اولین واکنش به انسداد صفحات رهبر انقلاب در متا
وزیر امور خارجه، گفت: اقدام شرکت متا در زمینه انسداد صفحات رهبر انقلاب، بخشی از کارزار گسترده‌تر شبکه‌های اجتماعی آمریکایی برای سانسور کردن صدای طرفداران فلسطین است

واکنش به انسداد صفحات رهبر انقلاب در متا

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اقدام شرکت «متا» برای انسداد صفحات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اینستاگرام و فیس‌بوک را علاوه بر نقض آزادی بیان، اهانت‌آمیز، غیر اخلاقی و غیرقانونی توصیف کرد. 

وی در گفتگو با نشریه خبری میدل‌ایست‌آی که مقر آن در انگلیس است، افزود که تصمیم شرکت «متا» نشان دهنده فروپاشی اخلاق و انحطاط نظام اخلاقی در جهان است.

وی بیان داشت که این اقدام «نه تنها نقض آزادی بیان بلکه توهین به میلیون‌ها نفر از پیروان مواضع و اخبار ایشان در جهان است.»

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که شعار‌های مدعیان پرچمداری آزادی بیان در غرب «توخالی، نمایشی و پوششی برای اهداف نامشروع سیاسی آنان است.»

وی با بیان اینکه اقدام شرکت متا بخشی از کارزار گسترده‌تر شبکه‌های اجتماعی آمریکایی برای سانسور کردن صدای طرفداران فلسطین است، افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برجسته‌ترین حامی مردم مظلوم فلسطین و غزه در جهان هستند و امپراتوری «سیلیکون ولی» نمی‌تواند مانع رسیدن این صدا به افکار عمومی جهان شود.

گفتنی است، شرکت متا بهمن گذشته در اقدامی غیرقانونی، صفحات معظم‌له در اینستاگرام و فیس‌بوک را مسدود کرد. میدل‌ایست‌آی نوشت که این شرکت درباره سخنان وزیر امور خارجه ایران اظهارنظری نکرده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir