وسایل لازم برای سفر به بالی
 طبیعت بالی و جاذبه‌های تاریخی و دیدنی آن باعث می‌شوند تا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی باشد. البته بیشتر افراد برای لذت بردن از ساحل زیبا و تفریحات آبی به این شهر سفر می‌کنند. پس از آنکه از قیمت تور پوکت یا قیمت تور بالی آگاه شدید، وقتش است که وسایل خود را برای سفری هیجان‌انگیز و رویایی جمع کنید. در ادامه به وسایلی که برای سفر شما به این شهر ساحلی ضروری هستند می‌پردازیم. با ما همراه...


طبیعت بالی و جاذبه‌های تاریخی و دیدنی آن باعث می‌شوند تا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی باشد. البته بیشتر افراد برای لذت بردن از ساحل زیبا و تفریحات آبی به این شهر سفر می‌کنند. پس از آنکه از قیمت تور پوکت یا قیمت تور بالی آگاه شدید، وقتش است که وسایل خود را برای سفری هیجان‌انگیز و رویایی جمع کنید. در ادامه به وسایلی که برای سفر شما به این شهر ساحلی ضروری هستند می‌پردازیم. با ما همراه باشیم.


سفر به بالی چگونه خواهد بود؟


جزیره بالی میان دو اقیانوس هند و آرام قرار گرفته و از جزایر کشور اندونزی است. بیشتر گردشگران این جزیره را با سواحل شگفت‌انگیزش می‌شناسند، اما ساحل سفید و دریای آبی تنها جاذبه بالی نیست. در این جزیره می‌توانید از معابد تاریخی و حال‌وهوای معنوی آن‌ها دیدن کنید، در مزارع گسترده برنج قدم بزنید یا در دل طبیعت جزیره به دنبال آبشارهای باشکوه بگردید.
البته حتی اگر نمی‌خواهید تمام وقت خود را در طبیعت بگذرانید و از تفریحات مدرن نیز لذت می‌برید، بالی شما را ناامید نخواهد کرد. این جزیره مراکز خرید فوق‌العاده‌ای دارد و بازدید از پارک آبی واتروبوم آن نیز خالی از لطف نیست. پس از تجربه موج‌سواری و رفتینگ در جزیره، می‌توانید با تجربه ماساژ یا چشمه‌های آب گرم طعم آرامش واقعی را نیز بچشید. هنگامی که در بالی هستید رفتن به پارک فیل‌ها یا سافاری در دل طبیعت دست‌نخورده جزیره را از دست ندهید. البته شما برای تجربه همه جنبه‌های سفر به بالی به لوازم و لباس‌های متفاوتی نیاز خواهید داشت، و در ادامه به شما در جمع کردن این وسایل کمک می‌کنیم.


وسایل لازم برای سفر به بالی

33d9da47-519b-452f-8593-4577c8ce9f71.jpg


اگر می‌خواهید از فصل اردیببهشت تا شهریور به بالی سفر کنید، می‌توانید انتظار هوای آفتابی و شرجی را داشته باشید. این بازه زمانی در بالی فصل خشک است، البته به گفته گردشگران هوای خوشایند و با نسیم‌های ملایم است که به شما اجازه می‌دهد زیر آسمانی آبی از ساحل و طبیعت جزیره لذت ببرید. فصل بارانی در بالی از مهر تا فروردین ادامه دارد، البته این فصل نیز برای سفر مناسب است. در فصل‌های بارانی، معمولا باران از ساعت ۴ تا ۶ بعدازظهر دیده می‌شود و شما می‌توانید از صبح‌های آفتابی لذت ببرید و غروب‌ها را در هوای ابری و تمیز جزیره بگذرانید. حالا که با دو فصل اصلی بالی آشنا شده‌اید، وقتش است که وسایل لازم سفر را بشناسید.


چمدان و کوله مناسب


پیش از شروع جمع کردن وسایل، باید مکان مناسبی برای جا دادن آن‌ها داشته باشید. اگر می‌خواهید سفری راحت در بخش‌های مختلف بالی داشته باشید، داشتن یک چمدان چرخ‌دار و یک کوله مناسب برای شما ضروری است. داشتن یک کوله‌پشتی سبک و مناسب به شما کمک می‌کند وسایلی از قبیل آب‌ آشامیدنی، ضدآفتاب، خوراکی سبک و تلفن همراه خود را به آسانی به هر کجا ببرید.


پول نقد


با اینکه بالی جزیره امنی است، جرائم کوچک در آن دیده می‌شوند و ممکن است حین سفر کارت بانکی شما به سرقت رود. شاید هم خودتان سرگرم زیبایی‌های این جزیره شوید و کارت بانکی خود را گم کنید. در هر صورت، خوب است که مبلغی حدود ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار پول نقد در چمدان خود داشته باشید و برای مواقع ضروری از آن استفاده کنید. البته این پول نقل می‌تواند به صورت یورو یا پوند نیز باشد.


بطری آب فیلتردار


یکی از اقلام ضروری برای سفر به بالی، بطری آب فیلتردار است. باید در نظر داشته باشید که آب شیرهای خانگی بالی آشامیدنی نیست و می‌تواند باعث بیماری شود. به همین دلیل، باید حتما این آب را بجوشانید و فیلتر کنید. از آن‌جا که بحران آلودگی پلاستیکی در بالی شدید است، بطری‌های یک‌بار مصرف آبی که در شهر به فروش می‌روند نیز قابل اعتماد نیستند. پس بهتر است خودتان یک بطری آب فیلتردار همراه داشته باشید و برای نوشیدن آب فقط از آن استفاده کنید.


لباس مناسب

8b0bb34e-6a78-4aed-bae8-1d259f277420.jpg


پوشیدن هر نوع لباسی در جزیره بالی برای گردشگران آزاد است، البته مردم بومی شهر فرهنگی محافظه‌کار دارند. با اینکه نوع لباسی که در جزیره می‌پوشید محدودیت ندارد، معابد قوانین خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید احترام خود به معبد را نشان دهید، باید لباس پوشیده و آستین‌بلند بپوشید. همچنین بهتر است دامن شما بلند باشد یا شلوار بپوشید. خوب است بدانید که فارغ از لباس‌تان، باید روپوشی به نام سارونگ نیز داشته باشید. البته بیشتر معابد جزیره بالی این پوشش را برای ورود به معبد به شما قرض می‌دهند.

اگر قصد دارید در فصل خشک به بالی سفر کنید، باید حتما لباس‌های سبک و خنک تابستانی به همراه داشته باشید. بهتر است برای هر روز از سفر خود یک لباس به همراه ببرید، زیرا هوای گرم و شرجی بالی نمی‌گذارد که یک لباس را دو بار بپوشید. اگر قصد دارید به پیاده‌روی‌های طولانی در دل طبیعت بروید، حتما یک جفت کفش ورزشی راحت همراه داشته باشید. البته برای وقت گذراندن در ساحل‌های شنی بالی، بهتر است صندل یا دمپایی لاانگشتی بپوشید.

حتی اگر قرار است در فصل خشک به بالی بروید، نباید بارانی خود را فراموش کنید. آب‌وهوا در این جزیره خیلی قابل پیشبینی نیست و احتمال بارندگی در هر فصل سال وجود دارد. اگر هم قرار است در فصل بارانی از این جزیره بازدید کنید، بارانی ضدآب از ضرورت‌های سفر شماست. البته امکان کرایه پانچوهای ضدآب را نیز خواهید داشت. خوب است یک ژاکت پشمی نیز به همراه خود ببرید و در صورت مواجهه با نسیم‌های سرد غافلگیر نشوید. البته مهم‌ترین لباس در سفر به بالی، لباس شناست!
 

31e5e212-9b99-4fc1-b6ee-f1d6f03a6701.jpg


کرم ضدآفتاب


حتی فصل بارانی بالی نیز به شدت آفتابی است و کرم ضدآفتاب از ضروری‌ترین اقلامیست که باید به همراه داشته باشید. حتی در روزهای ابری نیز نباید از ضدآفتاب غافل شوید، زیرا اشعه آفتاب می‌تواند از پشت ابر نیز اثرات مخرب خود را بر پوست شما داشته باشد؛ حتی اگر همان لحظه متوجه اثرش نشوید.


سخن پایانی


سفر به بالی می‌تواند یکی از شگفت‌انگیزترین تجربه‌های زندگی شما باشد، البته در صورتی که برای این سفر آماده باشید. شما می‌توانید قیمت تور پوکت یا قیمت تور بالی را در سایت علی بابا بینید و پس از رزرو تور خود، بیشتر از همه همسفران خود آماده باشید.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:alibaba.ir