تشکیل کمیته حصر در فراکسیون امید
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته حصر در فراکسیون امید خبر داد.

موضع مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی احتمالی

حیدری گفت: همین صحبت‌ها منجر به این شد که کارگروه خاصی برای پیگیری مطالبه رفع حصر به دستور دکتر عارف و با محوریت ایشان تشکیل شود که امیدواریم اقدامات صورت گرفته در این کارگروه به نتیجه برسد؛ به ویژه اینکه محصورین در شرایط جسمانی خوبی قرار ندارند. من در صحن علنی هم مطرح کردم که اگر خدای ناکرده اتفاقی مشابه آنچه برای آیت‌الله هاشمی پیش آمد برای این افراد هم پیش بیاید در شان نظام نیست و به نظرم الان بزرگان اصولگرا باید بیش از اصلاح طلبان به دنبال این موضوع باشند.

وی همچنین گفت: اگر کمیته رفع حصر بتواند موضوع را به طور جدی از رییس مجلس، رییس قوه قضاییه و رییس‌جمهور پیگیری کند قطعا این موضوع نتیجه خواهد داد چرا که اگر روسای سه قوه چنین اراده‌ای داشته باشند موضوع حل می‌شود. البته من از آقای روحانی در این زمینه گلایه‌مندم و نمی‌دانم که ایشان هم این اراده را کرده یا خیر.
 
برای من یک پارادوکس است که مردم چنین مطالبه‌ای از ایشان داشتند و ایشان هم چیزهایی گفتند اما در عمل از اینکه چه اقدامی در این زمینه انجام شده بی‌اطلاع هستیم. البته ما نمی‌گوییم که صرفا رییس‌جمهور در این زمینه تصمیم‌گیر است اما به هر حال ایشان رییس شورای عالی امنیت ملی است و موضوع رفع حصر از وعده‌های انتخاباتی ایشان در سال ۹۲ و ۹۶ بوده، ضمن اینکه رییس‌جمهور طبق قانون اساسی خواستار حقوق اساسی ملت است و باید مطالبه‌گر باشد و اکنون هم این موضوع به مطالبه اکثریت تبدیل شده است.
 
مذاکرات روحانی با خاتمی درباره کابینه دوازدهم

حیدری همچنین یادآور شد: آقای روحانی درباره چینش کابینه دوازدهم با آقای خاتمی جلساتی داشته و ایشان و برخی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب را طرف مشورت خود برای انتخاب کابینه دوازدهم قرار داده است.

موضع مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی احتمالی

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس درباره برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم نیز گفت: در مورد وزارت ارتباطات شنیده‌هایی مطرح است که باید دید چقدر صحت دارد و ما امیدواریم این مواردی که درباره گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات گفته می‌شود صحت نداشته باشد.

حیدری همچنین با اشاره به برخی مخالت‌ها با رحمانی فضلی گفت: بیشتر مسائل آنها مربوط به استانداران و فرمانداران است که این انتقادها در جای خود قابل توجه است البته برخی انتقادات هم درباره خانم مینوخالقی به ایشان وارد بود که ایشان توضیحی داد و گفت که در حد خود تلاشش را کرده و مابقی از اختیارش خارج بوده است.

احتمال رای آوری بالای ظریف، زنگنه، قاضی‌زاده هاشمی و حجتی

وی با بیان اینکه ظریف، زنگنه، قاضی‌زاده هاشمی و حجتی امکان رای‌آوری بالایی در مجلس دارند،‌ گفت: ممکن است نسبت به عملکرد برخی وزرا مخالفت وجود داشته باشد اما در آخر رای موافق داده شود. به هر حال لازم است که انتقادها و ضعف‌ها گفته شود. این مخالفت با عناد و لجاجت فرق می‌کند.

این نماینده مجلس هم‌چنین با بیان اینکه انتقادهایی به عملکرد ربیعی در وزارت کار نیز وجود دارد، گفت: در فراکسیون امید نظرسنجی‌هایی درباره وزرای فعلی صورت گرفته که برخی ارزیابی خوبی داشتند و برخی دیگر در صورت معرفی مجدد امکان رای‌آوری کمتری خواهند داشت.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir