سیل جان بیش از ۴۰ نفر را گرفت؟
پزشکیان با اشاره به دیدار رئیس جمهور از مناطق سیل زده گفت: در آن بازدید همه گزارش کار دادند و همه گفتند ما کارمان را خوب انجام دادیم. سوال من اینجاست، اگر کار خود را بخوبی انجام دادید چرا بیش از ۴۰ نفر از هموطنان مان جان شان را از دست دادند.

دکتر پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از مشکلات سیستم مدیریت امروز کشور این است که افراد بصورت سیاسی انتخاب می شوند و گاهی اوقات افرادی مدیریت ها را تحویل می گیرند که با آن کار بیگانه اند‌. در ۸ سال ۸مدیر در تامین اجتماعی بر سر کار آمد. این درحالیست که این سازمان باید امنیت اجتماعی را تامین کند، اما خود دچار تلاطم های شدیدی بود. اینکه من رئیس سازمان هستم و هر کاری دلم بخواهد بکنم درست نیست. وقتی من مدیریت سازمانی را برعهده می گیرم باید تمام کارهایم برای در راستای اهداف آن سازمان باشد. وقتی من ریاست یک سازمان را برعهده می گیرم باید تمام تلاشم را انجام دهم تا سازمان حرکت رو به جلو انجام دهد، نه اینکه پول نفت را بگیرم و خرج کنم و گاهی اوقات ضرر هم برسانم. زمانی باید فوق العاده مدیریت بگیرم که یک بهره وری ایجاد کنم. در برنامه ها باید مسئول تجرای هر قسمت مشخص باشد، هرچند مدت باید بررسی صورت بگیرد که آیا آن هدف صورت گرفته است یا نه و در قبال آن باید پاسخگو باشد.


پزشکیان با اشاره به دیدار رئیس جمهور از مناطق سیل زده گفت: در آن بازدید همه گزارش کار دادند و همه گفتند ما کارمان را خوب انجام دادیم. سوال من اینجاست، اگر کار خود را بخوبی انجام دادید چرا بیش از ۴۰ نفر از هموطنان مان جان شان را از دست دادند. چرا وقتی کم آبی داریم این همه آب را از دست بدهیم که هیچ این همه خرابی هم بوجود بیاید. نمی خواهم کسی را محکوم کنم اما برای آینده باید بنشینیم و فکر کنیم که چه باید بکنیم و عبرت بگیریم. اگر هر روز کار همان روز قبل را ادامه دهیم نباید منتظر تغییر و پیشرفت در کار باشیم. نگاه ها، رفتارها و مهارت ها باید تغییر کند. نباید با نگاه جناح گرایانه علم را زیرپا بگذاریم و به منافع جناحی فکر کنیم.

 

منبع: دانشجو