به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدجواد زاده‌کمند در سیزدهمین همایش مدیران تربیت‌بدنی نیروی انتظامی در جمع روسای ادارات تربیت‌بدنی ناجا، گفت: در راستای تحقق سه اولویت تربیت‌بدنی نیروی انتظامی، اختصاص زمان و منابع مفید و تجهیزات لازم ضروری است.

وی گفت: برخی از رشته‌های ورزشی و تخصصی با توجه به اولویت‌های ناجا، اجتناب‌ناپذیر است؛ از جمله می‌توان به اسب‌سواری برای یگان‌های ویژه و موتورسواری در پلیس راهور اشاره کرد. این رشته‌های تخصصی همچنان با قوت و کیفیت در ناجا دنبال می‌شود و ما باید ظرفیت خود را در سایر رشته‌های ورزشی ارتقا دهیم.

سردار زاده‌کمند با اعلام اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد تا با تجمیع منابع موجود، مسیری را ادامه دهد که به موجب آن، سطح انجام ورزش‌های همگانی و تخصصی در نیروهای ناجا اعم از ستادی و وظیفه ارتقا یابد، افزود: ماموریت‌های نیروی انتظامی با فشار روانی و جسمی بسیار بالا از سوی ماموران همراه است. بر این اساس ایجاد نشاط و سلامتی برای جبران این مشکل و برگرداندن روحیه نشاط و شادابی در بین پرسنل ناجا ضروری است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با اعلام اینکه جای ورزش پهلوانی در ناجا خالی است، افزود: ورزش توام با معنویت همواره مورد تاکید رهبری است و باید عرصه ورزش‌های جدید و بومی را در ناجا فراهم کنیم تا بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش و آمادگی جسمانی بالا از سوی ماموران ناجا دست پیدا کنیم.

وی افزود: انصافاً گام‌های مثبتی در زمینه تربیت‌بدنی در نیروهای انتظامی برداشته شده است و روند سعودی را را با عینیت شاهد هستیم، اما نکته قابل توجه این است که باید گام‌های دیگری نیز در این زمینه برداریم.

سردار زاده‌کمند تاکید کرد: وضعیت امروزه، حد نهایی ما نیست و باید تلاشمان مضاعف باشد، چرا که انتظاری که از نیروی انتظامی می‌رود، آن است که یک نیروی آماده به کار در صحنه با اقتدار و آمادگی کامل باشد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با اعلام اینکه اگر امروز امنیت خوبی در کشور به وجود آمده، به دنبال تلاش و آمادگی نیروهای مسلح و به ویژه نیروی انتظامی است، افزود: یک ویژگی خوب در ناجا، میانگین سنی خدمت کارکنان است که می‌توان آن را مزیت به شمار آورد چرا که با برنامه‌ریزی درست و استفاده از این آمادگی جسمی، می‌توان نیروهای تخصصی و کارآمد را تربیت و بکار گرفت.

وی در ادامه سخنان خود به ذکر چند سئوال درباره افزایش توان ورزشی در نیروی انتظامی پرداخت و گفت: آیا ما به تناسب ماهیت، تنوع و پیچیدگی ماموریت‌های ناجا، بهترین روش را برای پرداختن به موضوع ورزش آماده کرده‌ایم؟ با بررسی روش‌های سایر کشورها یا تحقیقات میدانی می‌توانیم به روش‌های مطلوب‌تری دست پیدا کنیم.

سردار زاده‌کمند با اعلام اینکه ساده‌ترین پاسخ برای جواب این سئوالات، نبودن تجهیزات و امکانات کافی است، افزود: این پاسخ مورد قبول نیست و نباید با ارائه چنین پاسخی، مسئولیت را از روی دوش خود کنار بزنیم. باید مدیریت انقلابی در تربیت‌بدنی داشته باشیم و بتوانیم با کمترین منابع، بیشترین اثربخشی را پیش‌رو داشته باشیم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا ادامه داد: ما در موضوع دفاع شخصی ضمن اینکه می‌پذیریم اصلی در مجموعه ناجاست، اما نمی‌دانیم که ابعادش چیست و چه سطح و چه سبک‌هایی در زمینه دفاع شخصی وجود دارد؛ نه فقط در زمینه دفاع شخصی، بلکه در زمینه تیراندازی و آمادگی جسمانی نیز این نقدها پذیرفتنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بهترین متخصصان و اساتید در حوزه تربیت‌بدنی در نیروی انتظامی هستند، گفت: ما حتی بخشی از نیازهای نیروهای مسلح را نیز می‌توانیم تامین کنیم.

سردار زاده‌کمند افزود: سطح کاری که در مجموعه ورزش سربازان صورت گرفته، قابل قبول نیست. درست است که امروز ناجا رتبه برتر مسابقات سربازان نیروهای مسلح را کسب کرده است، اما ما انتظار داریم با مدیریت یکپارچه و مستمر و استفاده از منابع سازمانی، سطح ورزش در بین جوانان سرباز را از رتبه فعلی بالاتر ببریم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا در پایان با اشاره به اینکه استفاده فرزندان ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا از خدمات تربیت‌بدنی ناجا در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد، افزود: ورزش پیشکسوتان نیز جزو دیگر اولویت‌های ناجاست و نیاز به برنامه‌ریزی‌های جداگانه و منسجم دارد.