تکذیب دیدار لاریجانی با رهبری پیرامون FATF
لاریجانی با تاکید بر اینکه «وضعیت فعلی کشور به خصوص در بعد اقتصادی به همگرایی بیشتر احتیاج دارد» گفت: شیطنت‌های آمریکا در کنار برخی از اشکالات درونی اقتصادی کشور وضعیت فعلی را رقم زده است که امیدواریم با این جلسات بتوانیم فکر عمیق‌تری برای بهبود شرایط کشور پیدا کنیم.

لاریجانی: دیداری با رهبری درباره FATF نداشتم/ وضعیت فعلی به همگرایی نیاز دارد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی و گرانی‌های اخیر و نوسانات بازار ارز پرداخت.

رییس مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی امروز، گفت: نگرانی‌هایی در کشور به دلیل وضعیت اقتصادی و تفاوت‌های لحاظ شده در قیمت‌ها ایجاد شده بود به همین دلیل لازم بود بین دولت و مجلس بحث جدی در این باره صورت گیرد. آقای جهانگیری و وزرای مربوطه در مجلس حضور پیدا کردند، بحث مستوفی درباره شرایط کشور و دلایل بروز آن و سازوکارهای جدید اندیشیده شده برای مسائل اقتصادی مطرح شد. نمایندگان و روسای کمیسیون‌ها نیز توضیحاتی را ارائه و ایده‌های خود را بیان کردند.

اصلاحاتی از نظر نوع پرداختن به مسائل اقتصادی باید در نظر گرفته شود که پیشنهاداتی در این باره مطرح شد که اعلام خواهد شد، این جلسات استمرار پیدا خواهد کرد.

وی شیطنت‌های آمریکا را در بروز وضعیت اقتصادی اخیر دخیل دانست و در عین حال گفت: برخی اشکالات درونی اقتصادی کشور همچون نقدینگی زیاد نیز باعث وضعیت اقتصادی فعلی شده که باید روی آن کار جدی‌تر شود تا نقدینگی به سمت جاهایی که ثروت‌زا و تولیدزا است، سوق پیدا کند.

به گفته وی، در این جلسه بحث‌هایی از نظر نوع نیازهای دولت از لحاظ شرایط فعلی صورت گرفت و پیشنهاداتی ارائه شد اما مهم آن است که ما در وضعیت فعلی به همگرایی بیشتر بین افراد و صاحب‌نظران نیاز داریم. خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز سازوکار مدیریتی را طراحی کردند که قوای مختلف کشور در آن حضور داشته و با هم تصمیم می‌گیرند که ضوابطی گذاشته شود. امیدواریم با این جلسات بتوانیم با فکر عمیق‌تر برای بهبود شرایط کشور پیدا کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی درباره موضوع دیدار با مقام معظم رهبری در خصوص FATF، گفت که تاکنون دیداری نداشته است.

لاریجانی همچنین با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه سازمان ملی استاندارد، گفت: برای برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کنم که ابتکار خوبی انجام دادند. از ظرفیت‌های فکری و هنری دعوت کردم تا درباره موضوع امسال یعنی حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل تمرکز شود. مجموعه نمایشگاه خوبی درستی شد که باید این نمایشگاه برای افراد بیشتر نمایش داده شود.

به گفته وی،‌ باید این نمایشگاه در مدارس نشان داده شود تا انگیزه‌ها به سمت تولید داخل سوق پیدا کنند. کشورهایی می‌توانند روی تولید داخل کار کنند که بسترهایشان از نظر فرهنگی فراهم شده باشد. همه چیز تدوین قانون نیست، باید رغبتی در بین مردم به وجود آید، در این باره صداوسیما هم می‌تواند موثر باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir