بیانیه رسمی مجلس خبرگان رهبری درباره انتخابات
مجلس خبرگان رهبری حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات را نمادی از قدرت نظام اسلامی و جلوه‌ای از استحکام پایه‌های مردمی حکومت و نمودی از مسئولیت شناسی و تعهد اسلامی و انقلابی دانست

بیانیه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در پایان دوازدهمین اجلاسیه رسمی

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در پایان دوازدهمین اجلاسیه رسمی خود در دوره پنجم در بیانیه‌ای اعلام کردند: اینک که با الطاف خداوند متعال، دوازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» در هفته دفاع مقدس و همزمان با پیروزی‌های جبهه مقاومت برگزار شده است با پاسداشت فرهنگ جهاد و مقاومت و تقدیر از درایت ملت غیور ایران اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان ایثارگران و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بر نکات زیر تأکید می‌شود:

١. بحمدلله مراسم معنوی اربعین حسینی به عنوان یک رسانه جهانی و الگوی موفق «امت سازی» و «تمدن سازی» با شرکت بیش از ۲۲ میلیون زائر حسینی از سراسر جهان در این مانور عظیم برگزار شد، ضمن تجدید میثاق با مکتب حسینی و تجلیل از زائران عاشق ابا عبدالله (ع) که حماسه‌ای بی بدیل آفریدند؛ از تمام شرکت کنندگان و دست اندرکاران برگزاری این مکتب عالی تربیتی به ویژه دولت و مردم ایران خاصه جوانان و نیز از دولت و ملت عراق که این حماسه با عظمت را خلق کردند تشکر می‌کنیم و تأکید می‌شود که قیام مردمی اربعین که سال به سال بر شکوه آن افزوده می‌شود؛ راهبرد نظام سلطه در معنویت زدایی از نسل جوان را به شکست کشانیده است.

۲. ضمن تبریک ایام پربرکت میلاد پیامبر، رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) و گرامی داشت هفته وحدت با تأکید بر لزوم هماهنگی و هم افزایی جهان اسلام در محکومیت اهانت به شعائر مسلمانان به خصوص هتک حرمت قرآن مجید از علما و اندیشمندان جهان اسلام، دولتمردان و نخبگان دینی کشور می‌خواهیم با شرح صدر و تدبیر و تمرکز بر مشترکات بین مذاهب اسلامی تلاش نمایند و با روشنگری ایجاد وحدت اسلامی و گستراندن فرهنگ، تقریب با اغتنام فرصت ضمن خنثی سازی توطئه‌های نظام بین مردم و سلطه زمینه اقتدار روز افزون مسلمانان و یأس دشمنان را فراهم سازند.

حال که به زمان برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلام نزدیک می‌شویم با تأکید بر تحقق چهار راهبرد مشارکت، امنیت رقابت و سلامت انتخابات» که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده با دعوت از اقشار مختلف، مردم حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات را نمادی از قدرت نظام اسلامی و جلوه‌ای از استحکام پایه‌های مردمی حکومت و نمودی از مسئولیت شناسی و تعهد اسلامی و انقلابی می‌دانیم از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم در چارچوب قانون اساسی زمینه حضور نخبگان و مشارکت گسترده مردم را فراهم سازند که رسانه ملی در این عرصه مسئولیت مهمی دارد همچنین نامزدهای محترم و هواداران آنان را به رعایت اخلاق انتخاباتی، تبلیغات، صحیح، صادقانه منطقی و به دور از شیوه‌های تخریبی، توصیه می‌کنیم تا با آماده سازی بستری مناسب و فضایی سالم و آرام ان شاء الله شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

۴. اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون بیش از چهار دهه تلاش و مقاومت خستگی ناپذیر ملت شریف ایران به ویژه نخبگان جوان و انقلابی این مرز و بوم است و رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب نوید نزدیک شدن به قله را به ملت ایران داده است بحمد الله با هوشیاری مردم دشمن در راه اندازی اغتشاشات جنگ شناختی، ترکیبی و رسانه‌ای جهانی علیه تمامیت انقلاب اسلامی و ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی شکست سنگینی خورده است با این وصف جهاد تبیین و شناختن و شناساندن جنگ ادراکی دشمنان و جنگ روایت‌ها و اتخاذ موضع تهاجمی علیه دشمنان و ایفای نقش آگاهانه خواص و بصیرت آفرینی و تلاش مضاعف برای تقویت اتحاد، امنیت و اقتدار ملی؛ ضرورتی عقلی و واجب سیاسی است مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از نیروهای مدافع امنیت، به ویژه نیروی انتظامی و تقدیر از بصیرت و هوشیاری عموم مردم که دست رد به فراخوان‌های ضد انقلاب زدند و تشکر از روشنگری‌های رسانه ملی در افشای ماهیت گروه‌های خشونت طلب و تجزیه طلب؛ همه نخبگان علمی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها را به بسیج تمام توان برای امیدآفرینی و حرکت در مسیر تبیین و تبلیغ و استمرار رشد و شکوفایی و پیشرفت‌های مادی و معنوی کشور فرا می‌خواند.

۵. بی‌شک توجه جدی به فرهنگ یکی از اولویت‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است. از این رو، لازم بی است مسئولان امر و آحاد مردم به نقش مؤثر، معنویت اخلاق و سبک زندگی ایرانی-اسلامی در پیشرفت همه جانبه جامعه توجه کنند و با ترویج حکیمانه و مدبّرانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، الگوسازی از سیره شهدا مدیریت فضای مجازی و اجرای دستور مقام معظم رهبری مدظله العالی در ایجاد شبکه ملی اطلاعات و بومی‌سازی سکوهای پیام‌رسان و توجه به کنشگری اجتماعی عفیفانه زنان و مردان و تقویت، آن مقابل فرهنگ ابتذال و آسیب‌های اجتماعی اهتمام جدی مبذول دارند و در اجرا حکیمانه قانون عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ آن، بکوشند.

۶. با قدردانی از تلاش‌های قوای سه گانه و رؤسای آن به ویژه دولت محترم و رئیس جمهور محبوب مردمی و پرکار که با تلاش شبانه روزی و حضور در استان‌ها و دیدار با مردم در رفع مشکلات کوشد به خصوص تلاش‌های ماه‌های اخیر در عرصه‌های اقتصادی و سیاست خارجی از جمله تعامل سازنده با همسایگان عضویت در پیمان شانگهای و پیوستن به گروه «بریکس» و اتخاذ مواضع انقلابی ایشان در سازمان ملل که معادله یک جانبه گرایی آمریکا را به هم زده و راهبرد انزواطلبی غرب علیه جمهوری اسلامی را به شکست کشانده است. انتظار می‌رود در سال مهار تورم و رشد تولید با برنامه ریزی مناسب مدیریت جهادی و استفاده از نظرات ضمن تبیین دستاوردها و حمایت از رشد تولید که کاهش تورم را در پی خواهد داشت. شاهد بهبود هر چه سریع‌تر معیشت مردم و رفع کاستی‌ها باشم.

۷. در شروع سال تحصیلی جدید با تبریک بهار دانش و پژوهش به تمامی دانش‌آموزان دانشجویان، طلاب، معلمان و اساتید حوزه‌های علمه و دانشگاه‌ها همچنین پژوهشگران مدیران و کادر آموزشی از همه عزیزان می‌خواهیم که گام‌های بلندتری جهت ارتقای علمی کشور که پشتوانه بزرگی برای عزت و سربلندی ایران اسلامی است بردارند.

۸. مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر استکبارستیزی و لزوم حمایت از مقاومت تصریح می‌کند: مسأله قدس شریف همچنان مساله اول جهان اسلام است و دسیسه‌های آمریکای جنایتکار و رژیم متزلزل صهونیستی در کشورهای مسلمان را محکوم کرده بر تحکیم روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای محور مقاومت تأکید می‌کنیم و ضمن پشتیبانی از اقدامات ارزشمند حشد الشعبی و تلاش‌های غرور آفرین جبهه مقاومت در لبنان، غزه، کرانه باختری و یمن، همه امت اسلامی را به حمایت از این مجاهدان غور فرا می‌خوانیم.

در خاتمه از خداوند منان علو درجات را برای روح بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (قدس سره الشریف) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی مدافعان حرم شهدای امنیت و شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، مسألت و با آرزوی تعجیل در فرج حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، توفیق روزافزون همه مردم و خدمتگزاران نظام اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» را از ذات اقدس ربوبی خواستاریم.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.ir