شهردار تهران از مرحله جدید بازدید مردم از برج میلاد در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اختصاص 2طبقه از برج به موزه آثار انقلاب خبر داد.


شهردار تهران از مرحله جدید بازدید مردم از برج میلاد در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اختصاص 2طبقه از برج به موزه آثار انقلاب خبر داد.

احمد نوریان كه در نشست مشتركی با معاون هنری وزارت ارشاد كه رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر امسال است سخن می‌گفت، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: 2 طبقه این برج به سازمان فرهنگی هنری تعلق خواهد گرفت كه ما قصد داریم این مكان را علاوه بر موزه انقلاب كه در فرهنگسرای انقلاب در حال تاسیس داریم، به موزه آثار انقلاب اختصاص دهیم. همچنین مراسم كلنگ‌زنی تكیه شهدای هفت تیر را نیز در دهه فجر برگزار خواهیم كرد.

البته آن طور كه ایسنا از قول رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نوشته است، به جز این، شهرداری تهران 1357 برنامه را در ایام دهه فجر تدارك دیده است كه هزار و 87 عنوان از این برنامه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی است.

نوریان ادامه داد: به روال سال‌های گذشته ستاد دهه فجر مناطق تهران از سوی ستاد مركزی دهه فجر بر عهده شهرداری گذاشته شد تا در قالب شورایی فرهنگی و اجتماعی برنامه‌هایی را با حفظ استقلال كاری مجموعه‌ها در مقیاس محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تنظیم كنیم.

ظاهرا شهرداری تهران به‌عنوان پشتیبان برنامه‌های ستاد مركزی در مراسم استقبال در فرودگاه، جایگاه جلوس، میهمانی لاله‌ها و مراسم 22 بهمن حضور دارد و برنامه‌های مشتركی را نیز با ستاد سیمرغ انقلاب اسلامی طرح‌ریزی كرده است.

از جمله این برنامه‌ها، خلق بزرگ‌ترین نقاشی انقلاب است كه با همكاری ستاد سیمرغ در مسافتی 16كیلومتری از میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب و با همكاری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سازمان فرهنگی هنری شهرداری با محوریت پیروزی انقلاب اجرا می‌شود.

در حوزه عكس نیز در 30 منطقه تندیس عكس انقلاب نصب می‌شود و لوح زرین سیمرغ نیز در برنامه‌ای مشترك با ستاد سیمرغ نصب خواهد شد. علاوه بر این، شهرداری تهران قصد دارد برای مناطق مختلف مرتبط با انقلاب، شناسنامه مشخصی تهیه كند كه حاوی سابقه و نقش این منطقه در پیروزی انقلاب خواهد بود.

در زمینه آشنایی با مناطق مختلف شهر تهران كه در تاریخ انقلاب جایگاه ویژه‌ای دارند، شهرداری برنامه جالب دیگری نیز به‌صورت تور گردشگری فراهم كرده است كه نوریان درباره آن اضافه كرد: این برنامه تا 30 بهمن برگزار می‌شود كه از روز شنبه تا چهارشنبه، دانش‌آموزان با هماهنگی آموزش و پرورش و در روزهای پنجشنبه و جمعه خانواده‌ها طی تور گردشگری از موزه‌های عبرت، شهدا، تمبر و غیره و همچنین خانه شهدای انقلاب دیدن می‌كنند و در فرهنگسرای طبیعت نیز گالری عكس‌های منحصر به‌فرد انقلاب كه توسط مردم گرفته شده در كنار اجرای نمایش با حضور هنرمندان شاخص و انجام تظاهرات دیدن می‌كنند.

به گفته نوریان، فضاسازی شهر تهران، نصب پرچم انقلاب در یكی از میادین، اجرای نقاشی دیواری در 30 نقطه، پخش تیزر و نماهنگ در تلویزیون‌های شهری، نصب یادمان انقلاب، انجام و نصب كارهای حجمی و نصب عكس‌های انقلاب، نورافشانی در روزهای 12 و 22 بهمن، نصب نمادهای ملی و محلی در مناطق مختلف كشور، مزین‌كردن كوچه‌های شهر با تصاویر شهدا، تزیین منازل خانواده‌های شهدا، انتشار كتاب یاد یاران و نامگذاری پروژه‌های جدید به نام شهدا از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در دهه فجر است.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news