عوامل سگ کشی در شیراز
جمعی از اعضای انجمن‌های حمایت از حیوانات و دوستداران محیط زیست از استان‌های مختلف کشور و شماری از شهروندان شیرازی در انتقاد به سگ‌ کشی، مقابل ساختمان شهرداری مرکزی شیراز تجمع کردند.

این گروه با انتقاد از حادثه سگ‌ کشی در شیراز، خواستار شناسایی و مجازات کسانی که فعل موسوم به سگ کشی با اسید را انجام داده‌ اند، شدند. نمایندگان تجمع‌ کنندگان مدعی هستند افرادی که با تزریق ماده سمی مبادرت به کشتار سگ‌ها کرده‌ اند را می‌ شناسند و محل آنان را نیز شناسایی کرده‌ اند.نمایندگان اعضای انجمن‌های حمایت از حیوانات و معترضان به موضوع سگ کشی در این اجتماع به نحوه کشتار سگ‌ها انتقاد کرده و آن را غیر انسانی و غیر اخلاقی دانستند و تاکید کردند که باید اقدام فوری برای پرهیز از تداوم این کار گرفته شود. این افراد تاکید داشتند که معدوم کردن سگ‌های ولگرد باید زیر نظر دامپزشک و با روش‌های بدون درد انجام شود.

برخی از آنان مدعی شدند در مناطقی از شیراز، سگ‌ها را گرسنه و تشنه نگه می‌ دارند تا تلف شوند که چنین اقدامی غیرانسانی است.طبق بند 15 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، وظیفه معدوم‌ سازی سگ‌های ولگرد براساس شرایط و ضوابطی برعهده شهرداری‌های سراسر کشور گذاشته شده است.

اخیرا فیلمی کوتاه در شبکه‌های مجازی منتشر شده که چهار نفر در حال تزریق ماده‌ ای به یک قلاده سگ برای کشتن حیوان هستند و یکی از خبرگزاری‌ها مدعی شده بود که کسانیکه اقدام به کشتن سگ‌ها کرده‌ ند، در مقابل هر لاشه 15 هزار تومان حق‌ الزحمه دریافت می‌کنند، اما این موضوع از سوی هیچ منبعی تایید یا تکذیب نشده است، ضمن آنکه هنوز ماهیت این افراد مشخص نیست. همچنین در فیلم منتشر شده، شماره پلاک خودروی وانت پیکان پارک شده، مشخص است و می‌تواند ملاکی برای شناسایی این افراد باشد.

نمایندگان معترضان همینک با نمایندگان شهرداری شیراز در حال گفت‌وگو و مذاکره هستند. شماری از این افراد روز پنجشنبه، 27 فروردین در مقابل اداره کل محیط زیست استان فارس در شیراز تجمع کرده و با مدیر کل آن اداره دیدار و گفت‌ وگو کرده بودند.

مسعود کیانی، مدیر شهرک صنعتی بزرگ شیراز تاکید کرد: واقعه کشتن سگ‌ها با تزریق مواد سمی، ارتباطی با مجموعه تحت مدیریت او ندارد و عجیب است که هیچ یک از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها، حرف‌ ها و تکذیبیه‌های این مجموعه را منعکس نکرده‌اند.وی تصریح کرد: محیط شهرک صنعتی دارای سه درب ورودی است و هر کسی وارد و از آن خارج شود توسط دوربین و عوامل نگهبانی کنترل می‌شود. محل مشخص شده در فیلم کشتار سگ‌ها، محیطی کوه‌پایه‌ای است. شهرک بزرگ صنعتی شیراز 1400 هکتار وسعت داشته و با کوه هم فاصله زیادی دارد.

کیانی با اشاره به وجود ساختمان‌های صنعتی و سوله در منطقه شهرک صنعتی شیراز، گفت: در گردش دوربین در این فیلم خبری از سوله‌ها نیست. در چند روز اخیر پس از اعلام این خبر در سایت‌های خبری، صنعتگرانی که خارج کشور اقامت داشته‌ اند با ما تماس گرفتند که به آنها اعلام کردیم این خبر تکذیب شده و ربطی به شهرک صنعتی شیراز ندارد.کیانی ادامه داد: به فرمانداری و نهادهای مختلف در استان فارس و شهر شیراز اعلام کردیم که زمانی که این موضوع عمومیت پیدا کرد و ما آن را تکذیب کردیم کسی آن را انعکاس نداد و امروز این اتفاق به نام ما و با متهم کردن ما بین همگان جا افتاده است.

مدیر شهرک صنعتی استان فارس با تأکید بر اینکه صنعتگران از این اقدام شاکی خواهند شد، گفت: در پی انتشار این فیلم و حواشی پس از آن نام شهرک‌های صنعتی شیراز آورده شده در حالی که شیراز تنها یک شهرک صنعتی دارد که زیرمجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس است. مابقی شهرک‌ها هم از سال‌های پیش به صورت واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها در شیراز مستقر بوده و مشغول به فعالیت هستند که هیچ ارتباطی با این شرکت ندارند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir