واکنش نیروی انتظامی به خبر درگیری میان یک فرقه از دراویش با نیروهای امنیتی
رسانه‌های معاند این اخبار را دامن زده‌اند، اما باید بگویم نه پلیس نه دادستانی و نه هیچ دستگاه دیگری، هیچ برنامه‌ای برای برخورد با دراویش در تهران نداشته و ندارد.

درگیری میان یک فرقه از دراویش با نیروهای امنیتی

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: از صبح دیروز، طرفداران نورعلی تابنده رئیس فرقه دراویش گنابادی، در شبكه‌های اجتماعی و در سایت اطلاع رسانی این فرقه اطلاع دادند كه درگیری میان مریدان او و نیروهای امنیتی در منطقه پاسداران تهران و مقابل منزل نورعلی تابنده روی داده است.

بلافاصله با انتشار این اخبار توسط اكانت‌های مریدان نورعلی تابنده، بی بی سی فارسی اخبار مربوط به این درگیری را از توئیت‌ها و سایت آنان منعكس كرد. خبرهای غیررسمی و بدون منبعی هم در توئیتر بود كه خبر از این درگیری می‌داد، اما هیچ منبع رسمی در كشور خبری در این مورد منتشر نكرد.

همزمان با سكوت منابع امنیتی در ایران، بی بی سی و رادیو زمانه و ‌صدای امریکا با سوءاستفاده از این سكوت توانستند یكه تاز میدان اطلاع رسانی با چاشنی مظلومیت دراویش شوند.

فیلم‌ها و اخبار و عكس‌های جهت دار و به نفع نورعلی تابنده و مریدانش در فضای مجازی پر شد و در اوج این خبررسانی‌ها، حتی یكی از مریدان نورعلی تابنده از محل درگیری با بی بی سی، مصاحبه زنده تصویری انجام داد! 

تا روشن شود نیروهای امنیتی نه فقط بی اعتنا به افكار عمومی هستند و اطلاع رسانی رسمی در این مورد ندارند، بلكه كنترل جغرافیای محدود درگیری را هم به طور كامل در دست ندارند‌. ‌ 


پلیس، برنامه‌ای برای دستگیری دراویش ندارد

خبرگزاری فارس در یکی از اخبار خود نوشت: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت، در حاشیه دیدار رئیس پلیس مسکو از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس تهران بزرگ، در جمع‌ خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص تجمع دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران که روز گذشته به وقوع پیوست و چگونگی وضعیت این تجمع و اقدام پلیس در این خصوص اظهار داشت: ابتدا باید بگویم اطلاعات و اخباری که منتشر شده که کسی را می‌گیرند یا برخورد می‌شود، کاملاً کذب و دروغ است. رسانه‌های معاند این اخبار را دامن زده‌اند، اما باید بگویم نه پلیس نه دادستانی و نه هیچ دستگاه دیگری، هیچ برنامه‌ای برای برخورد با دراویش در تهران نداشته و ندارد.

وی در خصوص ایراد خسارت در این اجتماع، گفت: متأسفانه برخی رعایت نکردند، پلیس در این قضیه رأفت و رحمت داشت و برخی افراد که داخل اینها آمدند سوءاستفاده کردند. همه باید در چارچوب قوانین رفتار کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه جوان/farsnews.com