

حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد، باخرز؛ جلیل رحیمی‌جهان آبادی(اصلاح‌طلب)

 

حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد؛ بهروز بنیادی(اصلاح‌طلب)

 

حوزه انتخابیه قوچان و فاروج؛ هادی شوشتری(اصلاح‌طلب)

 

حوزه انتخابیه چناران و بینالود؛ محمد دهقان(اصولگرا)

 

حوزه انتخابیه درگز؛ عبدالله حاتمیان(اصلاح‌طلب)

 

حوزه انتخابیه سبزوار، جوین و جغتای؛ حسین مقصودی(مستقل)-رمضانعلی سبحانی‌فر (اصلاح‌طلب)

 

..............................................................................................................................................................................................................

23:21: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو بیشترین رای را کسب کرد

 

فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب گفت: از حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو "حشمت‌الله فلاحت پیشه" با کسب بیشترین آراء راهی مجلس شورای اسلامی شد.

 

افشین کریمی اشاره به اینکه رقابت اصلی در این شهرستان بین "حشمت‌الله فلاحت پیشه" و " علی جلیلیان" بود، اظهار کرد: این دو کاندیدا به ترتیب حدود 51 هزار رای و 44 هزار رای کسب کردند و حشمت الله فلاحت پیشه از حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو راهی بهارستان شد.

 

وی ادامه داد: "علی صابری" و "اکبر جوهری" نیز به ترتیب حدود 5000 و 3000 رای کسب کردند و نفر سوم و چهارم شدند و سایر کاندیداها نیز رای کمتری به دست آوردند.

 

فرماندار اسلام آبادغرب با بیان اینکه 150 هزار نفر در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو واجد شرایط رای دادن بودند، از مشارکت 76 درصدی مردم در این حوزه انتخابیه در انتخابات خبر داد.

 

به گفته این مسئول، در این حوزه انتخابیه 9 نفر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند.

 

........................................................................................................................................................................................

23:15: خبرگزاری تسنیم: در حالی که شیوه اطلاع‌رسانی وزارت کشور حاکی از آن بود که نتیجه انتخابات خبرگان تهران نهایی شده است، مسئولان وزارت کشور می‌گویند این خبر هنوز حاوی نتیجه نهایی نیست.

 

................................................................................................................................................................................................................

23:09: اعلام نتایج انتخابات مجلس در تبریز

 

نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر اعلام شد.

 

 بر اساس اعلام ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر از مجموع 759 هزار و 266 رای ماخوذه و 720 هزار و 422 رای صحیح به شرح زیر است:

 

1- مسعود پزشکیان با 261394 رای

 

2- احمد علیرضا بیگی با 235196 رای

 

3- محمدحسین فرهنگی با 143290 رای

 

4- زهرا ساعی با 114263 رای

 

5- علیرضا منادی با 113565 رای

 

6- اسماعیل سعیدی با 105367 رای

 

7- میر علی اصغر الموسوی با 102179 رای

 

8- محمدرضا تاج الدینی با 98500 رای

 

9- بیمقدار با 96231 رای

 

10- عباس عباسزاده با 88817 رای

 

بر اساس این آمار، آقایان مسعود پزشکیان و احمد علیرضا بیگی با کسب اکثریت آرا در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و بقیه 8 کاندیدا برای کسب 4 کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات رقابت خواهند کرد.

 

این گزارش می افزاید، آقایان فرهنگی، سعیدی و تاج الدینی از ائتلاف اصولگرایان، آقایان الموسوی و بیمقدار و عباس زاده و خانم ساعی از ائتلاف اصلاح طلبان و منادی نیز بصورت مستقل به مرحله ی دوم راه یافته است.

 

..................................................................................................................................................................................................................

23:07: نتایج نهایی حوزه انتخابیه کرج/ اکبریان و کولیوند دوباره به بهارستان رفتند

 

 اکبریان و کولیوند نمایندگان فعلی حوزه انتخابیه کرج، فردیس ، اشتهارد و بخش آسارا با رای دوباره مردم در مجلس ماندنی شدند.

 

ایرانی فرماندار کرج و رئیس حوزه انتخابیه مرکز استان البرز با اعلام این خبر گفت: عزیز اکبریان با 148218 و کسب 24 ممیز 7 صدم درصد آرا به عنوان نفر نخست از این حوزه انتخابیه راهی مجلس شد.

 

بر این اساس محمد جواد کولیوند نیز با 143434 رای و کسب 25ممیز 88درصد آرا به عنوان نفر دوم از این حوزه انتخابیه به مجلس راه یافت.

 

بر اساس اعلام فرماندار کرج و رئیس حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد، فردیس وبخش آسارا کل آراء ماخوذه در این حوزه انتخابیه 629104 رای وتعداد آراء صحیح 554065 رای است.

 

بر این اساس نفرات سوم وچهارم در این حوزه انتخبیه که از راهیابی به مجلس بازماندند آقایان ناصر حاجیان مطلق با 106951 رای و غدیر مهدوی با 96831 را هستند.

 

.......................................................................................................................................................................................................

22:50: تکلیف آراء بم، شهرکرد و بهشهر تعیین شد

 

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه تکلیف آرای مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای آرای بم، شهرکرد، شبستر، بستان آباد، فلاورجان و بهشهر را مشخص کرد.

 

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرای صحیح ماخوذه در حوزه انتخابیه شده اند به شرح زیر می باشد:

 

۱- در حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر آقای حبیب الله نیک زاده پناه از مجموع ۱۳۹۴۲۷ آرای صحیح ماخوذه۷۲۹۸۵  رای.

 

۲- در حوزه انتخابیه  نقده و اشنویه آقای عبدالکریم حسین زاده از مجموع ۱۱۸۶۲۴ آرای صحیح ماخوذه  با کسب ۶۱۹۷۲ رای.

 

۳- در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان آقای اردشیر نوریان از مجموع ۱۵۲۰۵۰آرای صحیح ماخوذه  با کسب ۴۲۱۵۲ رای.

 

۴- در حوزه انتخابیه شبستر از مجموع۷۶۲۲۵ آرای صحیح ماخوذه خانم معصومه آقاپورعلیشاهی با کسب ۱۲۳۱۴ رای و علی علی لو با کسب ۸۵۱۱ رای به مرحله دوم راه یافتند.

 

۵- در حوزه انتخابیه بستان آباد آقای محمد وحدتی هلان از مجموع ۶۲۷۲۱ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۰۰۰۶ رای.

 

۶- در حوزه انتخابیه فلاورجان آقای سید ناصر موسوی لارگانی از مجموع ۹۷۱۷۱ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۵۶۲۰۸  رای.

 

۷- در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه آقای علی محمد شاعری از مجموع ۱۶۷۶۶۸آرای صحیح ماخوذه با کسب ۷۰۴۰۳ رای.

 

...................................................................................................................................................................................................................

22:45: انتخابات در حوزه میاندوآب و شاهین‌دژ به دور دوم کشیده شد

 

انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب به دور دوم کشیده شد.

 

اطلاعیه شماره ۵۳ ستاد انتخابات کشور صادر شد.

 

در این اطلاعیه اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۲۱ روز شنبه که موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرای صحیح در حوزه انتخابیه شده‌اند، آمده است.

 

بر اساس این اطلاعیه در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب از مجموع ۲۲۱۳۰۱ آرای صحیح مأخوذه آقایان همایون هاشمی با کسب ۵۱۴۸۸ رأی و محمد میرزایی با کسب ۴۹۸۴۶ رأی و جهانبخش محبی‌نیا با کسب ۴۸۱۳۶ رأی و مهدی عیسی‌زاده با کسب ۴۳۴۶۱ رأی به دور دوم راه یافتند.

 

در حوزه انتخابیه سقز و بانه نیز آقای محسن بیگلری از مجموع ۱۴۰۷۰۸ رأی صحیح ماخوذه با کسب ۵۸۶۷۰ رأی به مجلس راه یافت.

.................................................................................................................................................................................................................

 

22:24: نتایج نهایی انتخابات مجلس در شیراز/ پارسایی و رجبی راهی بهارستان شدند

 

با اعلام نتایج نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز، بهرام پارسایی و فرج‌الله رجبی راهی بهارستان شدند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان فارس شامگاه شنبه 8 اسفند در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند، گفت: شمارش آراء دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شیراز ساعتی قبل به پایان رسیده است.

 

هادی پژوهش‌جهرمی افزود: در این دوره از انتخابات، 603 هزار و 105 رای ماخوذه، شمارش شد که در نهایت، 2 کاندیدا با کسب بیش از 25 درصد آرای ماخوذه، در مرحله اول حد نصاب لازم را برای ورود به مجلس کسب کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: چهار کاندیدا نیز باید در دوره دوم برای 2 کرسی نمایندگی مجلس از شیراز، با یکدیگر رقابت کنند.

 

پژوهش یادآور شد: آقایان بهرام پارسایی با کسب 198 هزار و 517 رای و فرج‌الله رجبی با کسب 171 هزار و 529 رای موفق به کسب 25 درصد از کل آراء ماخوذه شدند.

 

وی ادامه داد: آقایان مسعود رضایی با 141 هزار و 804 رای، علی اکبری با 132 هزار و 455 رای، جعفر قادری با 111 هزار و 290 رای و حسین نجابت با 85 هزار و 546 رای به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.

 

پژوهش اضافه کرد: پس از این افراد، آقایان فریدون عباسی 85 هزار و 307 رای، احمدرضا دستغیب 82 هزار و 411 رای، ابراهیم عزیزی 75 هزار و 792 رای، محمدرضا محمدی‌کشکولی 69 هزار و 299 رای، حسین ذوالانوار 50 هزار و 644 رای، شاهین محمدصادقی 49 هزار و 566 رای و خانم معصومه زارع 40 هزار و 595 رای، کسب کرده‌اند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: آقایان مسعود زارعی 25 هزار و 870 رای، ضرغام صادقی 23 هزار و 99 رای، علاء‌الدین کراماتی 23 هزار و 83 رای، کورش زارعی 19 هزار و 645 رای، علی دهقان‌فارسی 14 هزار و 960 رای و جوانشیر کدخداپور 11 هزار و 723 رای کسب کرده‌اند.

 

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، در حوزه انتخابیه شیراز، بیش از 50 درصد واجدین شرایط رای، در انتخابات شرکت کردند. 

.............................................................................................................................................................................................................

 

22:14: آخرین تغییرات در نتایج آرای «خبرگان» تهران

 

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و محمد آقا امامی به ترتیب حائز اکثریت نسبی آراء در اولین شمارش آرای خبرگان تهران تا این لحظه اعلام شدند.

 

از مجموع رای شمرده شده در تهران ترتیب آرا به شرح زیر است:

 

1- اکبر هاشمی رفسنجانی

 

2- حسن روحانی

 

3- محمد آقا امامی

 

4- محسن قمی

 

5 - محمد علی موحدی

 

6- قربانعلی دری نجف‌آبادی

 

7- سید ابوالفضل میرمحمدی

 

8- محمد محمدی نیک

 

9- ابراهیم حاج امینی نجف آبادی

 

10- سیدمحمود علوی

 

11- احمد جنتی

 

12- نصرالله شاه‌آبادی

 

13- محمدعلی تسخیری

 

14- محسن اسماعیلی

 

15- محمد یزدی

 

16- محمدحسن زالی 

 

................................................................................................................................................................................................................

21:54: نتایج نهایی انتخابات خبرگان در استان گلستان اعلام شد

 

سید کاظم نورمفیدی و عبدالهادی مرتضوی شاهرودی از استان گلستان به پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

 

متن اطلاعیه شماره ۵۶ به شرح ذیل است:

 

در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان از مجموع ۹۱۶ هزار ۳۵۷ آرای صحیح مأخوذه سید کاظم نورمفیدی با کسب ۵۱۴ هزار و ۵۷۲ رای و عبدالهادی مرتضوی شاهرودی با کسب ۳۹۴ هزار ۹۲۰رای حائز اکثریت نسبی آرا شدند.

 

...............................................................................................................................................................................................................

21:36: حسینی بوشهری نماینده خبرگان در بوشهر شد 

 

ایت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری نماینده خبرگان رهبری در استان بوشهر شد.

 

در اطلاعیه شماره 54 ستاد انتخابات کشور آمده است: در حوزه انتخابیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان بوشهر از مجموع 476 هزار و 945 رای ماخوذه سید هاشم حسینی بوشهری با کسب 374 هزار و 137 رای حایز اکثریت نسبی آرا شد. 

..................................................................................................................................................................................................................

 

21:17: نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران اعلام شد

 

نتایج اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران از مجموع ۱ میلیون و ۲۹۳ هزار ۸۱۷ رای به شرح زیر است:

 

۱- محمدرضا عارف با ۵۸۷۱۳۳ رای

 

۲- علی مطهری با ۵۱۵۶۵۴ رای

 

۳- علیرصا محجوب با ۴۷۰۷۲۲ رای

 

۴- سهیلا جلودارزاده با ۴۶۴۸۳۸ رای

 

۵- الیاس حضرتی با ۴۵۱۱۷۱ رای

 

۶- کاظم جلالی با ۴۳۶۶۹۸ رای

 

۷- غلامعلی حداد عادل با ۴۳۵۹۷۴ رای

 

۸- فریده اولاد قباد با ۴۳۳۸۴۲ رای

 

۹- محمدرضا بادامچی با ۴۳۱۳۸۵رای

 

۱۰- مصطفی کواکبیان با ۴۲۲۳۵۱ رای

 

۱۱- سیده فاطمه حسینی با ۴۱۹۳۳۱ رای

 

۱۲- پروانه سلحشوری با ۴۱۲۴۶۸ رای

 

۱۳- ابوالفضل سروش با ۴۱۰۲۳۳ رای

 

۱۴- غلامرضا حیدری با ۴۰۹۴۷۲ رای

 

۱۵- علی نوبخت حقیقی با ۴۰۷۰۵۷ رای

 

۱۶- فاطمه سعیدی با ۴۰۵۵۵۱ رای

 

۱۷- مهدی شیخ با ۴۰۵۳۴۰ رای

 

۱۸- محمدعلی وکیلی با ۴۰۳۸۴۹ رای

 

۱۹- بهروز نعمتی با ۴۱۰۷۹۲ رای

 

۲۰- پروانه مافی با ۴۰۱۴۴۲ رای

 

۲۱- محمود صادقی با ۴۰۰۴۶۹ رای

 

۲۲- فاطمه ذوالقدر با ۳۹۵۳۱۳ رای

 

۲۳- محمدرضا نجفی با ۳۹۱۴۹۵ رای

 

۲۴- محمدرضا فتحی با ۳۸۷۷۰۲ رای

 

۲۵- سسید فرید موسوی با ۳۸۷۳۳۸ رای

 

۲۶- طیبه سیاوشی شاه عنایتی با ۳۸۷۲۴۲ رای

 

۲۷- احمد مازنی با ۳۸۶۰۴۳ رای

 

۲۸- داود محمدی با ۳۸۵۶۱۷ رای

 

۲۹- محسن علیجانی با ۳۸۴۹۶۵ رای

 

۳۰- علیرضا رحیمی با ۳۸۱۴۲۶ رای

 

۳۱- عبدالرضا هاشم‌زانی با ۳۷۰۹۹۵ رای

 

۳۲- مرتضی آقاتهرانی با ۳۶۰۱۳۳ رای

 

۳۳- سید محمدحسن ابوترابی فرد با ۳۵۲۶۹۵ رای

...................................................................................................................................................................................................

 

نتایج انتخابات در آذربایجان‌شرقی به استثنای تبریز اعلام شد

 

ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی نتایج به دست آمده از حوزه‌های انتخابیه استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام می‌کند.

 

نتایج آرا در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی به نقل از رییس ستاد انتخابات استان به شرح زیر است:

 

از حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند از مجموع 62 هزار و 480 رای ماخوذه و 61 هزار و 711 رای صحیح، آقای قلی الله قلی زاده با 36 هزار و 946 رای حایز اکثریت آرا شد.

 

از حوزه انتخابیه مرند و جلفا از مجموع 164 هزار و 603 رای ماخوذه و 158 هزار و 324 رای صحیح ، آقایان کریم شافعی با 29 هزار و 672 رای و محمد حسن‌نژاد با 29 هزار و 63 رای به دور دوم راه یافتند.

 

از حوزه انتخابیه شبستر از مجموع 78 هزار و 844 رای ماخوذه، 76 هزار و 225 رای صحیح، خانم معصومه آقاپور با 12 هزار و 314 رای و آقای علی علیلو با 8 هزار و 511 رای به دور دوم راه یافتند.

 

از حوزه انتخابیه ورزقان از مجموع 49 هزار و 594 رای ماخوذه و 49 هزار و 81 رای صحیح، آقای رضا علیزاده با 15 هزار و 892 رای حایز اکثریت آرا شد.

 

از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر از مجموع 153 هزار و 566 رای ماخوذه، 142 هزار و 55 رای صحیح ، آقایان مهدی دواتگری با 29 هزار و 66 رای و محمدعلی حسین‌زاده با 26 هزار و 512 رای به دور دوم راه یافتند.

 

از حوزه انتخابیه بناب از مجموع 77 هزار و 237 رای ماخوذه و 74 هزار و 688 رای صحیح، آقای ضیاءالله اعزازی با 26 هزار و 383 رای حایز اکثریت آرا شد.

 

در حوزه انتخابیه ملکان از مجموع 66 هزار و 717 رای ماخوذه و 67 هزار و 761 رای صحیح، آقای سلمان خدادادی با 33 هزار و 132 رای حایز اکثریت آرا شد.

 

از حوزه انتخابیه سراب از مجموع 74 هزار و 765 رای ماخوذه و 73 هزار و 49 رای صحیح، آقایان یوسف داودی با 16 هزار و 284 رای و مجید نصیرپور سردهایی با 15 هزار و 15 رای به دور دوم راه یافتند.

 

از حوزه انتخابیه بستان‌آباد از مجموع 64 هزار و 548 رای ماخوذه و 62 هزار و 721 رای صحیح، آقای محمد وحدتی هلان با 20 هزار و 6 رای حایز اکثریت آرا شد.

 

از حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق از مجموع 55 هزار و 549 رای ماخوذه و 54 هزار و 747 رای صحیح، آقای سید حمزه امینی با 15 هزار و 58 رای حایز اکثریت آرا شد.

 

از حوزه انتخابیه میانه از مجموع 96 هزار و 967 رای ماخوذه و 94 هزار و 566 رای صحیح، آقایان فردین فرمند با 24 هزار و 996 رای و یعقوب شیویاری با 23 هزار و 919 رای حایز اکثریت آرا شدند.

 

از حوزه انتخابیه اهر و هریس از مجموع 86 هزار و 374 رای ماخوذه، 79 هزار و 893 رای صحیح و آقایان بیت‌اله عبدالهی با 17 هزار و 72 رای و مهدی حسینیان سراجه‌لو با 13 هزار و 341 رای به دور دوم راه یافتند. 

..............................................................................................................................................................................................

 

17:38: پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات شیراز

چهار نفر از کاندیداهای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز به دور دوم رفتند.

انتخابات در حوزه انتخابيه شهرستان شيراز به دور دوم كشيده خواهد شد.

بر این اساس مسعود رضائي (اصلاح طلب)، علي اكبري(اصلاح طلب)، جعفر قادري(اصولگرا) و سيد احمدرضا دستغيب(اصولگرا) در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه شيراز بر سر ۲ كرسي با يكديگر رقابت خواهند كرد.

قبل از این بهرام پارسایی(اصلاح طلب) با بیش از ۲۰۰ هزار رای و فرج الله رجبی(اصلاح طلب) با بیش از ۱۹۰ هزار رای به عنوان نمایندگان شیراز معرفی شده بودند.

به این ترتیب دو نماینده اصلاح طلب مستقیما به مجلس راه یافتند و دو نماینده دیگر لیست اصلاح طلبان به دور دوم رسیدند.



17:26: آیت الله هاشمی در صدر آرای خبرگان تهران

از مجموع یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۸۳ رای ماخوذه انتخابات خبرگان در حوزه انتخابیه تهران هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی حائز اکثریت آراء شدند.

اطلاعیه شماره ۵۰ ستاد انتخابات کشور صادر شد.

بر اساس این اطلاعیه در حوزه انتخابیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان تهران از مجموع یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۸۳ آرای مأخوذه آقایان به ترتیب زیر حائز اکثریت نسبی آرا شدند:

۱ـ اکبر هاشمی بهرمانی با کسب ۶۹۲۲۴۸ رأی

۲ـ حسن روحانی با کسب ۶۵۲۷۹۲ رأی

۳ـ محسن قمی با کسب ۶۲۳۳۶۹ رأی

۴ـ محمد آقا امامی با کسب ۶۰۹۰۱۱ رأی

۵ـ محمدعلی موحدی با کسب ۵۶۰۵۲۹ رأی

۶ـ قربانعلی دری نجف‌آبادی با کسب ۵۳۰۹۷۷ رأی

۷ـ محمد محمدی نیک با کسب ۵۱۰۹۸۰ رأی

۸ـ سید ابوالفضل میرمحمدی با کسب ۵۰۳۷۹۵ رأی

۹ـ ابراهیم حاج امینی نجف‌آبادی با کسب ۸۴۱۶۵۷ رأی

۱۰ـ احمد جنتی با کسب ۴۷۶۱۱۷ رأی

۱۱ـ سید محمود علوی با کسب ۴۶۳۹۶۶ رأی

۱۲ـ محمد یزدی با کسب ۴۴۰۱۸۵ رأی

۱۳ـ نصرالله شاه‌آبادی با کسب ۳۶۱۲۱۷ رأی

۱۴ـ محمدعلی تسخیری با کسب ۳۵۲۲۲۸ رأی

۱۵ـ محسن اسماعیلی با کسب ۳۵۱۷۲۱ رأی

۱۶ـ تقی مصباح با کسب ۳۳۶۸۴۳ رأی

۱۷- محمدحسن زالی با کسب ۳۲۲۶۷۶ رأی

۱۸- محمدباقر باقری با کسب ۳۱۹۲۲۲ رأی

۱۹- علی پورمومن با کسب ۳۱۳۳۷۳ رأی

۲۰- سیدهاشم دطحایی با کسب ۳۱۲۰۲۶ رأی

۲۱- غلامرضا مصباحی مقدم با کسب ۳۰۱۹۰۴ رأی

۲۲- علیرضا اعرافی با کسب ۲۹۸۶۱۶ رأی

۲۳- عباسعلی اختری با کسب ۲۹۲۹۳۸ رأی

۲۴- سیدمحمدرضا مدرسی مصلی با کسب ۲۷۵۴۹۸ رأی

۲۵- سیدمحمدسجاد عطاآبادی با کسب ۲۶۹۷۷۸ رأی

۲۶- سیدمحمدعلی امین با کسب ۱۱۶۷۶۵ رأی

۲۷-سیدهاشم حمیدی با کسب ۸۶۸۹۲ رأی

۲۸- سیدحامد طاهری با کسب ۵۵۸۶۴ رأی



16:33: شورای نگهبان: انتشار مستندات شعب اخذ رای تخلف است

شورای نگهبان اعلام کرد که انتشار صورت جلسه‌ها و مستندات شعب اخذ رای تخلف محسوب می‌شود.

شورای نگهبان ضمن تقدیر و تشکر از فعالان رسانه‌ای برای پوشش هرچه بهتر حضور باشکوه ملت عزیز ایران در انتخابات هفتم اسفند اعلام کرد:‌ انتشار صورت جلسه‌ها و مستندات شعب اخذ رای تخلف محسوب می‌شود و ممکن است زمینه طمع‌ورزی رسانه‌های بگیانه را مهیا سازد.

همچنین مجددا تاکید می‌شود در ارائه نتایج انتخابات تنها به منابع رسمی و معتبر استناد گردد تا نتایج انتخابات در حماسه باشکوه ملت عزیز ایران با شفاف‌ترین تصویر گزارش شود



16:18: نتایج شمارش آرا در 11 حوزه انتخابیه خراسان رضوی

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی نتایج آرا در یازده حوزه انتخابیه خراسان رضوی را اعلام کرد.

مسعود محولاتی با اعلام این خبر اظهار کرد: نتایج آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یازده حوزه انتخابی خراسان رضوی به شرح زیر اعلام شد:

در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه: از مجموع 138 هزار و 468 رای ماخوذه احسان قاضی‌زاده با کسب 36 هزار و 464 رای به عنوان منتخب مردم برگزیده شد.

در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان از مجموع 72 هزار و 269 رای ماخوذه حمید بنایی با کسب 19 هزار و 901 رای به عنوان نماینده مردم برگزیده شد.

در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه از مجموع 243 هزار و 985 رای ماخوذه حمید گرمابی با کسب 75 هزار و 342 رای و هاجر چنارانی با 74 هزار و 75 رای انتخاب شدند.

در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار از مجموع 114 هزار و 437 رای ماخوذه محمود نگهبان سلامی با کسب 44 هزار و 379 رای انتخاب شد.

در حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد، باخرز از 205 هزار رای ماخوذه جلیل رحیمی جهان‌آبادی با 107 هزار و 947 رای انتخاب شد.

در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد از مجموع 165 هزار و 563 رای ماخوذه بهروز بنیادی با 48 هزار و 660 رای راهی بهارستان شد.

در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج از 121 هزار و 126 رای، هادی شوشتری با 41 هزار و 217 رای منتخب مردم این منطقه شد.

در حوزه انتخابیه چناران و بینالود مجموع آرای ماخوذه 126 هزار و 189 رای بود که محمد دهقان با 39 هزار و 62 رای به بهارستان راه پیدا کرد.

در حوزه انتخابیه درگز از 42 هزار و 588 رای ماخوذه 11 هزار و 880 رای به عبدالله حاتمیان رسید. تا وی نماینده جدید مردم این حوزه انتخابیه باشد.

در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین و جغتای از 241 هزار رای ماخوذه حسین مقصودی با 103 هزار و 619 رای و رمضان علی سبحانی‌فر با 75 هزار و 122 رای راهی مجلس شورای اسلامی شدند.

در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه انتخابات بین سعید باستانی و ابوالقاسم خسروی به دور دوم کشیده شد.



16:17: حاتمیان نماینده درگز شد

نماینده مردم درگز در دهمین مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

براساس اعلامیه فرمانداری شهرستان درگز از کل آرای ماخوذه صحیح شهرستان درگز عبدالله حاتمیان با 11 هزار و 880 رای حائز اکثریت آرا برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی دوره دهم شد.

همچنین حسن رزمیان مقدم با کسب 9956 رای و حسین محمدزاده با کسب 9162 رای پس از وی به ترتیب آرای بیشتر را کسب کردند، اما از رسیدن به بهارستان بازماندند.

در انتخابات خبرگان رهبری درگز آیت‌الله هاشمی شاهرودی با 19 هزار و 794 رای، آیت‌الله حسن عالمی با 18 هزار و 818 رای، آیت‌الله سیداحمد حسینی با 17 هزار و 755 رای، سیداحمد علم‌الهدی با 17 هزار و 479 رای، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی با 14 هزار و 176 رای و آیت‌الله علی قربانی با 12 هزار و 606 رای اکثریت آرا را برای ورود به مجلس خبرگان کسب نمودند.

مرتضی حمیدی، فرماندار درگز، پس از اعلام نتیجه انتخابات اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در فضایی بدون هرگونه تنش و در کمال صحت و سلامت برگزار شد.



16:17: کاظمی نماینده پلدختر در مجلس دهم

‌فرماندار پلدختر از مشخص شدن نماینده این شهرستان در مجلس دهم شورای اسلامی خبر داد.

نورالدین درمنان اظهار کرد: بیشترین آرا در حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان را سید حمید کاظمی کسب کرد و به عنوان نماینده این حوزه مشخص شد.

وی درباره مشارکت مردم پلدختر در این انتخابات بیان کرد: خوشبختانه استقبال خوب بود و بالای 90 درصد مردم این حوزه انتخابیه مشارکت داشته‌اند.

درمنان با تمجید از حضور و مشارکت مردم گفت: خوشبختانه مردم بار دیگر با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی حماسه خلق کرده و وفاداری خودشان را به نظام و انقلاب نشان دادند.



16:16: اعلام نتایج شمارش آراء انتخابات مجلس در حوزه تفت و میبد

بر اساس آمار نهایی حوزه انتخابیه تفت و میبد، از بین داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دکتر "کمال دهقانی فیروزآبادی" در کسب آراء مردم در این حوزه، پیشتاز است و "قاسم روان‌بخش"، "حمیدرضا امینی" و "غلامعلی مدیح" در رده‌های بعدی قرار دارند.

مردم شهرهای تفت و میبد، هفتم اسفندماه 1394 در حالی برای شرکت در دو انتخابات مهم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رأی حاضر شدند که باید از بین 12 نامزدهای نهایی یک نفر را برای کرسی نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌کردند.

در مجموع تعداد برگ‌های تعرفه مصرف‌شده 72 هزار و 726 برگ است و آراء کل برگ‌های رأی صحیح 68 هزار و 334 عدد بوده است.

آراء نامزدهای انتخاباتی در این حوزه هم به ترتیب اکثریت آراء شامل کمال دهقانی فیروزآبادی با 27480 رأی، قاسم روان‌بخش با 20356 رأی، حمیدرضا امینی با 3902 رأی، غلامعلی مدیح با 3824 رأی، حمیدرضا تقوی با 3110 رأی، سید حسن موسوی میبدی با 2285 رأی، نایب علی خلیلی با 2098 رأی، محمود حاجیان نصرآبادی با 1821 رأی، سید ناصر امامی میبدی با 1286 رأی، محسن دهقانپور فرا شاه با 751 رأی، محمدمهدی اسلامی با 642 رأی و معصومه مقیمی فیروزآباد با 640 رأی بوده است



16:15: آرای قطعی در شرق مازندران و آمل

آرای قطعی انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در شرق مازندران اعلام شد «شاعری» برای نخستین بار به بهارستان راه یافت.

«سیدخالق سجادی» رئیس حوزه انتخابیه شرق مازندران از آرای قطعی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در شرق مازندران خبرداد و گفت: «علی محمد شاعری» در این انتخابات به‌عنوان منتخب مردم شرق مازندران به مجلس راه یافت.

وی افزود: پس از شمارش آرا شاعری با 70هزار و 403 رأی منتخب مردم شرق مازندران شد،«سیداحمد میری‌قلعه‌سری» 38 و 641 رأی دوم شد،«احمدعلی مقیمی» 22هزار و 501 رأی و «علی‌اصغر شفیعی‌خورشیدی» 9هزار و 451 رأی را کسب کرد.

این مسئول تصریح کرد: 175 هزار و 953 رأی کل آرای مأخوذه شرق مازندران است و تعداد آرای باطله نیز 8هزار و 305 است که از واجدین شرایط شرق مازندران به میزان 225هزار و 200 نفر حاصل شده است.

وی یادآور شد: در انتخابات مجلس خبرگان نیز 76هزار و 123 رأی آرای صحیح و 9هزار و 140 رأی باطله حاصل شد که براساس این آرا آیت‌الله «طبرسی» با 51هزار و 525 رای، آیت‌الله «لاریجانی» با 36هزار و 684 رأی،«معلمی» با 33هزار و 536 رأی، پیشنمازی با 22هزار و 105 رأی، «سیفی کناری» 20هزار و 565 رأی،«توکل» 20هزار و 539 رأی، «گلی شیردار» 8هزار و 560 رأی منتخب مردم شرق مازندران برای مجلس خبرگان شدند.

«یوسفیان‌ملا» چهارمین بهارستان خود را تجربه می‌کند

براساس آرای ماخوذه شهرستان آمل «عزت‌الله یوسفیان‌ملا» با 84هزار و 453 رأی برای چهارمین بار متوالی نماینده مردم آمل شد و رضا حاجی‌پور با 33هزار و 137 رأی به‌عنوان نفر دوم انتخاب شد.

براساس آرای مردم آمل،«سیدعبدالله حسینی» با 22 هزار و 697 رأی نفر سوم شد و «سیدضیاالدین کاظمی‌دینان» نیز 16هزار و 122 رأی را کسب کرد.



16:14: هادی شوشتری نماینده منتخب مردم فاروج و قوچان شد

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی گفت: با کسب اکثریت آراء، "هادی شوشتری" نماینده منتخب مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی شد.

محمد رحیم نوروزیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان فاروج و قوچان به ترتیب بیشترین آراء را "هادی شوشتری" و "عباسعلی رستمی‌ثانی" کسب کردند.

وی افزود: در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مردم شهرستان فاروج بیشترین رأی را به "آیت الله حبیب الله مهمان‌نواز"، "علی محمدی خراسانی" و "حمید حوالی شهریاری" دادند.



16:12: تایید نهایی نتایج انتخابات منوط به تایید صحت انتخابات

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: تایید نهایی نتایج انتخابات منوط به تایید صحت و اعتبار انتخابات در حوزه انتخابیه است.

سیامک ره‌پیک اظهار کرد: پیش از پایان مهلت اخذ رأی، شمارش آرا بر اساس تشریفات قانونی شروع شد و ناظران شورای نگهبان در فرآیند شمارش آراءنظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه‌هایی که تعداد شرکت‌کنندگان کمتر بود، شمارش آراء به پایان رسیده است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: طبق مقررات قانونی در هر شعبه‌ای که شمارش آراء به اتمام می‌رسد، صورت جلسه بر اساس تفکیک نوع آرا تنظیم و به امضاء مسئولان شعبه می‌رسد.



16:05: وزیر کشور: تنها یکی از افراد در حصر رای داده است

وزیر کشور با ابراز بی‌اطلاعی نسبت به رسیدن صندوق به محل حصر موسوی، رهنورد و کروبی اعلام کرد:‌‌ همان طور که آقای امیری اعلام کردند گویا در مورد اخذ رای یکی از محصوران رای گیری انجام شده اما در مورد یکی دیگر از این افراد با توجه به اینکه خارج از زمان رای گیری امکان فرستادن صندوق مهیا شده، رای‌گیری انجام نشده است.



15:42: نتایج انتخابات مجلس خبرگان در 30 استان کشور

نتایج انتخابات خبرگان در استان های مختلف کشور، به شرح زیر اعلام می شود.

ردیف

استان

تعداد کرسی

اسامی منتخبان

لیست

1

کهگیلویه و بویراحمد

1

سیدشرف‌الدین ملک حسینی

مشترک

2

بوشهر

1

سیدهاشم حسینی

مشترک

3

هرمزگان

1

سیدروح الله صدرالساداتی

مستقل

4

خراسان رضوی

6

سید احمد علم الهدی

سیدمحمود هاشمی شاهرودی

جامعتین

جامعتین

5

آذربایجان شرقی

5

محسن مجتهد شبستری

علی ملکوتی

هاشم هاشم‌زاده هریسی

محدتقی پورمحمدی

جامعتین

مشترک

اعتدال

مشترک

6

همدان

2

سیدمصطفی‌موسوی فراز

غیاث‌الدین طه‌محمدی

مستقل

مشترک

7

سیستان و بلوچستان

2

عباسعلی سلیمانی

مولوی نذیر‌احمد سلامی

مشترک

مشترک

8

اصفهان

5

سیدیوسف‌طباطبایی‌نژاد

مرتضی‌مقتدایی

عبدالنبی‌نمازی

سیدابوالحسن‌مهدوی

عبدالمحمودعبداللهی

مشترک

مشترک

جامعتین

جامعتین

جامعتین

9

خراسان جنوبی

1

سیدابراهیم رییس‌الساداتی(رئیسی)

جامعتین

10

قم

1

محمد دانش‌زاده (مومن)

مشترک

11

گلستان

2

سیدکاظم نورمفیدی

عبدالهادی مرتضوی شاهرودی

اعتدال و روحانیت

اعتدال و روحانیت

12

خراسان شمالی

1

حبیب‌الله مهمان نواز

جامعتین

13

سمنان

1

سیدمحمد شاهچراغ

مشترک

14

خوزستان

6

محسن حیدری آل‌کثیری

سیدمحمدعلی موسوی

عبدالکریم فراحانی

عباس کعبی‌نسب

محمدحسین احمدی

سیدعلی شفیعی

جامعتین

مشترک

جامعتین

جامعتین

اعتدال

مشترک

15

مرکزی

2

محسن اراکی

کاظم سپاسی آشتیانی

جامعتین

مستقل

16

یزد

1

ابوالقاسم وافی

مشترک

17

مازندران

4

نورالله طبرسی

صادق اردشیر لاریجانی

سید رحیم توکل

علی معلمی

مشترک

جامعتین

جامعتین

جامعتین

18

چهارمحال و بختیاری

1

علیرضا اسلامیان

جامعتین

19

گیلان

4

علی حسینی اشکوری

زین العابدین قربانی

احمد پروایی

رضا رمضانی

اعتدال و روحانیت

مشترک

مستقل

مشترک

20

کرمانشاه

2

امان نریمانی

محمود محمدی عراقی

اعتدال

مشترک

21

اردبیل

2

سید حسن عاملی

سید فخرالدین ننه کران

مشترک

اعتدال

22

آذربایجان غربی

3

علی اکبر قریشی

عسگر دیرباز

جواد مجتهد شبستری

جامعتین

جامعتین

مستقل

23

فارس

5

اسدالله ایمانی

علی اصغر دستغیب

احمد بهشتی

جامعتین

اعتدال و روحانیت

مشترک

24

ایلام

1

سیدمحسن سعیدی گلپایگانی

جامعتین

25

قزوین

2

علی اسلامی

مجیدتلخابی

جامعتین

اعتدال

26

کرمان

3

سید احمد خاتمی

محمد بهرامی خوشکار

امان الله علیمرادی

جامعتین

جامعتین

جامعتین

27

کردستان

2

سید محمد حسینی شاهرودی

ماموستا انور آدمی

جامعتین

مستقل

28

البرز

2

محسن کازرونی

سید محمدمهدی میرباقری

مشترک

جامعتین

29

لرستان

2

احمد مبلغی

هاشم نیازی

اعتدال و روحانیت

جامعه روحانیت

30

زنجان

1

ابوالقاسم دولابی

جامعتین

 

 



15:37: رقابت انتخابات در اصفهان نفس گیر شد

با گذشت چندین ساعت از شمارش آراء در شهرستان اصفهان همچنان جابجایی در نفرات صدر وجود دارد و با شمارش هر صندوق رای شاهد تغییراتی در میان کاندیداها هستیم.

با وجودی كه بر اساس اطلاعات و اخبار منابع غير رسمی در ساعات اوليه صبح امروز كامران اخون و مقتدايی در صدر جدول قرار داشتند اما با شمارش صندوق های رای ديگر نتيجه آراء تا حدودی متفاوت شده است.

بر اساس منابع غير موثق در حال حاضر نفراتی چون فولادگر، تاج الدين و خالقی سه نفر اول ورود به مجلس شورای اسلامی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بيان اينكه تا كنون ۵۰۵ صندوق شمارش شده است، گفت: ۳۴۴ صندوق اخذ رای ديگر باقی مانده است كه شمارش خواهد شد.



15:24: شمارش آرا ادامه دارد/ پیشتازی اصولگرایان در شهرستان ها

با خاتمه یافتن رای گیری در دقایق پایانی جمعه شب در سراسر کشور، بلافاصله شمارش آرا آغاز شد که هنوز ادامه دارد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه در حالی در ۵۲ هزار شعبه انتخابیه در سراسر کشور آغاز شد که ۵۴ میلیون ایرانی واجد شرایط حضور در پای صندوق‌های رای بودند.

مدت اولیه رای گیری ۱۰ ساعت بود که به مدت ۳ ساعت و تا ساعت ۲۱ در سراسر کشور تمدیده شده و پس از آن اختیار تمدید انتخابات در هر استان به استاندار واگذار شد. در نهایت بنابراعلام استاندار تهران با خاتمه رای گیری در شهر تهران در ساعت ۲۳:۴۵، عملا رای گیری در سراسر کشور به اتمام رسید.

با پایان رای گیری، باز کردن صندوق ها و شمارش آرا بلافاصله آغاز شد که طبق توافق وزارت کشور و شورای نگهبان ابتدا آرا مجلس خبرگان شمارش شده و پس از خاتمه آن نویت به شمارش آرا مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

در همین حال و بر اساس آمار غیررسمی خبرنگاران مهر در سراسر کشور، نامزدهای فهرست ائتلاف اصولگرایان و نیز نامزدهای مستقل نزدیک به اصولگرایان در حوزه های انتخابیه مختلف به نسبت نامزدهای اصلاح طلب کرسی ها بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است ستاد انتخابات وزارت کشور در حال اعلام نتایج حوزه های شمارش شده و قطعی شهرستانها است.



14:59: وزیر کشور: نزدیک به 70میلیون رای برای دو انتخابات در صندوق ها ریخته شده است

وزیر کشور گفت: با توجه به این که دو انتخابات بوده نزدیک به 70میلیون رای در صندوق ها ریخته شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ریاست جمهوری و دولت تلاش کردند انتخابات خوبی داشته باشیم و از نظر حضور، حضور بسیار مناسبی بود.

وی ادامه داد: میزان آرای استعلام شده ای که از طریق سیستم استعلام اعلام شده بود 33میلیون نفر است که با نهایی شدن بالاتر هم خواهد شد.



14:35: شمارش در 61 حوزه اصلی نهایی شد

قائم مقام وزیر کشور گفت: کار شمارش آرا در 61حوزه اصلی نهایی شد و در 13 حوزه دیگر، کار به مرحله دوم کشید.



14:28: آخرین نتایج انتخابات در استان تهران

برخی آمار و ارقام درج شده در این خبر، تایید شده و نهایی نیست. به مرور زمان با اعلام رسمی اخبار توسط مراجع رسمی، نتایج نهایی به این خبر افزوده خواهد شد و به اطلاع شما خواهد رسید.

هموطنانمان در «استان تهران»، هفتم اسفندماه 1394 در حالی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای حاضر شدند که در این استان، در 6 حوزه انتخابیه، می‌بایست 35 نماینده جهت حضور در مجلس شورای اسلامی و 16 نماینده جهت حضور در مجلس خبرگان رهبری برگزیده شوند.

پس از طی شدن مراحل ثبت نام و برررسی صلاحیت نامزدهای تصدی پست نمایندگی مردم این استان در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، 30 نفر کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان از این استان تایید صلاحیت شدند.

*در حوزه انتخابيه شهريار و ملارد براساس آخرین اخبار غیر رسمی، گروسی نماینده فعلی پیشتاز است و محمودی، حق وردی و ربیع زاده در رده های بعدی قرار دارند.

*بر اساس آخرین اخبار غیر رسمی، رسولی و میرزایی دو نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه بیشترین آرا را تاکنون به دست آورده اند.

* در حوزه انتخابيه ورامین، پیشوا و قرچک در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتايج به شهر زير است:

سید حسین نقوی حسینی با ۴۸ هزار رأی، بیشترین آرا را کسب کرده و محسن ضرغان با ۲۲ هزار رأی و احمد تاجیک با ۹ هزار رأی دوم و سوم هستند.



14:27: اطلاعیه وزارت کشور در مورد نتایح خبرگان تهران به زودی منتشر می شود

یک منبع آگاه گفت: شمارش آراء خبرگان در تهران انجام شده و تا فردا نتایج قطعی منتشر می شود.

وی در عین حال گفت: تا دقایقی دیگر، اطلاعیه نخست وزارت کشور در مورد نتایج انتخابات خبرگان در تهران منتشر خواهد شد.



14:25: اولین نتایج رسمی انتخابات در تهران، امشب اعلام می شود

وزير كشور اعلام کرد اولین نتایج رسمی انتخابات در تهران، امشب اعلام می شود.

وی در شبكه اول گفت اولين نتايج انتخابات در تهران، امشب از اخبار شبانگاهي اعلام خواهد شد.



14:23: رئیس ستاد انتخابات کشور: نتایج انتخابات خبرگان به تدریج اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: شمارش آرای حوزه انتخابیه تهران آغاز شده است. شمارش آرای هر کدام از انتخابات‌ها حداقل ۳ روز به طول می‌انجامد و باتوجه به اینکه باید حتماً تایید شورای نگهبان را داشته باشیم، سعی خواهیم کرد با دقت بیشتری به شمارش آرا بپردازیم.

محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران مستقر ستاد انتخابات وزارت کشور با اشاره به آغاز شمارش آرا از نخستین ساعات صبح امروز اعلام کرد: تا این لحظه ۲۸ حوزه مشخص شده که نتیجه ۲۱ حوزه که تک نماینده بودند اعلام شده و ۷ حوزه که دو نماینده در آن بیشترین آرا را داشتند به مرحله دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در توضیح اینکه چرا هنوز نتایج انتخابات کلان شهر‌ها اعلام نشده، گفت: باتوجه به اینکه همزمان درحال برگزاری دو انتخابات بودیم تا این لحظه شمارش آرا به طول انجامیده اما از این پس به تدریج نتایج انتخابات خبرگان هم اعلام خواهد شد.

او اضافه کرد: باتوجه به اینکه انتخابات خبرگان رهبری در مراکز استان‌ها با انتخابات مجلس شورای اسلامی این کلان شهر‌ها تداخل داشته، شمارش آرا به طول انجامیده است. در مورد خبرگان مراکز استان‌ها حوزه بوده و در واقع در ۳۱ حوزه آرا باید شمارش می‌شد که در استان‌های کوچک نتایج اعلام شد.

مقیمی با تاکید بر اینکه شمارش آرای حوزه انتخابیه تهران نیز آغاز شده، یادآور شد: باید شمارش آرای خبرگان تمام شود تا هیات اجرایی که در هر دو انتخابات یکی هستند بتوانند به آرای مجلس شورای اسلامی رسیدگی کنند.

وی گفت: در گذشته شمارش آرای هر کدام از انتخابات‌ها حداقل ۳ روز به طول می‌انجامید و باتوجه به اینکه باید حتماً تایید شورای نگهبان و هیات اجرایی را داشته باشیم، سعی خواهیم کرد با دقت بیشتری به شمارش آرا بپردازیم.



13:59: انتخابات در رودبار به دور دوم کشیده شد

‌فرماندار شهرستان رودبار گفت: تورنمنت انتخابات در رودبار با حضور صمد مرعشی و منوچهر جمالی به دور دوم کشیده شد.



13:58: سید جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر شد

سید محمد جواد ابطحی با کسب بیشترین آراء به عنوان نماینده مردم از حوزه انتخابیه خمینی‌شهر راهی مجلس شورای اسلامی شد.

فرماندار خمینی‌شهر گفت: سید محمد جواد ابطحی با کسب بیشترین آرا به عنوان نماینده مردم خمینی‌شهر راهی بهارستان شد.

احمد رضوانی ادامه داد: ابطحی با کسب 45 هزار و 667 رأی با اختلاف زیادی نسبت به رقبا منتخب شد. پس از وی لطفی با کسب 26 هزار و 202 رأی در رده دوم قرار گرفت.



13:57: انتخابات اهر و هریس به دور دوم کشیده شد

با شمارش آرا در حوزه انتخابیه اهر و هریس، انتخابات در این حوزه به دور دوم کشیده شد.

در رقابت بین 13 کاندیدای حوزه انتخابیه اهر و هریس هیچ یک از کاندیداها نتوانستند حد نصاب قانونی را کسب نمایند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه اهر و هریس از میان کاندیداهای شرکت کننده، بیت اله عبدالهی با بیشترین رأی در مرحله دوم با مهدی حسینیان سراجه لو به رقابت خواهند پرداخت.

این گزارش حاکیست: بیت اله عبدالهی که در این مرحله بیشترین آرا را به خود کسب کرده نامزد اصلاح طلبان بوده و مهدی حسینیان سراجه لو نیز مورد حمایت اصوالگرایان می باشد.



13:52: اقبال محمدیان نماینده رامهرمز و رامشیر شد

فرماندار رامهرمز از مشارکت نزدیک به 80 درصدی مردم حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در 38 شعبه انتخاباتی خبر داد و گفت: اقبال محمدیان از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به مجلس راه یافت.

مصطفی سمالی اظهار کرد: اقبال محمدیان 25 هزار و 455 رأی را به خود اختصاص داده و به عنوان نماینده رامهرمز و رامشیر راهی بهارستان شده است.

وی ادامه داد: همچنین سیدناصر موسوی 23 هزار و 319 رأی، شمس‌الله بهمئی 19 هزار و 311 رأی را به خود اختصاص دادند.

سمالی با بیان این‌که انتخابات هفتم اسفند در این حوزه انتخابیه با حضور پرشور مردم برگزار شد، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر 12 کاندیدا در انتخابات مجلس با یکدیگر به رقابت پرداختند.



13:51: «انارکی محمدی» منتخب رفسنجانی‌ها شد

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار کل آرای ماخوذه 146 هزار و 511 رای و کل آرا‌ی صحیح 138 هزار و 145 رای بوده است که ‌«احمد انارکی محمدی» با 56 هزار و 464 رای حائز اکثریت آرا در این حوزه انتخابیه شده است.

"حمید ذکاءاسدی" ‌در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا این لحظه در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان کل آرای ماخوذه 83 هزار و 855 رای بوده است که کل آرای صحیح 79 هزار و 589 رای بوده و‌ «حسین امیری خامکانی» با 35 هزار و 691 رای حائز اکثریت آراء شده است.

ذکاءاسدی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه شهربابک نیز کل آراء ماخوذه 45 هزار و 566 رای و کل آراء صحیح 44 هزار و 481 رای بوده است‌ که ‌«علی اسدی کرم» با 16 هزار و 956 رای حائز اکثریت آراء در این شهرستان شدند.



13:51: "لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در مجلس شد

‌مهرداد بائوج لاهوتی به عنوان نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شد.

سید رضا جوادپور اظهار کرد: مهرداد بائوج لاهوتی بار دیگر به عنوان نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان لنگرود مشارکت 75.2 درصدی در انتخابات داشتند، افزود: مهرداد لاهوتی توانست با کسب ۲۸ هزار و ۸۴۶ رأی به عنوان نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شود.

فرماندار لنگرود با اشاره به سایر آرای ماخوذه دیگر کاندیداها، گفت: سیدگل آقا پورعباس 24 هزار و 310، پرویز محمدنژاد 13هزار و 59 رأی، حسن اخگری دو هزار 16 رأی، احمدی سروش هزار و 309 رأی، احمد اسماعیلی بازارده هزار و 116 رأی، محمد پوررضا هزار و 78رأی، محمود دهگان ۹۴۹ رأی، حمید رمضان‌پور دریاسری ۸۸۵ رأی، نرجس نوبهاری ۷۶۹ رأی، مهرداد امین لیلی ۶۲۷ رأی، یوسف فلاحیان ۲۹۷ رأی، میثم موسی پور ۲۶۶ رأی و مجید مطلبی ۲۰۶ رأی کسب کردند.



13:50: اعلام رسمی نتایج انتخابات دورود و ازنا

‌فرماندار دورود از مشخص شدن دو کاندیدای راه یافته حوزه انتخابیه دورود و ازنا به دور دوم انتخابات مجلس خبر داد.

ماشاءالله نعمتی اظهار کرد: بیشترین آرا در حوزه انتخابیه دورود و ازنا را حسین گودرزی و مجید کیان‌پور کسب کرده‎اند، ولی هنوز میزان آرا مشخص نیست.

نعمتی بیان کرد: این دو کاندیدا باتوجه به اینکه حدنصاب آرا را کسب نکرده‌اند، در دور دوم برای نشستن بر کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

فرماندار دورود یادآور شد: تا یکی دو ساعت دیگر به صورت رسمی آمار را اطلاع‌رسانی و منتشر خواهیم کرد.

نعمتی با تمجید از مردم برای حضور و مشارکت گسترده در انتخابات هفتم اسفند، تأکید کرد: مشارکت مردم شهرستان‌های دورود و ازنا بسیار عالی بود.



13:49: آخرین نتایج شمارش آرا در شهرهای کردستان

آخرین آمار برخی از حوزه‌های انتخابیه استان کردستان اعلام شد.

وزارت کشور نتایج نهایی شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه استان کردستان را اعلام کرد.

بر اساس آمار اعلام شده، در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد از مجموع 84 هزار و 925 آرای صحیح مأخوذه آقایان «منصور مرادی» با کسب 15815 رأی و «امید کریمیان» با کسب 12 هزار و 819 رأی به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه بیجار آقای «حمدالله کریمی» از مجموع 48 هزار و 654 آرای صحیح مأخوذه با کسب 15 هزار و 919 رأی به‌عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

هم‌چنین در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان آقای «علی محمد مرادی» از مجموع 97 هزار و 25 آرای صحیح مأخوذه با کسب 39 هزار و 302 رأی به‌عنوان نماینده این حوزه انتخاب شد.



13:40: نتایج قطعی آراء در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان

استاندار سمنان از شمارش قطعی آراء در حوزه‌های انتخابیه استان سمنان خبر داد و گفت: منتخبان چهار حوزه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، گرمسار و آرادان، شاهرود و میامی و دامغان با حداکثر آراء به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

«محمدرضا خباز» در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در حوزه انتخابیه دامغان،«ابوالفضل حسن‌بیگی» از مجموع 49 هزار و 402 رأی مأخوذه صحیح، 17 هزار و 244 رأی کسب و حائز اکثریت آراء شد و به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت.

وی خاطرنشان کرد:«عبدالرحمان رستمیان» با کسب 8479 رأی نیز از حوزه انتخابیه دامغان نفر دوم شد و از راه‌یابی مجدد به بهارستان بازماند.

استاندار سمنان میزان مشارکت مردم در حوزه انتخابیه دامغان را بالغ‌بر 75 درصد دانست.

خباز با بیان این‌که در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه «احمد همتی» حائز بیشترین آراء شد، گفت: بر اساس آمارها از این حوزه انتخابیه «احمد همتی» با کسب 31 هزار و 771 رأی و با 37 درصد آراء به بهارستان راه یافت.

وی با اشاره به میزان مشارکت در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه نیز گفت: میزان مشارکت مردم در این حوزه بیش از 56 درصد بوده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان گفت: از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی «سیدحسن حسینی» با مجموع 49 هزار 970 رأی و با کسب 41 درصد آراء به خانه ملت راه یافت.

استاندار سمنان افزود: مردم حوزه انتخابیه شاهرود و میامی در انتخابات هفتم اسفند بیش از 69 درصد مشارکت داشتند.

خباز به منتخب حوزه گرمسار و آرادان نیز اشاره کرد و گفت: غلامرضا کاتب با کسب بالغ‌بر 23 هزار و 668 و بیش 52 درصد آراء برای بار دوم راهی بهارستان شد.

وی با اشاره به میزان مشارکت مردم حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان گفت: حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان در انتخابات هفتم اسفندماه بیش از 74 درصد مشارکت داشتند.

استاندار سمنان با اشاره به حضور حداکثری و گستره مردم استان سمنان یادآور شد: مردم این استان در 4 حوزه انتخابیه مشارکت بیش از 66 درصدی داشتند.



13:29: نتایج انتخابات خبرگان تا پایان امروز اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تا این لحظه نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 28 حوزه مشخص شده است.

محمد حسین مقیمی ظهر امروز در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد:تاکنون نماینده 21 حوزه مشخص شده و هفت حوزه هم به دور دوم کشیده شده است.

وی در ادامه افزود: شمارش آرا از شب گذشته پس از پایان ساعت رای گیری آغاز شد اما چون دو انتخابات برگزار شد شمارش آرا کمی بیشتر طول کشیده است.

وی در مورد اینکه چرا تاکنون نتایج انتخابات خبرگان اعلام نشده است خاطر نشان کرد: در شهرهای کوچک نتایج انتخابات خبرگان مشخص شده است اما این نتایج باید در استان سرجمع شود زیرا آرای خبرگان به صورت استانی اعلام خواهد شد. ان شاء الله بتوانیم تا پایان امروز نتایج خبرگان را اعلام کنیم.

مقیمی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات در تهران هم گفت:‌در تهران سی نامزد انتخابات مجلس، 16 نامزد انتخابات خبرگان و 4 نامزد اقلیت دینی باید انتخاب شوند که شمارش این‌ها زمانبر است. ما امیدواریم ظرف سه روز بتوانیم نتایج تهران را اعلام کنیم.

وی هم‌چنین درباره اینکه آیا انتخابات در کلان شهرها هم به دور دوم کشیده شده است یا خیر اظهار کرد: ما در حال کنترل نهایی نتایج هستیم تا خدای نکرده رایی جابه جا نشود و مشکلی پیش نیاید. حتما باید نتایج انتخابات به تائید هیأت اجرایی ، نظارت و در نهایت شورای نگهبان برسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما کنترل ها را بیشتر کرده ایم تا آرا با نهایت دقت اعلام شود، خاطر نشان کرد: این کنترل ممکن است زمان اعلام نتایج را طولانی تر کند اما کیفیت آن را افزایش می‌دهد.



13:11: «جلایر» و «کاشانی» از سلماس به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴۷ آخرین اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را که موفق به کسب حداقل یک چهارم آرای صحیح در حوزه انتخابیه شده‌اند به شرح زیر اعلام کرد.

در حوزه انتخابیه سلماس از مجموع ۹۸۸۵۸ آرای صحیح مأخوذه آقایان رسول جلایر سرنقی با کسب ۱۸۳۲۱ رای و شهروز برزگر کاشانی با کسب ۱۶۴۶۳ رای به مرحله دوم راه یافتند.



13:02: پیروزی اصولگریان در اغلب شهرستانهای اصفهان

آمار مشارکت کنندگان در استان اصفهان یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۱۱۰ نفر اعلام شد و بنا بر شمارش اولیه آراء، در اغلب شهرستانهای اصفهان اصولگریان پیروز میدان انتخابات بودند.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی استان اصفهان، زمان رای گیری با شرکت یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۱۱۰ نفر در استان اصفهان تا لحظه های پایانی رای گیری در استان، پایان یافت.

آمار مشارکت مردم استان تا دقایق پایانی انتخابات به شرح ذیل است: در استان اصفهان یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۱۱۰ نفر به تفکیک ۷۲۴ هزار و ۱۵۷ نفر در شهر اصفهان، ۸۷ هزار نفر در فریدن، نجف اباد ۱۴۹ هزار و ۴۴، لنجان ۱۱۹ هزار و ۷۷۴، مبارکه ۶۸ هزار و ۴۸۳، فلاورجان ۱۰۲ هزار و ۲۸۷، نطنز ۳۸ هزار و ۶۷۴ و گلپایگان و خوانسار ۵۶ هزار و ۲ در انتخابات مشارکت کرده اند.

گفتنی است بنا بر آمار اولیه از شهزستانهای اصفهان به جز حوزه گلپایگان و خوانسار در دیگر شهرستانهای اصفهان اصولگریان پیشتاز هستند.



12:31: در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه از مجموع ۱۲۲۶۲۴ رای صحیح ماخوذه خانم شهلا میرگلوبیات با کسب ۲۳۸۸۱ رای و آقای محمدرضا منصوری با کسب ۲۲۷۶۲ رای به مرحله دوم راه یافتند.



12:30: نمایندگان ۳ شهرستان دیگر در مجلس دهم مشخص شدند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴۴ اعلام کرد: اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا دقایقی پیش که موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم ارای صحیح در حوزه انتخابیه شده اند به شرح زیر است:

در حوزه انتخابیه اقلید استان فارس آقای سید حسین افضلی از مجموع ۵۵ هزار و ۹۷۲ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۲۰ هزار و ۸۸۳ رای به مجلس راه پیدا کرد.

در حوزه انتخابیه بیجار آقای حمدالله کریمی از مجموع ۴۸ هزار و ۶۵۴ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۵ هزار و ۹۱۹ رای موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی شد.

در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان آقای علی محمد مرادی از مجموع ۹۷ هزار و ۲۵ رای صحیح ماخوذه با کسب ۳۹ هزار و ۳۰۲ رای به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.



12:29: منتخبان آستانه اشرفیه و طالش

تاد انتخابات کل کشور، نتایج انتخابات مجلس دهم در شهرستان‌های آستانه اشرفیه، طالش و رزن را اعلام کرد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴۴ آخرین اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را که موفق به کسب اکثریت حداقل یک‌چهارم آراء صحیح در حوزه انتخابیه شدند، به شرح زیر اعلام کرد:

در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه، آقای محمدحسین قربانی از مجموع ۵۴۵۷۴ آراء صحیح مأخوذه با کسب ۱۹۳۱۱ رأی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.

در حوزه انتخابیه طالش، رضوان‌شهر و ماسال، آقای محمود شکری از مجموع ۱۸۲۵۹۴ آراء صحیح مأخوذه با کسب ۴۸۸۸۶ رأی موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی شد.

در حوزه انتخابیه رزن، از مجموع ۶۳۸۲۰ آراء صحیح مأخوذه، آقایان حسن لطفی با کسب ۱۵۰۱۳ رأی و عطاءالله سلطانی‌صبور با کسب ۱۴۸۹۹ رأی به مرحله دوم راه یافتند.



12:13: آخرین اخبار نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری

کهگیلویه و بویر احمد: سیدشرف‌الدین ملک حسینی

بوشهر: سیدهاشمی حسینی

هرمزگان: غلامعلی نعیم آبادی

خراسان رضوی: سید احمد علم الهدی- سید محمود هاشمی شاهرودی

آذربایجان شرقی: محسن مجتهد شبستری

همدان: سیدمصطفی‌موسوی فراز-غیاث‌الدین طه‌محمدی

سیستان و بلوچستان: عباسعلی سلیمانی - مولوی نذیر‌احمد سلامی

اصفهان: سیدیوسف‌طباطبایی‌نژاد-مرتضی‌مقتدایی-عبدالنبی‌نمازی-سیدابوالحسن‌مهدوی-عبدالمحمودعبدالهی

خراسان جنوبی: سیدابراهیم رییس‌الساداتی(رئیسی)

قم: محمد دانش‌زاده (مومن)

گلستان: سیدکاظم نورمفیدی- عبدالهادی مرتضوی شاهرودی

خراسان شمالی: حبیب‌الله مهمان نواز

سمنان: سیدمحمد شاهچراغ

خوزستان: عباس کعبی‌نسب-سیدمحمدعلی موسوی-عبدالکریم فراحانی-محسن حیدری آل‌کثیری-محمدحسین احمدی-سیدعلی شفیعی

مرکزی: محسن اراکی - کاظم سپاسی آشتیانی

یزد: ابوالقاسم وافی

مازندران: نورالله طبرسی-صادق اردشیر لاریجانی-علی‌اکبر سیفی کناری-علی معلمی

چهارمحال و بختیاری: علیرضا اسلامیان

گیلان: علی حسینی اشکوری-زین العابدین قربانی-احمد پروایی-رضا رمضانی

کرمانشاه: امان نریمانی- علیرضا مستشاری

اردبیل: عاملی-سید فخرالدین ننه کران

آذربایجان غربی: قریشی

فارس: ایمانی-دستغیب-بهشتی



12:05: رقابت تنگاتنگ نامزدهای جامعتین و «امید» در مازندران

آیت‌الله طبرسی، آیت‌الله لاریجانی، آیت‌الله توکل و معلمی طبق اخبار غیررسمی به‌عنوان منتخبان مردم مازندران برگزیده پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدند.

آیت الله طبرسی، نامزد مشترک در تمامی لیست های انتخاباتی در این استان بود. آیات لاریجانی و معلمی نامزدهای مورد حمایت جامعتین بودند و آیت الله توکل هم عضو لیست امید و خبرگان مردم است.



12:02: کاندیدای اصلاح طلبان از قوچان به مجلس رفت

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی از کسب اکثریت آرای حوزه انتخابیه قوچان و فاروج توسط هادی شوشتری خبر داد.

محمدرحیم نوروزیان پیش از ظهر امروز به خبرنگاران اظهار کرد: پس از برگزاری انتخابات و شمارش آرا هادی شوشتری نماینده کنونی قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی اکثریت آر را کسب کرد.

هادی شوشتری گرایش اصلاح‌طلبی داشته و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است.

گفتنی است،‌ فاروج در شرق خراسان شمالی قرار دارد.



11:57: شمارش آرا در بیش از ۴۰ هزار حوزه به پایان رسید

حسینعلی امیری سخنگو و قائم مقام و وزارت کشور با بیان اینکه در کل کشور ۵۱۷۰۴ حوزه اخذ رای وجود داشت که شمارش آر در ۴۲۱۶۱ حوزه مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.



11:54: بهرام نیا از حوزه انتخابیه نهاوند به مجلس دهم راه یافت

در شهرستان نهاوند 147 شعبه اخذ رأی فعال بود که بیش از 3 هزار نفر از عوامل مختلف اجرایی، پشتیبانی و... در این دوره کار برگزاری انتخابات را برعهده داشتند، در مجلس خبرگان نیز آیت‌الله موسوی اصفهانی با 34 هزار و 962 رأی و آیت‌الله غیاث‌الدین طه‎محمدی با 20 هزار و 711 رأی به ترتیب حائز بیشترین آرا شدند.

حسن بهرام‌نیا با 31 هزار و 132 رأی از 90 هزار و 423 رأی مأخوذه از حوزه انتخابیه نهاوند به مجلس شورای اسلامی راه یافت.



11:51: ولی‌الله قلی‌زاده هم با ۳۶ هزار و ۹۳۶ رای از مجموع آرای ۶۳ هزار و ۴۸۰ رای به عنوان نماینده مردم ازحوزه انتخابیه کلیبر انتخاب شد.



11:44: "پورمختار" نماینده بهار و کبودرآهنگ شد

در حوزه انتخابیه "مرند و جلفا" از مجموع 158 هزار و 324 رای صحیح اخذ شده، آقای کریم شافعی با کسب 29 هزار و 672 رای و آقای محمد حسن‌نژاد با کسب 29 هزار و 63 رأی به مرحله دوم راه یافتند.

همچنین در حوزه انتخابیه "بهار و کبودرآهنگ" آقای محمدعلی پورمختار از مجموع 142 هزار و 363 رأی صحیح مأخوذه، با کسب 39 هزار و 725 رأی به مجلس دهم راه یافت.



11:35: وزارت کشور: 33 میلیون رای شمارش شده

سخنگوی وزارت کشور گفت: حدود 33 میلیون رأی تا به حال شمارش شده است.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در تشریح آخرین نتایج اعلام شده از انتخابات گفت: حدود 33 میلیون رأی تا به حال شمارش شده است.

وی افزود: ما حدود 55 میلیون واجد شرایط برای انتخابات داشتیم که تاکنون حدود 33 میلیون از آرا شمارش شده است.

وی ادامه داد: شمارش آرا در تهران و کلانشهرها به اتمام نرسیده و این آمار نمی‌تواند آمار قطعی باشد.

امیری در ادامه در رابطه با اعلام نتایج مجلس خبرگان گفت: همکاران ما در تلاش هستند تا در اسرع وقت نتایج این انتخابات را اعلام کنند که به محض آماده شدن نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بازه زمانی برای شمارش ارای کل کشور تعیین شده است، گفت: در جایی که فرایند قانونی کار به اتمامرسیده از طریق اطلاعیه های ستاد انتخابات نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می کنیم در اکثر حوزههای انتخابیه به جر تهران و برخی کلانشهرها نتایج با شهرهای کوچک متفاوت باشد.

امیری گفت: سعی میکنیم آرا در اسرع وقت شمارش شده و اعلام شود.

سخنگوی وزارت کشور درباره آمار تعرفه های مصرف شده تصریح کرد: وقتی صورتجلسه تهیه و آرا شمارش می شود تعرفه ها تطبیق داده خواهد شد و در جاهایی که تعرفه اضافه داشته باشند، صورتجلسه و این تعرفه ها داخل صندوق مانده و اعاده می شود.



11:29: انتخابات در برخی از کلان‌شهرها به مرحله دوم کشید

سخنگوی وزارت کشور گفت: در تهران شمارش آرا کماکان ادامه دارد و در تعدادی از کلانشهرها انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود، ملاک انتخاب برابر قانون اخذ تحصیل یک چهارم آرای صحیح است که البته باید برابر قانون صحت انتخابات کل کشور به تایید شورای نگهبان برسد که این موضوع جزو مراحل بعدی خواهد بود.



11:13: «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شد

‌بنا به اعلام نتایج نهایی توسط وزارت کشور در حوزه انتخابیه تویسرکان دکتر «محمدمهدی مفتح» در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بالاترین آرا را کسب کرد.

بر‌اساس نتایج اولیه شمارش آرا، نتایج رسمی از وزارت کشور ستاد انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان تویسرکان از 54 هزار و 436 رأی موجود در صندوق‌های رأی دکتر «محمدمهدی مفتح» با 39 هزار و 623 رأی به عنوان نماینده منتخب انتخاب شد.

‌مفتح بیش از 75 درصد آرا مأخوذه را به خود اختصاص داده است.



11:11: علی اسدی کرم» از حوزه انتخابیه شهربابک راهی بهارستان شد

فرماندار شهربابک گفت: آقای «علی اسدی کرم» با کسب 16 هزار و 956 رای، از حوزه انتخابیه شهربابک راهی بهارستان شد.

«محمدرضا شریفی» دقایقی پیش در ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: 45 هزار و 566 نفر در شهرستان شهربابک در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که «علی اسدی کرم» با کسب 16 هزار و 956 رأی، از حوزه انتخابیه شهربابک راهی بهارستان شد، تصریح کرد: «مصطفی رضاحسینی» 13 هزار و 983 رای و «حسین فتاحی» 12 هزار و 764 نیز کسب کردند.

فرماندار شهربابک گفت: «فتاحی» در دوره پیشین که دو نفر در صحنه رقابت شهرستان حضور داشتند، 25 هزار و 600 رأی داشته است.

در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و فاریاب انتخاب «احمد حمزه» و در حوزه انتخابیه بافت، ارزوئیه و رابر نیز «علی برز بختیاری» قطعی شده و این دو کاندیدا علاوه‌بر کسب یک چهارم آراء، فاصله زیادی با رقبایشان دارند.



11:09: سید جواد ساداتی نژاد از کاشان بهارستانی شد

سید جواد ساداتی نژاد با کسب بیش از 68 هزار رای ماخوذه در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل راهی بهارستان شد.

براساس آمار رسیده از فرمانداری آران و بیدگل، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی سید‌جواد ساداتی‌نژاد با کسب 68 هزار رأی موفق شد به عنوان دهمین منتخب مردم حوزه کاشان و آران و بیدگل راهی مجلس شورای اسلامی شود.

پس از سید جواد ساداتی نژاد رقیب اصلی او در انتخابات با 52 هزار رای ماخوذه دوم شد. در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 16 نامزد حضور داشتند که در 242 شعبه اخذ رأی در کاشان (بخش مرکزی، نیاسر و برزک) و 68 شعبه اخذ رأی در آران و بیدگل (بخش مرکزی و کویرات) به رقابت با یکدیگر پرداختند.

بیش از هفت هزار نفر عوامل اجرایی، بازرسی و نظارتی نیز در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزاری انتخابات در کاشان و آران و بیدگل را بر عهده داشتند.



11:08: سید‌صادق طباطبایی‌نژاد از اردستان وارد مجلس شد

سید صادق طباطبایی‌نژاد با کسب اکثریت آرای مردم اردستان به عنوان نماینده این شهر راهی مجلس شورای اسلامی شد.

با اعلام علیرضا غیور، فرماندار اردستان و پس از شمارش آرای ماخوذه این شهرستان نماینده جدید مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

بر این اساس در حوزه انتخابیه اردستان کل آرای ماخوذه 31 هزار و 126 رای بود که حجت‌الاسلام سید صادق طباطبائی‌نژاد با کسب اکثریت آرا معادل 16 هزار و 33 رای راهی بهارستان شد.

پس از وی احمد بخشایش اردستانی نماینده فعلی اردستان با 6 هزار و 979 دوم و احمد رمضانی با 6 هزار و 363 مقام سوم را در این رقابت انتخاباتی کسب کرد.



11:06: اعلام نتایج انتخابات مجلس در سه حوزه انتخابیه گلستان

رئیس ستاد انتخابات گلستان، نتایج انتخابات در سه حوزه گنبدکاووس، علی آبادکتول و رامیان را اعلام کرد.

علی‌اصغر طهماسبی، صبح امروز در نشست خبری با رسانه‌ها، گفت: بر اساس آراء شمارش شده در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، قره‌جه طیار موفق شد مستقیم راهی مجلس شورای اسلامی شود.

وی افزود: در حوزه انتخابیه علی‌آباد کتول هم اسدالله قره خانی با پیشی گرفتن از رقبای انتخاباتی خود به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

طهماسبی بیان کرد: در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر علیرضا ابراهیمی فرد به‌طور قطعی به مجلس راه یافت.

وی با بیان این که نتایج سایر حوزه‌های انتخابیه استان گلستان هنوز قطعی نشده و با احتمال زیاد به مرحله دوم کشیده می‌شود، ادامه داد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز آیت‌الله نورمفیدی ۳۳۳ هزار و ۵۴۳ رأی، آیت‌الله شاهرودی ۲۶۶ هزار و ۳۷۳ رأی و آیت‌الله سعدی ۲۱۶ هزار و ۲۱۴ رأی کسب کرده‌اند.

طهماسبی گفت: نتایج شمارش آرا در گرگان هنوز مشخص نشده است.

‌استان گلستان یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دارد که از این تعداد ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر رأی اولی هستند. استان گلستان ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده مجلس شورای اسلامی و دو نماینده مجلس خبرگان رهبری دارد.



11:02: منتخبان دامغان، خرمشهر و اردستان نیز مشخص شدند

بر اساس اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور اولین نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس دهم اعلام شد.

در حوزه‌های انتخابیه‌ای که شمارش آرای آن‌ها به پایان رسیده است افراد زیر حائز اکثریت آراء شدند:

دامغان :ابوالفضل حسن بیگی از مجموع 49 هزار و 402 رای ماخوذه صحیح 17 هزار و 244 رای کسب و حائز اکثریت آراء شد.

بروجن: خدیجه ربیعی فرا دنبه و علی نادری فرد از مجموع 64 هزار و 162 رای ماخوذه صحیح بترتیب 14 هزار 642 و 10 هزار و 108 رای کسب و به مرحله دوم راه یافتند .

ساوه و زرندیه: شهلا میر گلو بیات و محمد رضا منصوری از مجموع 122 هزار 624 رای ماخوذه صحیح بترتیب 23 هزار 881 و 22 هزار 762 رای را کسب و به مرحله دوم راه یافتند.

خرمشهر:عبدالله ثامری از مجموع 60 هزار و 541 رای ماخوذه صحیح 19هزار 318 رای کسب و حائز اکثریت آراء شد.

بندر لنگه بستک و پارسیان : خالد زمزم نژاد و احمد جباری از مجموع 124 هزار و 342 رای ماخوذه صحیح بترتیب 29 هزار و 799 و 29 و 150 هزار رای را کسب و به مرحله دوم راه یافتند .

گرمی: سید حمایت میرزاده از مجموع 47 هزار و 803 رای ماخوذه صحیح 21 هزار و 399 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

مریوان و سرو آباد: منصور مرادی و امید کریمیان از مجموع 84 هزار و 925 رای ماخوذه صحیح بترتیب 15 هزار و 815 و 12 هزار و 819 رای کسب و به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

اردستان: سید صادق طباطبایی نژاد از مجموع 30 هزار و 75 رای ماخوذه صحیح 16 هزار و 100 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

دشتی و تنگستان: سید کمال‌الدین شهریاری از مجموع 85 هزار و 16 رای ماخوذه صحیح 54 هزار و 208 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

دشت آزادگان و هویزه: قاسم ساعدی از مجموع 68 هزار و 53 رای ماخوذه 20 هزار و 643 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

زرند و کوهبنان: حسین امیری خامکانی از مجموع 79 هزار و 89 رای ماخوذه 35 هزار و 691 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

نائین ،خور و بیابانک: عباس‌علیپور بافرانی از مجموع 39 هزار و 529 رای ماخوذه صحیح 11 هزار و 154رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

سیرجان و بردسیر: شهباز حسن پور بیگلری از مجموع 144 هزار و 701 رای ماخوذه صحیح 54 هزار و 970 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

قائنات و زیرکوه: فرهاد فلاحتی از مجموع 87 هزار و 687 رای ماخوذه صحیح 30 هزار و 12 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

تویسرکان: محمد مهدی مفتح از مجموع 54 هزار و 436 رای ماخوذه صحیح 39 هزار و 623 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

شهربابک: علی اسدی از مجموع 45 هزار و 66 رای ماخوذه صحیح 16 هزار و 956 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

کلیبر، خداآفرین و هوران: قلی الله قلی‌زاده از مجموع 63 هزار و 480 رای ماخوذه صحیح 36 هزار و 936 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

تفرش، آشتیان و فراهان: محمد حسینی از مجموع 48 هزار و 463 رای ماخوذه صحیح 13 هزار و 42 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.

نطنز و قمصر: مرتضی صفاری نطنزی از مجموع 37 هزار و 644 رای ماخوذه صحیح 9 هزار و 842 رای کسب و حائز اکثریت آرا شد.



10:56: گزارش غیررسمی: 60 درصد منتخبان مجلس دهم اصولگرا هستند

بر اساس گزارش های غیررسمی که از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور واصل شده، تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد منتخبان مجلس دهم اصولگرا هستند.

با شمارش آرای بیش از 40 هزار صندوق اخذ رای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آمار غیررسمی و ابتدایی راه یافتگان به خانه ملت در حال انتشار است.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از نتایج شمارش آراء دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابی سراسر کشور، تا کنون قریب 60 درصد راه‌یافتگان قطعی به پارلمان اصولگرا هستند.

همچنین حدود 30 درصد منتخبان اصلاح‌طلب و اعتدالی و بقیه نیز مستقل هستند که گرایش اکثر آنها به سمت اصولگرایان است.

در ادامه با مشخص شدن نتایج آمار حوزه های انتخابیه دیگر، آمار ارائه شده تا کنون قابل تغییر خواهد بود.



10:45: نتایج انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه نائین و سیرجان

نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه نائین، خور، بیابانک، سیرجان و بردسیر حاکی از آن است که به ترتیب عباسعلی پوربافرانی و شهباز حسن پور بیگلری یک چهارم آرا را کسب کردند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 39 اعلام کرد اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که تا صبح هشتم اسفند 94 موفق به کسب حداقل آرای صحبح در حوزه انتخابیه شده اند به شرح زیر است:

در حوزه انتخابیه نائین، خور و بیابانک عباسعلی پوربافرانی از مجموع 39 هزار و 529 آرای صحبح ماخوذه با کسب 11 هزار و 154 رای

در حوزه انتخابیه سرجان و بردسیر شهباز حسن پوربیگلری از مجموع 144هزار و 701 آرای صحیح ماخوذه با کسب 54 هزار و 970 رای

عباسعلی پوربافرانی و حسن پوربیگلری هر دو کاندیداهای مستقل در این دو حوزه انتخابیه هستند.



10:39: ترکیب آرای انتخابات مجلس در کرمانشاه

اصولگرایان براساس آمار غیررسمی برنده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه شدند.

با پایان شمارش آرا 1514 صندوق اخذ رأی در سراسر استان کرمانشاه می‌توان اصولگرایان را برنده قطعی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان دانست.

برپایه این گزارش نامزدهای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کرمانشاه در حوزه‌های انتخابیه کرمانشاه، کنگاور، صحنه و هرسین، پاوه و اورامانات به مجلس دهم راه پیدا کرده‌اند.

در حوزه‌های انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو و قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب نیز نامزدهای راه یافته به مجلس دهم با سابقه اصولگرایی هستند که با نشان مستقل در این دوره از انتخابات حضور داشتند.

نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های ششگانه استان کرمانشاه براساس آمار غیررسمی به شرح زیر است:

حوزه انتخابیه کرمانشاه: عبدالرضا مصری(اصولگرا)، سیدقاسم جاسمی (اصولگرا)؛ برای نفر سوم به دور دوم کشیده شد شامل: محمد کرمی‌راد(اصولگرا) و سیدسعید حیدری طیب(اصلاح‌طلب)

حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو: حشمت‌الله فلاحت پیشه (اصولگرا)

حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر: شهاب نادری (اصولگرا)

حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی: حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا (اصولگرا) و محمد رستگار (مستقل) به دور دوم رفتند.

حوزه انتخابیه قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب: فرهاد تجری (اصولگرا)

حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین: حسن سلیمانی (اصولگرا)



10:36: نتایج انتخابات اردستان، دشتی، دشت آزادگان و زرند،گرمی و مریوان

نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه اردستان، دشتی و تنگستان، دشت آزادگان و هویزه و زرند و کوهبنان حاکی از آن است که به ترتیب سیدصادق طباطبایی نژاد، سیدکمال الدین شهریاری، قاسم ساعدی و حسین امیری خامکانی موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرا صحیح شدند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 40 اعلام کرد اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که تا صبح هشتم اسفند 94 موفق به کسب حداقل آرای صحبح در حوزه انتخابیه شده اند به شرح زیر است:

1- در حوزه انتخابیه اردستان، سیدصادق طباطبایی از مجموع 30 هزار و 75 ارای صحیح ماخوذه با کسب 16هزار و 100رای

2- در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان سیدکمال الدین شهریاری از مجموع 85 هزار و 16 آرای صحیح ماخوذه با کسب 54 هزار و 208 رای

3- در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه قاسم ساعدی از مجموع 68 هزار و 53 آرای صحیح ماخوذه با کسب 20هزار و 643 رای

4- در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان حسین امیری خامکانی از مجموع 79هزار و 589آرای صحیح ماخوذه با کسب 35 هزار و 691 رای

همچنین نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که در حوزه انتخابیه گرمی سیدحمایت میرزاده، انتخاب شد و در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد منصور مرادی و امید کریمیان به مرحله دوم راه یافتند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 41 اعلام کرد اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که تا صبح هشتم اسفند 94 موفق به کسب حداقل آرای صحیح در حوزه انتخابیه شده اند به شرح زیر است:

1- در حوزه انتخابیه گرمی سید حمایت میرزاده از مجموع 47 هزار و 803 آرای صحیح ماخوذه با کسب 21 هزار و 399 رای

2- در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد از مجموع 84هزار و 925 آرای صحیح ماخوذه منصور مرادی با کسب 15 هزار و 815 رای و امید کریمیان با کسب 12 هزار و 8198 رای به مرحله دوم راه یافتند.

طباطبایی نژاد، شهریاری، ساعدی نامزدهای مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان، و حسین امیری خامکانی نامزد مستقل بوده اند. همچنین سیدحمایت میرزاده نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت(امید) بوده است. در حوزه مریوان هم منصور مرادی کاندید مستقل و امید کریمیان نامزد مورد حمایت لیست صدای ملت بوده اند که به دور دوم رفته اند.



10:35: کاندیدای مستقل خبرگان در هرمزگان پیروز شد

آیت الله سید روح الله صدرالساداتی با اختلافی فاحش نسبت به آیت الله غلامعلی نعیم آبادی پیشی گرفت.

گفته می شود جامعه مدرسین،جامعه روحانیت مبارز،اصولگرایان و اصلاح طلبان از آیت الله نعیم آبادی حمایت کرده بودند.



10:34: پیروزی کاندید مستقل در خرمشهر و رقابت اصولگرایان و اصلاح طلبان در مرحله دوم در بندر لنگه

نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که در حوزه انتخابیه خرمشهر عبدالله سامری انتخاب شد و در حوزه انتخابیه بندر لنگه، بستک و پارسیان خالد زمزم نژاد و احمد جباری به مرحله دوم راه یافتند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 42 اعلام کرد اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که تا صبح هشتم اسفند 94 موفق به کسب حداقل آرای صحبح در حوزه انتخابیه شده اند به شرح زیر است:

1- در حوزه انتخابیه خرمشهر عبدالله سامری از مجموع 60 هزار و 541 آرای صحیح ماخوذه با کسب 19 هزار و 318 رای

2- در حوزه انتخابیه بندر لنگه، بستک و پارسیان از مجموع 124هزار و 342 آرای صحیح ماخوذه خالد زمزم نژاد با کسب 29 هزار و 977 رای و احمد جباری با کسب 29 هزار و 150 رای به مرحله دوم راه یافتند.

عبدالله سامری کاندیدای مستقل بوده است. همچنین خالد زمزم نژآد کاندید مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت و احمد جباری کاندید اصولگرایان است که رقابت آنها به دور دوم کشیده شده است.



10:29: آقاپور و علی علیلو در شبستر به دور دوم راه یافتند

براساس شنیده ها از اخبار موثق دریافتی از شبستر ، خانم آقاپور و علی علیلو نتوانستند در دور اول حائز اکثریت آراء شوند و این رقابت های انتخاباتی در حوزه شبستر به دور دوم کشیده شد.



09:53: روحانی،هاشمی،امامی کاشانی و موحدی کرمانی در صدر منتخبان استان تهران

گزارشهای رسیده از برخی صندوقهای رای خبرگان در استان تهران، حاکی از صدرنشینی روحانی است.

بر اساس این گزارش ، شمارش بخشی از صندوقهای تهران پایان یافته و بخش اعظم آن هنوز به پایان نرسیده است.

گفته می شود نامزدهای مشترک جامعه مدرسین و لیست امید از رای بالاتری نسبت به نامزدهای دیگر برخوردارند،با این حال هاشمی در برخی صندقها اول است و در برخی دیگر رتبه دوم تا هشتم را دارد.

امامی کاشانی،موحدی کرمانی،علوی و امینی نیز از افرادی هستند که رای بیشتری دارند.



09:42: زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم شد

فرماندار مبارکه گفت: زهرا سعیدی مبارکه به عنوان نماینده مردم مبارکه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی مردم این شهرستان انتخاب شد.

به گزارش نامه‌نیوز، علی‌اصغر ذاکری در اصفهان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان مبارکه اظهار داشت: زهرا سعیدی مبارکه به عنوان نماینده مردم مبارکه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی مردم این شهرستان انتخاب شد.

وی افزود: وی با کسب 20 هزار و 463 رأی از میزان آرای مأخوذه و کسب بیشترین آرای مأخوذه، به عنوان نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

فرماندار شهرستان مبارکه تصریح کرد: علی احمدپور مبارکه نیز با کسب 14 هزار و 415 رأی، در این انتخابات، عنوان دوم را به خود اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین علی فخری با کسب 13 هزار و 269 رأی، در رده بعدی انتخابات مبارکه قرار گرفت.

فرماندار مبارکه درباره مشارکت مردم در انتخابات امسال اضافه کرد: میزان مشارکت مردم مبارکه در انتخابات امسال 72 درصد بود.



09:37: حوزه‌های انتخابیه تویسرکان، شهر بابک، قائنات و کلیبر و خودآفرین

بر اساس این گزارش محمدمهدی مفتح با ۳۹ هزار و ۶۲۳ رای از مجموع آرای ۵۴ هزار و ۴۳۶ از حوزه تویسرکان رای راهی خانه ملت شد.

علی اسدی نیز از حوزه انتخابیه شهر بابک با ۱۶ هزار و ۵۹۶ رای از مجموع آرای ۴۵ هزار و ۶۶ رای به عنوان نمایندگی مردم این شهرستان انتخاب شد.

ولی‌الله قلی‌زاده هم با ۳۶ هزار و ۹۳۶ رای از مجموع آرای ۶۳ هزار و ۴۸۰ رای به عنوان نماینده مردم ازحوزه انتخابیه کلیبر انتخاب شد.

از حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه هم فرهاد فلاحتی با کسب ۳۰ هزار و ۱۲ رای از مجموع از ۸۷ هزار و ۶۸۷ رای به عنوان نماینده انتخاب شد.

در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان نیز آقای محمد حسینی با کسب ۱۳ هزار و ۴۲ رای از مجموع ۴۸ هزار و ۴۶۳ رای از مجموع آرای صحیح ماخوذه را به خود اختصاص داد.

همچنین در حوزه انتخابیه نطنز و قمصر آقای مرتضی صفاری‌نطنزی با کسب ۹ هزار و ۸۴۲ رای از مجموع ۳۷ هزارو ۶۴۴ رای آرای صحیح ماخوذه راهی مجلس دهم شد.

در حوزه انتخابیه نائین، خور و بیابانک، آقای عباسعلی پوربافرانی از مجموع ۳۹ هزدر و ۵۲۹ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۱۱ هزار و ۱۵۴ رای به عنوان نماینده مردم شناخته شد.

بر اساس اعلام وزارت کشور در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر آقای شهباز حسن‌پور بیگلری از مجموع ۱۴۴ هزار و ۷۰۱ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۵۴ هزار و ۹۷۰ رای برای بار دیگر به خانه ملت می‌رود.



09:25: مرتضی صفاری نماینده نطنز و بخش قمصر شد

فرماندار نطنز گفت: «مرتضی صفاری‌نطنزی» در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان نطنز و بخش قمصر بیشترین آرا را کسب کرد.

«یوسف حسنی» اظهار کرد: «مرتضی صفاری‌نطنزی» با کسب 9842 رأی به‌عنوان نماینده این حوزه انتخابیه وارد بهارستان شد.

وی یادآور شد: هم‌چنین در این دوره «علی باغبانیان» 8882 رأی،«محمد فیروزی» 7521 رأی، «مهدی افضلی» 5445 رأی،«محمود صفاری» 2348 رأی،«اسفندیاری» 1369 رأی،«سلیمانی» 1289 رأی،«محمدی» 673 رأی و رسولی 275 رأی به دست آوردند.



09:17: نتایج آرا در 4 حوزه انتخابیه استان مرکزی

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در 4 حوزه انتخابیه استان مرکزی را تشریح کرد.

شکرالله حسن بیگی در این خصوص گفت: تا این لحظه با اتمام شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان، محلات و دلیجان، خمین و شازند، نتایج در این حوزه ها مشخص شده است.

براساس گفته حسن بیگی نتایج آرا در این حوزه های انتخابیه به شرح زیر است:

حوزه تفرش، آشتیان و فراهان:

آراء ماخوذه: 50 هزار و 275

آراء صحیح: 48 هزار 463

نماینده منتخب در این حوزه انتخاباتی: محمد حسینی با کسب 13 هزار و 42 رای

حوزه انتخابیه محلات و دلیجان:


آراء ماخوذه: 45 هزار و 138

آراء صحیح: 43 هزار و 141

نماینده منتخب علیرضا سلیمی با 11 هزار و 470 رای

حوزه انتخابیه خمین:


آراء ماخوذه: 52 هزار و 61

آراء صحیح: 49 هزار و 325

نماینده منتخب : محمد ابراهیم رضایی با 22 هزار و 664 رای

حوزه انتخابیه شازند:

آراء ماخوذه: 71 هزار و 466

آراء صحیح: 68 هزار و 474

در این حوزه انتخابیه صاحبعلی غفاری با 15 هزار و 719 رای و علی ابراهیمی با 11 هزار و 583 رای به دور دوم انتخابات کشیده شدند.

حسن بیگی گفت: نمایندگان انتخابی باید 25 درصد بعلاوه یک رای را به دست آورند که در شازند این مهم در خصوص این دو نفر محقق نشد و نتیجه باید در دور دوم مشخص شود.

وی اظهار کرد: امید است با پایان یافتن شمارش آرا در حوزه های انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و ساوه و زرندیه نتایج این حوزه ها نیز تا ظهر امروز اعلام شود.



08:57: اولین نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس دهم

بر اساس اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور اولین نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس دهم اعلام شد.

در حوزه‌های انتخابیه‌ای که شمارش آرای آن‌ها به پایان رسیده است افراد زیر حائز اکثریت آرا شدند:

قائنات و زیرکوه : فرهاد فلاحتی از مجموع 87687 رای ماخوذه صحیح 30012

تویسرکان : محمد مهدی مفتح از مجموع 54436 رای ماخوذه صحیح 39623

شهربابک : علی اسدی از مجموع 45066 رای ماخوذه صحیح 16956

کلیبر، خداآفرین و هوران: ولی‌الله قلی‌زاده از مجموع 63480 رای ماخوذه صحیح 36936

تفرش، آشتیان و فراهان: محمد حسینی از مجموع 13042 رای ماخوذه صحیح 48463

نطنز و قمصر: مرتضی صفاری نطنزی از مجموع 9842 رای ماخوذه صحیح 37644



08:52: نماینده دزفول مشخص شد

فرماندار دزفول گفت: تاکنون بیش از 85 درصد از آرای این شهرستان شمارش شده است و نتایج نهایی تا سه ساعت آینده اعلام خواهد شد.

حبیب‌الله آصفی اظهار کرد: بیش از 70 درصد مردم دزفول در انتخابات مشارکت داشته‌اند که بیانگر حضور پرشور آنها در انتخابات است.

وی افزود: نتیجه انتخابات در این شهرستان مشخص و به گونه‌ای است که قطعا به دور دوم کشیده نخواهد شد و نماینده مردم دزفول در همین دور اول مشخص می‌شود.

شواهد حاکی از این است که عباس پاپی‌زاده راهی بهارستان شده است.




08:27: نامزد اصولگرا پیشتاز در آرای حوزه انتخابیه شاهرود

نتایج اولیه شمارش آرا در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی از پیشتازی سید حسن حسینی حکایت دارد.

مستقر در ستاد انتخابات شهرستان شاهرود، در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی تاکنون سید حسن حسینی شاهرودی با بیش از ۱۷ هزار رأی پیشتاز میدان است.

از مجموع ۱۵۴هزار تعرفه به صندوق ریخته شده، حسینی شاهرودی با ۱۷ هزار رای پیشتاز انتخابات است و علی خانی با حدود هفت هزار رأی نفر بعدی است.

در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی در مجموع ۱۷نفر برای کسب یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند.



08:26: رقابت نزدیک نامزد اصلاح‌طلب با نامزد اصولگرا در حوزه انتخابیه گرمی

با اتمام شمارش آرا در حوزه انتخابیه گرمی، میرحمایت میرزاده با کسب اکثریت آرا به پیشتاز کسب رای برای کرسی این حوزه در مجلس دهم شد.

منابع غیررسمی اعلام کردند که در این حوزه انتخابیه میرحمایت میرزاده با کسب ۲۲ هزار و ۱۵۰ رای از رقبا پیش افتاده است.

در این شهرستان ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در هشتمین دوره مجلس نیز با کسب ۱۹ هزار و ۵۷ رای با وی رقابت تنگاتنگی دارد.

شهرستان گرمی دارنده یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است و استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه بوده و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.



08:26: نامزد اصولگرا نماینده دشتی و تنگستان شد

در این حوزه انتخابیه شهریاری نامزد لیست اصولگرایان راهی بهارستان شد.



08:25: نامزد مستقل،نماینده لردگان شد

فرماندار شهرستان لردگان گفت: محمد خالدی با کسب بیشترین آراء به عنوان نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.


ابوالقاسم کریمی اظهار داشت: محمد خالدی با کسب 38 هزار و 734 رأی به عنوان نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه 9 داوطلب از شهرستان لردگان در صحنه رقابت مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، افزود: خسرو خلیل‌طهماسب با کسب 29 هزار و 546 رأی و محمد محمودی نیز با کسب 21 هزار و 316 رأی از دیگر کاندیدهای شهرستان لردگان به شمار می‌رفتند.

مجید جلیل نماینده فعلی شهرستان لردگان است که به این ترتیب از راه‌یابی به مجلس دهم بازماند.



08:25: نماینده قصرشیرین ماندگار شد

در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب فرهاد تجری با کسب بیش از ۳۰ هزار رای به عنوان نماینده مردم این حوزه انتخابیه راهی مجلس شد.



08:24: نامزد اصولگرایان نماینده پاوه شد

شهاب نادری با کسب بیش از ۳۲ هزار رای به عنوان منتخب مردم در حوزه پاوه و اورامانات کرسی مجلس را از آن خود کرد.



08:23: نامزد اصولگرایان در کنگاور پیروز شد

در حوزه انتخابیه صحنه، هرسین و کنگاور حسن سلیمانی با کسب بیش از ۵۰ هزار رای پیروز قاطع این حوزه انتخابیه شد.



08:20: اعلام نتایج انتخابات خبرگان در خوزستان/ فلاحیان رای نیاورد

نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان مشخص شدند.

عباس کعبی‌،سیدمحمدعلی موسوی جزایری،عبدالکریم فراحانی،محسن حیدری آل‌کثیر،محمدحسین احمدی و سیدعلی شفیعی از استان خوزستان به مجلس خبرگان راه یافتند.علی فلاحیان، نماینده فعلی این استان رای کافی نیاورد.



08:18: نمایندگان قبلی استان اصفهان در خبرگان دوباره رای آوردند

نتایج انتخابات مجلس خبرگان در استان اصفهان انتخاب شدند.

سیدیوسف‌طباطبایی‌نژاد،مرتضی‌مقتدایی،عبدالنبی‌نمازی،سیدابوالحسن‌مهدوی و عبدالمحمودعبدالهی به ترتیب در این استان انتخاب شدند.



08:16: نمابنده قم در مجلس خبرگان، ابقا شد

با پایان شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان قم آیت‌الله محمد مومن با کسب بیشترین آرا، به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه قم ۱۵ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد سه نفر تائید صلاحیت شدند. یک نفر هم از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف داد و آیت‌الله مومن با تعداد رای بالا، نماینده مجلس خبرگان رهبری شد.

آیت‌الله مومن نماینده مردم قم در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی است.



08:15: 2 کرسی نمایندگی زابل بین کاندیدای مستقل و اصلاح طلب تقسیم شد

حبیب‌الله دهمرده و احمدعلی کیخا از زابل به مجلس راه یافتند

در این شهر اصولگرایان نامزدی معرفی نکرده بودند. دهمرده استاندار سیستان و بلوچستان در دولت نهم و از استادان ریاضی کشور است.



08:13: رقابت نزدیک نامزد اصلاح‌طلب با نامزد مستقل در حوزه دماوند

با شمارش تعدادی از صندوق های اخذ رأی در حوزه انتخابیه دماوندو فیروزکوه، رقابت نزدیکی بین چند نامزد انتخاباتی دنبال می شود.

بر اساس آخرین اخبار غیر رسمی، رسولی و میرزایی دو نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه بیشترین آرا را تاکنون به دست آورده اند.

حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده فعلی دماوند و فیروزکوه نیز در میان پنج نفر اول قرار دارد اما باید منتظر ماند و دید در نهایت چه کسی بر کرسی نمایندگی مجلس در حوزه دماوند و فیروزکوه تکیه می زند.



08:12: پیشتازی نقوی حسینی با ۴۸ هزار رأی در ورامین

پیشتازی نقوی حسینی با ۴۸ هزار رأی در ورامینسید حسین نقوی حسینی با شمارش تعدادی از صندوق های اخذ رأی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک همچنان پیشتاز است.

کار شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک آغاز شده است و با گذشت چندساعت از شمارش آرا، سید حسین نقوی حسینی همچنان پیشتاز است.

سید حسین نقوی حسینی نامزد اصولگرای حوزه انتخابیه ورامین و نماینده فعلی ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در اکثر صندوق های اخذ رأی از سایر رقبا پیشی گرفته است.

هم اکنون سید حسین نقوی حسینی با ۴۸ هزار رأی، بیشترین آرا را کسب کرده و محسن ضرغان با ۲۲ هزار رأی و احمد تاجیک با ۹ هزار رأی دوم و سوم هستند.



08:10: نتیجه انتخابات قم مشخص شد

احمد امیرآبادی فراهانی، علی لاریجانی و مجتبی ذوالنوری بیشترین آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم را کسب کردند.

نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه قم نشان می‌دهد که از مجموع ۴۶۴ هزار و ۷۱ رای، احمد امیرآبادی فراهانی با ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ رای، علی لاریجانی با ۱۶۲ هزار و ۴۰ رای و مجتبی ذوالنوری با ۱۴۳ هزار و ۶۵۴ رای بیشترین آرای این دوره از انتخابات را از آن خود کردند.

تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات استان قم ۷۶۷ هزار و ۷۳۰ نفر بودند که در این دوره از انتخابات ۴۶۴ هزار و ۷۱ نفر آرای خود را به صندوق‌های رأی انداختند.

استان قم ۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.



08:03: تابش برای پنجمین بار راهی مجلس شد

حمدرضا تابش نامزد اصلاح طلب اردکان برای پنجمین باز متوالی از موکلین خود رای اعتماد گرفت تا عمر نمایندگی خود را به 20 سال برساند.

تابش مورد حمایت دو لیست امید و صدای ملت است. در شهرستان کاشمر نیز بهروز بنیادی، نامزد اصلاح طلبان پیروز انتخابات شده است.

تاکنون پیروزی حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد، کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان از حوزه انتخابیه اردستان نیز قطعی شده است.

پیروزی محمود بهمنی از حوزه ساوجلباغ نیز قطعی است.



07:59: خبرنگاران قمی اجازه حضور پای صندوق‌های رای را نیافتند

رئیس ستاد انتخابات استان قم با اشاره به اینکه خبرنگاران نمی‌توانند در ستاد انتخابات استان حضور داشته باشند گفت: شورای تامین استان قم حضور خبرنگاران در ستاد انتخابات را ممنوع کرد.

احد جمالی امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه سعی خود را داریم که نتایج آرا را تا قبل از ظهر فردا اعلام کنیم افزود: مدارس کل استان قم فردا در شیفت صبح تعطیل است و کارمندانی که دست اندرکار انتخابات بودند لازم نیست فردا به محل کار بروند و برای آن‌ها حکم ماموریت صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران نمی‌توانند در ستاد انتخابات استان حضور داشته باشند تصریح کرد: این عدم حضور خبرنگاران به این معنا نیست که خبرنگاران نامحرم هستند، حتی همکاران ما که لزومی ندارد در ستاد باشند، محل را ترک می‌کنند.

جمالی با بیان اینکه تجربه نشان داده در صورت حضور تعداد زیاد افراد و اعلام نتایج جزیره‌ای، تبعاتی به وجود می‌آید گفت: برخی جریانات ممکن است براساس حب و بغض‌ها مشکل‌ساز شوند به همین دلیل شورای تامین استان قم و سایر استان‌ها به عنوان قانون اعلام می‌کنند که افراد خارج از ستاد نباید در محل ستاد انتخابات حاضر باشند.

وی تصریح کرد: باید روند را مشاهده کنیم و در صورت صلاحدید نتایج را به صورت قسمت به قسمت از طریق کمیته تبلیغاتی به اطلاع می‌رسانیم.



07:56: نتایج اولیه انتخابات مجلس در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل

با آغاز شمارش و تجمیع آرا از ساعاتی قبل، نتایج اولیه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل مشخص شد.

شمارش اولیه آرا نشان می دهد که با شمارش آرای ۱۵۰ صندوق روستایی و شهری در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین رضا کریمی، صدیف بدری و سیدکاظم موسوی پیشتاز هستند.

در این حوزه بیش از ۹۵ درصد صندوق های روستایی شمارش شده و هم اکنون شمارش صندوقهای شهری ادامه دارد. براین اساس تاکنون رضا کریمی بالغ بر ۱۶ هزار رای کسب کرده است.

در حوزه انتخابیه مشگین شهر ولی ملکی و محمود عباس‌زاده پیشتاز بوده و رقابت شدیدی بین این دو نفر در جریان است. آخرین خبرها حکایت از کسب ۱۷ هزار رای از سوی ولی ملکی و ۱۳ هزار رای از سوی محمود عباس‌زاده دارد.

در این حوزه اسدی و رضازاده نیز با کسب بیش از ۱۰ هزار رای همچنان امیدوار هستند.

در حوزه انتخابیه گرمی نیز میرحمایت میرزاده با ۲۰ هزار رای پیشتاز بوده و در حوزه خلخال و کوثر نیز بشیر خالقی با کسب ۱۷ هزار رای در صدر قرار دارند.

اما در حوزه انتخابیه پارس آباد و خلخال کامران قاسم زاده با ۱۳ هزار رای، ایرج بیگدلو با ۱۲ هزار و ۵۰۰ رای و اسماعیل ابراهیمی با ۱۲ هزار رای جزو سه نفر اول برای رسیدن به بهارستان هستند.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه بوده و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.



07:52: آخرین نتایج انتخابات مجلس در خرم آباد

تابناک: در حوزه انتخابیه خرم آبادوچگنی، تا این لحظه شمارش آراء دررقابتی فشرده، صید محمد بیرانوند، محمدرضا ملکشاهی راد، اعظم محمدی نیا، مرتضی محمودوند صاحب بیشترین آرا شده اند.

درحوزه انتخابیه خرم آبادوچگنی ، تا این لحظه شمارش آراء در رقابتی فشرده، صید محمد بیرانوند، محمدرضا ملکشاهی راد، اعظم محمدی نیا، مرتضی محمودوند صاحب بیشترین آرا شده اند.

باتوجه به استقبال گسترده مردم وحضور حداکثری مردم درپای صندوق رای شمارش آرا همچنان ادامه دارد و احتمالا انتخابات به دور دوم کشیده شود.



07:49: پیش تازی آیت الله شبستری در انتخابات خبرگان

پس از آغاز شمارش آراء در سطح استان آذربایجان شرقی ، آمار بدست آمده حکایت از پش تازی مطلق آیت الله مجتهد شبستری ، امام جمعه تبریز دارد.

پس از آغاز شمارش آراء در سطح استان آذربایجان شرقی ، آمار بدست آمده حکایت از پش تازی مطلق آیت الله مجتهد شبستری ، امام جمعه تبریز دارد ، و به احتمال زیاد از الان می توان ایشان را به عنوان اولین منتخب شده از استان برای محلس خبرگان دانست.



07:18: نمایندگان سیستان و بلوچستان وارد خبرگان شدند

علی‌اصغر جمشیدنژاد ‌در زاهدان اظهار کرد: بر اساس شمارش آرا ‌آیت‌الله عباسعلی سلیمانی و مولوی نذیر‌احمد سلامی بیشترین آرا را برای مجلس خبرگان رهبری به خود اختصاص دادند.

رئیس ستاد سیستان و بلوچستان افزود: شمارش آرا همچنان ادامه دارد اما با توجه به اینکه برای مجلس خبرگان رهبری سه کاندیدا تایید صلاحیت شده بودند، می‌توان این دو نفر را تاکنون برنده انتخابات اعلام کرد.

وی تاکید کرد: تجمیع آرا در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه انجام نگرفته و نتایج نهایی فردا تا ظهر از طریق ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام خواهد شد.



07:16: کاندیدای اصولگرا، پیروز انتخابات در آستارا شد

کاندیدای اصولگرا، با کسب بیش از ۱۳ هزار رای، پیروز انتخابات در شهرستان آستارا شد.

فرماندار آستارا اظهار کرد: ولی داداشی با کسب بیش از ۱۳ هزار رای از کل بیش از ۵۰ هزار آرای ماخوذه، توانست به عنوان نماینده مردم آستارا به مجلس راه پیدا کند.

سیروس شفقی افزود: این تعداد رای از ۸۴ صندوق رای در شهرستان اخذ شده است.

وی تصریح کرد: میزان درصد مشارکت مردم آستارا در انتخابات جاری متعاقبا اعلام می شود.



07:14: کاندیدای اصلاح طلبان در یزد به مجلس راه یافت

با شمارش 257 هزار رای ماخوذه، سید ابوالفضل موسوی کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت توانست با 110000 رای به مجلس راه یابد. کاندیدای اصولگرایان هم در انتخابات 90000 رای کسب کرد.

سید ابوالفضل موسوی دقایقی پس از اعلام نتایج شمارش 257 هزار رای ماخوذه، در جمع اعضای ستادش حاضر شد و از زحمات جهادی و شبانه روزی اعضای ستاد قدردانی کرد.

وی از اعضای ستادش خواست تا به خاطر ایام فاطمیه، هنگام پیروزی حرمت ایام را حفظ نمایند.

این کاندیدای اصلاح طلبان و حامیان دولت در یزد، گفت که فردا (شنبه شب) پس از اعلام رسمی نتایج، مراسم جشنی در مسجد حظیره برپا خواهد شد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه یزد و اشکذر، روز 7 اسفند به مدت 15 ساعت از ساعت 8 صبح تا 23 در قالب 331 حوزه اخذ رای برگزار شد.



06:56: نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس مشخص شد

فرماندار قاین گفت: فرهاد فلاحتی با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده مردم قاین و زیرکوه به مجلس راه یافت.

بهمن کهن ترابی اظهار کرد: فرهاد فلاحتی با کسب بیشترین ارا به دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی راه یافت.

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه قاین ۸ کاندیدا با هم رقابت داشته اند.

فرهاد فلاحتی کاندیدای مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان در حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه بوده است.



06:55: رئیسی نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان شد

بیرستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی بار دیگر نماینده مردم استان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

علی جزندری در حاشیه شمارش آرا بیان داشت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب اکثریت آرا نماینده مردم خراسان جنوبی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نماینده مردم استان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز بوده است.

رئیسی کاندید مورد حمایت جامعه مدرسین در استان خراسان جنوبی بود.



06:53: نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه

نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه بدون احتساب شهرستان سنقر و کلیایی و کرمانشاه به شرح زیر است.

به ترتیب حجج الاسلام نریمانی با ۲۱۹۹۰۰ رای، مستشاری با ۱۲۵۴۰۰ رای، محمدی عراقی با ۱۲۲۸۰۰ رای و ممدوحی با ۸۹۸۵۰ رای به ترتیب اول تا چهارم هستند. گفتنی است آرا شهرستان کرمانشاه و شهرستان سنقر وکلیایی می تواند در تغییر این ترکیب موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر با توجه به نتایج به دست آمده حداقل 6 نفر از 8 نماینده مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس دهم اصولگرا خواهند بود.

گفتنی است این نتیجه قطعی نبوده و هیچ مرجع رسمی آن را تأیید نکرده است.



06:52: امیرآبادی، لاریجانی و ذوالنوری بیشترین رای را در قم کسب کردند

احمد امیرآبادی فراهانی، علی لاریجانی و مجتبی ذوالنوری بیشترین آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم را کسب کردند.

نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه قم نشان می‌دهد که از مجموع ۴۶۴ هزار و ۷۱ رای، احمد امیرآبادی فراهانی با ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ رای، علی لاریجانی با ۱۶۲ هزار و ۴۰ رای و مجتبی ذوالنوری با ۱۴۳ هزار و ۶۵۴ رای بیشترین آرای این دوره از انتخابات را از آن خود کردند.

گفتنی است، این خبر در حال تکمیل است و هنوز هیچ مرجع رسمی آن را تائید نکرده است.

تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات استان قم ۷۶۷ هزار و ۷۳۰ نفر بودند که در این دوره از انتخابات ۴۶۴ هزار و ۷۱ نفر آرای خود را به صندوق‌های رأی انداختند.

استان قم ۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.



02:48 اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره اعلام نتایج انتخابات

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 36 از مردم، رسانه‌های جمعی و خبرگزاری‌ها خواست که درخصوص نتایج آراء حوزه‌های انتخابیه اطلاعیه‌های رسمی این ستاد را ملاک قرار دهند.

متن کامل اطلاعیه شماره 36 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

با سپاس به خداوند بی‌کران که توفیق خدمت به مردم شریف ایران اسلامی را به ما اعطا فرمود و ضمن تشکر از ملت حماسه‌آفرین که تجسم وحدت ملی را با انسجام و همبستگی ستودنی خود در پای صندوق‌های اخذ رای درباره دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند و برگ زرین دیگری به دفتر حماسه‌های انقلاب اسلامی افزودند.

نظر به پایان رای‌گیری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به آگاهی عموم مردم شریف رسانه‌های جمعی و خبرگزاری‌ها می‌رساند درخصوص نتایج آراء، حوزه‌های انتخابیه ملاک عمل اطلاعیه رسمی ستاد انتخابات کشور می‌باشد.

فرصت را مغتنم شمرده از همه کسانی که از ساعات آغاز روز با دل‌هایی مملو از عشق به آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در انتخابات حضور یافتند، صمیمانه سپاسگذاری می‌نماییم.



00:30: آغاز شمارش آرای انتخابات در کشور

شمارش آرای انتخابات نمایندگان دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در بسیاری از حوزه های انتخابیه 31 استان کشور شامگاه جمعه هفتم اسفند 94 آغاز شده است اگرچه در شهرهای تهران ، خرم آباد، مشهد، نیشابور و چند شهر دیگر کار رای گیری تا ساعت 24 همچنان ادامه دارد.



00:17: اتمام فرآیند اخذ رأی در سراسر کشور

فرآیند اخذ رأی انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم خبرگان رهبری در سراسر کشور به اتمام رسید و درب تمامی شعب بسته شد.



00:10: اخذ رأی در شهر تهران به پایان رسید

اخذ رأی در شعب شهر تهران به پایان رسید و رأی‌گیری تنها از حاضران در شعب اخذ رأی انجام می‌شود.

با پایان روند اخذ رأی، شمارش آراء در تهران آغاز خواهد شد.



00:02: تشکر دولت از مردم برای خلق حماسه

حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران گفت: لازم است من از مردم و رسانه‌ها و جناح‌های مختلف برای خلق یک حماسه دیگر تشکر کنم.

او با اشاره به ازدحام جمعیت برای مشارکت در انتخابات اظهار داشت: با توجه به آنکه در حوزه‌های انتخابیه تهران و کلانشهر‌ها با تراکم مردم روبرو هستیم، وزیر کشور با تمدید زمان مهلت اخذ رای موافقت کردند و تا ۱۰ شب تمدید شد و از ساعت ۱۰ به بعد هم به استانداران تفویض شده است.

قائم مقام سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: آقای وزیر کشور گفتند با توجه به حضور و تراکم بالای جمعیتی استانداران محترم باید شرایط را برای اخذ رای تا آخرین نفر در حوزه‌های انتخابی فراهم کنند، بنابراین تا ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه درب محل اخذ رای در تهران باز است و سپس افرادی که در حوزه رای‌گیری حضور دارند به داخل هدایت‌شده و از آنها رای‌گیری می‌شود.

امیری در پاسخ به این سوال که شمارش آرا از چه زمانی شروع می‌شود؟ تصریح کرد: زمان شمارش آرا در حوزه‌های سراسر کشور متفاوت است؛ برخی از حوزه‌ها رای‌گیری آن‌ها تمام شد و در مراحل بعدی انتخابات هستند و هر کجا که با تراکم جمعیت روبرو بوده‌ایم، کار رای‌گیری ادامه دارد و کار شمارش آغاز نشده است.

او با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم تا در عرصه وقت نتایج آرای اعلام شود، یادآور شد: این مسئله بستگی به شرایط استان‌ها و مناطق دارد و علیرغم آنکه برخی جا‌ها کار رای شماری زود‌تر آغاز شده، برخی از مناطق مانند تهران نتایج اعلام شمارش آرا به روی بعد موکل شده است.


 

جمعه 7 /11/ 94


23:55: درهای شعب اخذ رای در استان‌ها بسته شد

انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و پنجم خبرگان رهبری با بسته شدن درهای شعب اخذ رای به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود.

انتخابات 7 اسفند ماه که در سراسر کشور از ساعت 8 صبح همزمان آغاز شده بود، بعد از گذشت 16 ساعت و مشارکت ده‌ها میلیونی مردم در آن، به پایان خود نزدیک می‌شود و به محض اتمام، شمارش آرا برای انتخاب 295 نماینده مجلس شورای اسلامی و 80 نماینده خبرگان آغاز می‌شود.



23:41: استاندار تهران:ساعت 23:45 کلیه درب های حوزه های رای گیری بسته می شود



23:33: سخنگوی وزارت کشور: نتایج انتخابات در اسرع وقت اعلام می‌شود

خنگوی وزارت کشور درباره زمان اعلام نتایج اولیه انتخابات با بیان اینکه زمان اعلام نتایج به شرایط شهرستان‌ها و مناطق مختلف بستگی دارد، تاکید کرد که در اسرع‌وقت نتایج اعلام خواهد شد.



23:32: ممانعت از هشت مورد جابجایی اتوبوسی رای دهندگان در کرمانشاه

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: از هشت مورد جابجایی اتوبوسی رای دهندگان در سطح استان ممانعت شد.



23:29: زمان رای‌گیری تا 23:45 دقیقه در تهران تمدید شد



23:05: آغاز شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه کشور و شهرستان‌های تهران

با پایان یافتن اخذ رای در اکثر حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، روند شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور و همچنین در اکثر شهرستان‌های تهران آغاز شد.



23:01: اخذ رأی ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در استان تهران تا ساعت ۲۲

یک منبع آگاه در ستاد انتخابات کشور اظهارداشت: 3 میلیون و 750 هزار نفر تا ساعت 22 امشب در استان تهران رأی داده‌اند.



22:46: فرماندار تهران: به محض اعلام پایان رای‌گیری، شمارش آرا آغاز می‌شود

فرماندار تهران گفت: به محض اعلام پایان زمان رای گیری در تهران، شمارش آرای صندوق‌های رای آغاز خواهد شد.

عیسی فرهادی در مورد زمان آغاز شمارش آرا انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: به محض اعلام پایان زمان رای گیری در تهران، شمارش آرای صندوق های رای آغاز خواهد شد.

وی همچنین در مورد تعطیلی مدارس در روز شنبه (فردا) اظهار کرد: استانداری تهران تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس را تماما بر عهده‌ی آموزش و پرورش قرار داده است.



22:45: اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره روند شمارش آرا

اطلاعیه شماره 35 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

«به آگاهی کلیه اعضای شعب اخذ می رساند لازم است در خاتمه رای گیری ابتدا صندوق های اخذ رای هر دو انتخابات را باز نموده، برگ های رای که اشتباهاً در صندوق دیگری ریخته شده را به صندوق مربوطه منتقل نمایید، بعد از این اقدام، ابتدای شمارش آرا و تکمیل صورتجلسه انتخابات مجلس خبرگان رهبری (فرم شماره 43) را به طور کامل انجام داده و سپس شمارش آرا و تکمیل صورتجلسه انتخابات مجلس شورای اسلامی (فرم شماره 71 الف) را انجام دهند.



22:09: حدود 28 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری زودتر از نتایج مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

سیامک ره پیک دقایقی قبل با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با آمار دقیق شرکت کنندگان در انتخابات در سراسر کشور گفت: آمار دقیقی در حال حاضر در دسترس ما نیست؛ زیرا هنوز به طور کامل اعلام نشده است، اما تا نیم الی یک ساعت قبل حدود 28 میلیون نفر آمار اعلام شده است که در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این آمار افرادی است که رای داده اند و طبق تعرفه های مصرف شده بدست آمده است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری زودتر از نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام می شود.



22:00: زمان رای‌گیری تا ساعت 23 تمدید شد

سید حسین هاشمی استاندار تهران در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که مدت زمان اخذ رای تا ساعت 23 امشب تمدید شده است.



21:43: نتایج انتخابات تا ظهر شنبه اعلام می‌شود

وزیر کشور گفت: با پایان یافتن رای‌گیری، شمارش آرا آغاز خواهد شد و سعی ما بر این است که تا ظهر روز شنبه نتایج انتخابات اعلام شود.



21:32: ابراهیمیان: مساله جدی در رابطه با تخلفات انتخاباتی رخ نداده است

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بر اساس اطلاعاتی که به ما ارسال شده مساله جدی در رابطه با تخلفات انتخاباتی رخ نداده است.

نجات‌الله ابراهیمیان در حاشیه بازدید چند تن از حقوقدانان شورای نگهبان از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مشارکت مردم در انتخابات بسیار خوب بوده و ان‌شاءالله در ساعت باقی مانده مردم در انتخابات برای رای دادن حاضر شوند و افرادی که مهیای رای دادن هستند، تکلیف خود را ادا کنند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که آیا گزارشات جدیدی در رابطه با تخلفات انتخاباتی به دست شما رسیده است، گفت: بر اساس اطلاعاتی که به ما ارسال شده مساله جدی در این رابطه رخ نداده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از نامزدها گفته که به نفع اصلاح طلبان تقلب صورت گرفته است، آیا این موضوع نباید از طرف مراجع ذی ربط اعلام شود و اینکه ماهیت این مساله صحت دارد یا خیر، گفت: گزارشی در رابطه با چنین موضوعی را هنوز مشاهده نکرده‌ام.

ابراهیمیان در رابطه با تمدید زمان اخذ رای گفت: فعلا تا ساعت 22 با توجه به میزان استقبال مردم از انتخابات زمان اخذ رای تمدید شده و قانوناً امکان تمدید مجدد آن وجود دارد.



21:22: کروبی در انتخابات هفتم اسفند شرکت نکرده است

دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از عدم حضور کروبی در انتخابات هفتم اسفند تا ساعت 16:56 دقیقه امروز (هفتم اسفند) خبر داد.

دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو مصاحبه آقای امیری سخنگوی وزارت کشور (سایت ایلنا ساعت 16:56 و سایر سایت­های خبری) مبنی بر حضور مهدی کروبی در انتخابات و ریختن رای خود در صندوق سیار در روز جاری، اعلام می­‌گردد با توجه به استفساریه به عمل آمده از وزارت اطلاعات، تا زمان مصاحبه آقای امیری، چنین اقدامی صورت نگرفته است.