آتش‌سوزی در بیمارستان 17 شهریور برازجان
سخنگوی مدیریت بحران حادثه بیمارستان 17 شهریور برازجان گفت: آتش‌سوزی بیمارستان 17 شهریور برازجان که از ساعت 4 و هشت دقیقه بامداد آغاز شده بود با حضور تیم‌های آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس 115 در محل مهار شد و مصدومین را به بیمارستان شهید گنجی انتقال دادند.

مهار آتش‌سوزی بیمارستان 17 شهریور برازجان

دکتر سیدسجاد اقبالی افزود: 13 بیمار بستری در بخش‌های CCU و Post CCU این بیمارستان از ساختمان آتش‌گرفته خارج و برای ادامه درمان به بیمارستان‌ شهید گنجی برازجان انتقال یافتند و متأسفانه یکی از بیماران که خانمی 75 ساله و معلول بود در این حادثه فوت شد.این مقام مسئول افزود: بااطلاع از وقوع حادثه در دقایق نخستین حادثه ستاد بحران دانشگاه در EOC مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی با حضور اعضای هیأت رییسه و کمیته بحران دانشگاه برگزار شد.

اقبالی اظهار داشت: دستورات لازم برای انتقال و درمان بیماران و حادثه دیدگان در این حادثه صادر شد و در حال حاضر بیمارستان شهید گنجی برازجان آمادگی پذیرش بیماران قلبی را دارد و تمامی بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان تخصصی قلب بوشهر و شهدای خلیج فارس در آمادگی کامل برای پوشش بیماران ارجاعی احتمالی هستند.

bimarestan-17.jpg

ضمنا حال عمومی بیماران مساعد است.

هم‌چنین معاون سیاسی و اجتماعی فرماندارشهرستان دشتستان نیز با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیمارستان 17 شهریور برازجان گفت: این آتش‌سوزی در ساعت 4 صبح شروع شد که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و امدادی 13 بیمار این بیمارستان نجات یافتند و یک نفر جان خود را از دست داد.

محمدجعفر زراعتگر افزود: یک خانم بستری در بیمارستان که از ناحیه پا فلج بوده در این آتش‌سوزی جان خود را از دست داد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندارشهرستان دشتستان در خصوص علت آتش سوزی خاطرنشان کرد: علت آتش سوزی هنوز بصورت دقیق مشخص نیست، اما ظاهرا بعلت اتصالی سیم‌های برق بوده است که کارشناسان در حال بررسی این مساله هستند.

زراعتگر تصریح کرد: در پی این آتش سوزی خسارات زیادی به این بیمارستان بخصوص بخش‌های اورژانس، قلب، درمانگاه تخصصی و رادیولوژی وارد شده است. به علت پی وی سی که در دیوارهای به کار رفته خسارات زیادی به این بیمارستان وارد شده است.

وی ادامه داد: با همکاری و تلاش ستاد مدیریت بحران شهرستان آتش سوزی مهار و کنترل شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندارشهرستان دشتستان اضافه کرد: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به همراه معاون وزیر بهداشت که در استان حضور دارند در حال عزیمت برای بازدید از این بیمارستان هستند.



منبع: ایسنا