ترامپ: ایران باعث وضع وحشتناک اسرائیل شد
نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وضع کنونی اسرائیل را «وحشتناک» خواند و ایران را عامل این وضع خواند.

اتهام تازه ترامپ علیه ایران


در شرایطی که نهادهای اطلاعاتی غرب هیچ نشانه‌ای از نقش‌ داشتن ایران در عملیات طوفان الاقصی پیدا نکرده‌اند، دونالد ترامپ می‌گوید که این حمله «از ایران نشات می‌گیرد».

او پس از پیروزی در اولین رقابت مقدماتی نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به تمجید از مواضع ضد ایرانی خود پرداخت و بار دیگر مدعی شد که اگر در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب نشده بود، با ایران ظرف یک مدت بسیار کوتاه توافق می‌کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ادعا کرد که اگر او رئیس‌جمهور بود، «به اسرائیل حمله نمی‌شد و پوتین هم به اوکراین حمله نمی‌کرد». ترامپ بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که او دارد «کشورمان را نابود می‌کند». وی با بیان اینکه وضعیت کنونی اسرائیل «بسیار وحشتناک» است، بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی مدعی شد که «همه اینها از ایران نشات می‌گیرد».

در شرایطی که مقام‌های آمریکایی به شکست «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» اذعان کرده‌اند، ترامپ می‌گوید که دولت او توانست کاری کند که «ایران تقریبا هیچ نفتی نفروشد و ورشکسته بود».

در حالی که عراق برای ترامپ در رابطه با حمله تروریستی منجر به شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس حکم جلب صادر کرده، وی ایران را به «حملات تروریستی» متهم کرد و مدعی است در زمان ریاست جمهوری او، «آنها (ایران) هیچ پولی نداشتند که به حماس و حزب الله بدهند و هیچ پولی برای اقدامات تروریستی نداشتند».




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mizanonline.ir