اولین صحبت های رئیس جمهور پس از پایان انتخابات
رئیس جمهور پیش از سفر ۲ روزه خود به الجزایر برای شرکت در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، در رابطه با حضور مردم در انتخابات گفت: باید خداوند متعال را نسبت به حضور با شکوه و زمان‌شناسی و مسوولیت شناسی مردم عزیزمان پای صندوق‌های رای، شاکر باشم

اولین اظهارات رئیسی پس از پایان انتخابات

«سیدابراهیم رئیسی» پیش از سفر دو روزه به الجزایر برای شرکت در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: ابتدا باید خداوند متعال را نسبت به حضور با شکوه و زمان‌شناسی و مسوولیت شناسی مردم عزیزمان پای صندوق‌های رای، شاکر باشم.

آنگونه که مهر روایت می کند، وی افزود: از برگزارکنندگان انتخابات اعم از مجریان و ناظران تشکر می‌کنم که با صفا، محبت و دلدادگی به انقلاب اسلامی و عشق به مردم و خدمتگزاری خالصانه، رای مردم را با امانت‌داری خواهند شمرد و مردم عزیز را در جریان انتخابات می‌گذارند.

رئیسی گفت: امیدواریم با شکل‌گیری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به عنوان پشتوانه‌های انقلاب اسلامی، بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به اهداف سفرش به الجزایر اظهار کرد: این سفر به دعوت رییس‌جمهور محترم کشور دوست و برادر الجزایر برای شرکت در هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز است؛ در این سفر دو جهت مورد توجه است؛ اولا دیدار دوجانبه که در سطح رییس‌جمهور انجام می‌شود که ۱۶ سال است که در این سطح دیداری نبوده است.

رئیسی با اشاره به دومین هدف سفرش به الجزایر افزود: الجزایر در نگاه ملت ایران، کشوری است که مبارزه با استعمار کرده است و در برابر استعمارگران، ایستاده است.

رییس‌جمهور افزود: جایگاه کشور الجزایر در آفریقا و در شمال آفریقا ویژه است؛ این کشور در حوزه تمدن اسلامی قرار دارد و ارتباط ایران و الجزایر می‌تواند به ارتباط ما با سایر کشورهای آفریقایی کمک کند.

رئیسی با اشاره به نقش دو کشور ایران و الجزایر در اوپک گازی، اوپک نفتی، مجمع گازی و جهان اسلام گفت: همه این نقش‌ها، دو کشور را به همدیگر نزدیک کرده است. نکته دیگر مبارزه با یکجانبه‌گرایی است که ایران و الجزایر و بسیاری دیگر از کشورهای مستقل در جهان، این نوع نگاه را قبول دارند.

رییس‌جمهور با اشاره به نگاه مشترک دو کشور ایران و الجزایر در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و غزه اظهار کرد: در دیدار دو جانبه، موضوع فلسطین که نه تنها موضوع جهان اسلام بلکه موضوع جهان بشریت است، حتما مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رئیسی با اشاره به ارتباط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور گفت: الجزایر بازار بسیار خوبی برای بازرگانان ما است و ایران اسلامی هم می‌تواند متقابلا به دلیل ارتباطی که با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی دارد، زمینه خوبی برای ارتباط با بازرگانان الجزایری باشد.

وی با اشاره به حوزه انرژی اعم از نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان دیگر زمینه گفت‌وگوهای دو جانبه با رییس‌جمهور الجزایر یاد کرد.

رئیسی با اشاره به اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: ایران به دلیل ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی و به عنوان کشور تولیدکننده و صادرکننده گاز، حتما می‌تواند هاب منطقه باشد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir