هر چند "صلوات" بر محمد و آل محمد (ص) از اعظم مستحبات است که بر آن ، توصیه های فراوانی شده است ، لکن ، حکومتی کردن این ذکر شریف و آلودن آن به بروکراسی اداری نمی تواند رویکردی در خور شأن باورهای دینی و اذکاری چون صلوات باشد.
هر چند "صلوات" بر محمد و آل محمد (ص) از اعظم مستحبات است که بر آن ، توصیه های فراوانی شده است ، لکن ، حکومتی کردن این ذکر شریف و آلودن آن به بروکراسی اداری و صدور دستور العمل ختم صلوات در قالب مکاتبات اداری و در نهایت رساندن کار به جایی که برای ختم صلوات " کارت صلوات" (!) صادر شود و ... نمی تواند رویکردی در خور شأن باورهای دینی و اذکاری چون صلوات باشد.
با این حال نامه ای که اخیراً به دست ما رسید ، حاکی از بروز این اتفاق در آموزش و پرورش است که تماس های مکرر خبرنگار عصرایران با مسوولان منطقه مربوطه به جایی نرسید و پاسخگویی در این باره پیدا نشد!
ای کاش فراموش نکنیم که تبلیغ دین و شعائر الهی ، شأنی فراتر از بروکراسی های اداری - که گاه موجب وهن دین هم می شود - دارد.

متن این نامه و تصویر آن را ملاحظه کنید:


 از : واحد بسيج دانش آموزی و فرهنگيان
موضوع : دستورالعمل ختم صلوات
سلام عليكم
با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و با احترام به استحضار می رساند با توجه به فرم پیوستی ختم صلوات جهت سلامتی و تعجيل در ظهور حضرت حجت ( عج ) لازم به ذكر است فرماندهان محترم مدارس اسامی دانش آموزان شركت كننده و تعداد صلوات فرستاده شده توسط دانش آموزان را تا تاريخ 12/ 8/87 به واحد بسيج دانش آموزی و فرهنگيان منطقه ارسال نمايند . ضمنآ دانش آموزانی كه بيشترين صلوات را داشته باشند در قرعه كشی شركت خواهند داده شد و هدايايی به قيد قرعه به ايشان تقديم خواهد شد .
تذكر : برای دريافت كارت صلوات به واحد بسيج خواهران مراجعه كنيد .
منبع:عصر ايران