مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: برقراری پرواز هامبورگ - مشهد فرصتی برای دسترسی 30 هزار شیعه و 220 هزار مسلمان دیگر این شهر آلمانی به مشهد الرضا (ع) است.

نخستین هواپیمای مسافربری مسیر پروازی از هامبورگ آلمان به مشهد عصر روز چهارشنبه در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به زمین نشست. محمد باقر قاسم زاده مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی پنجشنبه شب با اشاره به جمعیت یک میلیون و 760 هزار نفری شهر هامبورگ افزود: از این جمعیت 220 هزار نفر آنان مسلمان هستند.

وی اظهار کرد: راه اندازی این خط پروازی زمینه ای برای توسعه دسترسی مسلمانان بویژه شیعیان هامبورگ به مضجع منور رضوی است.

وی گفت: از سوی دیگر جمعیت قابل توجهی از ایرانیان در این شهر ساکن هستند که با برقراری این مسیر پروازی دسترسی به شهر مشهد و زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) برای آنان تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افغانستانی ها نیز ساکن آلمان بویژه شهر هامبورگ هستند، افزود: با برقراری این پرواز امکان رفت و آمد آسان تر و سریعتر آنها به مشهد الرضا (ع) فراهم شده است.

قاسم زاده با اشاره به وجود مرکز اسلامی جمهوری اسلامی و چهارمین مسجد بزرگ آلمان در شهر هامبورگ اظهار کرد: ایجاد خط پروازی بین مشهد و هامبورگ فرصتی برای تبادلات فرهنگی و ترویج فرهنگ رضوی است.

وی با انتقاد از برداشت های منفی برخی رسانه ها از برقراری این پرواز گفت: اولویت ما در گسترش این ارتباطات، توسعه فرهنگ رضوی و ارزشهای اسلامی است و بر این مبنا بر رعایت قوانین حاکمیت جمهوری اسلامی تاکید شده است.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی اظهار کرد: فضای داخلی هواپیما برای کادر پروازی کشورهای مختلف که به مشهد الرضا (ع) سفر می کنند مشابه شرایط سفارتخانه های آنها می باشد اما برای خروج از هواپیما باید مطابق قوانین جمهوری اسلامی و با رعایت شئونات کشور ما عمل کنند.

وی ادامه داد: در این پرواز نیز که تمام مسافران آن مسلمان و محجبه بودند، تذکر لازم به مسوول مربوطه داده شد که کادر پرواز در صورت خروج از هواپیما باید قوانین ما را به طور کامل رعایت کنند.

نخستین پرواز هامبورگ - مشهد عصر چهارشنبه (دیروز) با 53 مسافر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به زمین نشست و پرواز خروجی آن هم دو ساعت بعد از مشهد انجام شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir