وزیر خارجه بحرین: ملت ایران از فقر و بینوایی رنج می‌برد
وزیر خارجه بحرین در سخنرانی نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که ملت ایران از ظلم و فقر و بینوایی رنج می‌برد!

ملت ایران از ظلم، فقر، بینوانایی رنج میبرند

 به نقل از پایگاه خبری الایام بحرین، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در هفتاد و دومین نشست سالانه مجع عمومی سازمان ملل مدعی شد: سازمان‌هایی که هرج و مرج را نشر می‌دهند و باعث ویرانی و تخریب می‌شوند، بازنده اصلی خودشان خواهند بود و ملت‌هایشان قربانی خواهند شد زیرا از ارزش‌های همکاری اجتماعی متعارف میان کشورها دور شده‌اند. همان‌گونه که جمهوری اسلامی ایران امروز در این وضعیت است و ملت‌شان از ظلم، فقر، بینوانایی و سرکوبی رنج می‌برند و چوب‌های دار در خیابان‌ها آویزانند و اوضاع زندگی سختی دارند.

وی ادامه داد: این ملت (ایران) که از تمدن تاریخی ریشه‌داری برخوردارند ده‌ها سال به عقب بازگشته است، زیرا نظام اموال ملت را در راه ایجاد خشونت و ناامنی در منطقه و سلطه‌گری از طریق سپاه و حمایت از گروهک‌های تروریستی تابع آن از جمله حزب‌الله در لبنان و سوریه و شبه نظامیان انقلابی در یمن و گروهک‌ها و باندهای تروریستی در بحرین، عربستان، کویت، عراق هدر داده است.

وزیر خارجه بحرین مدعی شد: اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست سازمان ملل صحیح است و طبیعت خطرناک نظام ایران را کشف می‌کند زیرا ایران باعث می‌شود تا صلح در منطقه ایجاد نشود و جهان را مجبور می‌کند تا با آن (ایران) مقابله کند تا به سیاست خود ادامه ندهد، از تروریست‌ها حمایت نکند و به حاکمیت همسایگان احترام بگذارد.

خالد بن احمد در ادامه ادعاهای غیرواقع خود گفت: ما همیشه برای ایجاد صلح تلاش می‌کنیم و تاکید می‌کنیم که ایجاد روابط خوب با ایران نیازمند این است که ایران از سیاست سلطه‌گری، فرقه‌ای و مذهبی دست بردارد؛ به ارزش‌های شهروندی دیگر ملت‌ها احترام بگذارد، برای صادر کردن انقلابش که بر پایه‌ ولایت فقیه است تلاش نکند و به اصول حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها پایبند باشد، همچنین از ایران می‌خواهیم که جزایر سه گانه (تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی)‌ را به امارات بازگرداند و تلاش متقابلی در برابر تلاش‌های مسالمت‌آمیز امارات داشته باشد و این مساله را از طریق گفت‌وگوی مستقیم و جدی یا از طریق دادگاه بین‌المللی حل کند.

به گزارش ایسنا، این مقام بحرینی در حالی مدعی وجود فقر و ظلم در ایران است که کشورش با همراهی عربستان سعودی موجب بروز بزرگ‌ترین بحران انسانی در منطقه در یمن شده است.

دولت بحرین ناقض حقوق بشر است و مردم این کشور به خصوص شیعیان در شرایط سختی زندگی می‌کنند و نظام بحرین تا به امروز تعداد زیادی از شیعیان این کشور را به قتل رسانده یا زندانی کرده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای گفت‌وگو و تفاهم با کشورهای منطقه همیشه آمادگی خود را اعلام کرده است.

مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی هیچ کشوری ندارد و حضور مستشاری ایران در برخی کشورها به درخواست دولت آن کشورها و برای ریشه‌کن کردن تروریسم در جهان است.

این مقام بحرینی در حالی ایران را به اشغال جزایر سه گانه متهم می‌کند که جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است مالکیت ایران بر این جزایر غیر قابل مذاکره  است و این جزایر جزء لاینفک خاک ایران به شمار می‌رود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir