ترافیک جاده ای ,دیروز جمعه ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و این روز، پرترددترین روز سفرهای نوروز امسال در جاده های کشور بود و اما وضعیت امروز جاده های کشور:

روز گذشته 15 میلیون تردد در جاده های کشور به ثبت رسید؛ این را سردار موسی امیری، جانشین رییس پلیس راهور ناجا در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-قم گفت و افزود: میزان تردد در روز جمعه ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و این روز، پرترددترین روز سفرهای نوروز امسال در جاده های کشور بود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش سی درصدی تصادفات برونشهری در روز گذشته، به ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه به کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز بارش ها در جاده ها از رانندگان می خواهیم ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند. از سوی دیگر توصیه می کنیم رانندگان حتما تجهیزات زمستانی برای دور دوم سفرهای نوروزی همراه داشته باشند. در هفته دوم سفرها شاهد عجله و شتاب از سوی برخی رانندگان برای بازگشت هستیم در حالی که در بازگشت انتخاب زمان حرکت مهم است و رانندگان باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مبادی اولیه در نظر بگیرند.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ محمد حسین حمیدی، فرمانده پلیس‌ راه کشور از ترافیک نیمه سنگین محورهای کرج - چالوس و هراز خبر داد و گفت: در حال حاظر تردد در این دو محور به صورت دو طرفه انجام می‌شود.

وی افزود: در محور کرج - چالوس از ابتدای محور تا تونل شماره 5 و محور هراز از محدوده تونل تکاور 2 شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم. سایرمحورهای مواصلاتی کشور از ترافیک روانی برخوردارند.

حمیدی در ادامه گفت: در حال حاضر در محور بیرجند-قائم و مهوندان در خراسان جنوبی شاهد بارش باران هستیم سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام برخوردار هستند.

فرمانده پلیس راه با اشاره به اینکه نیمی از واژگونی‌ها در ایام نوروز در محدوده مبادی ورودی و خروجی شهرها اتفاق افتاده است، گفت: 48 درصد این واژگونی‌ها در مبادی ورودی و 52 درصد در مبادی خروجی شهرها بوده است، لذا به همه رانندگان توصیه می‌شود برای رسیدن به شهرها یا خروج از آنها برای شروع سفر به هیچ عنوان عجله و شتاب نکنند.

وی درخصوص محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور نیز، گفت: از ساعت 30 دقیقه بامداد امروز محدودیت محور چالوس برداشته شد و از ساعت شش و 30 دقیقه هم محدودیت محور هراز برداشته شد به این ترتیب هیچ محدودیتی در جاده‌های کشور به جز تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها که از ابتدای تعطیلات نوروز اعلام شده، نداریم.

فرمانده پلیس‌ راه کشور از همه رانندگان تقاضا کرد پیش از شروع سفر از طریق شماره‌های 88255555 و 120 و پایگاه اینترنتی www.rahvar120.ir وضعیت به هنگام راه‌های کشور را مطلع شوند.

آخرین وضعیت آب و هوا و تغییرات جوی

از فردا سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که تا اواخر وقت این سامانه به دامنه‌های غربی و جنوب غرب نیز کشیده شده و موجب بارندگی در این مناطق می‌شود. همچنین در مناطق مرتفع این نقاط، بارش برف پیش‌بینی شده است.

در روز دوشنبه در نیمه غربی، شمال شرق و مرکز کشور بارش پراکنده خواهیم داشت. فردا شدت بارش‌ها بر روی شمال ایلام، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود. در روز دوشنبه شدت بارش‌ها در نقاط غربی کشور است و مناطقی مانند همدان، استان مرکزی و تهران نیز بارش پراکنده خواهد داشت که از اواخر وقت دوشنبه از شمال غرب و غرب از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود. همچنین سه‌شنبه بارش در جنوب و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد.

روز دوشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج است و در خصوص هوای تهران نیز باید گفت که فردا آسمان تهران قسمتی ابری و در اوایل شب افزایش ابر خواهد داشت. در روز دوشنبه بارش باران همراه با رعد و برق در تهران رخ می‌دهد و در ارتفاعات تهران بارش برف دور از انتظار نیست.

از روز دوشنبه در نیمه شمالی (گیلان، مازندران و گلستان) کشور بارش باران خواهیم داشت که در ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی شده است. به دلیل بارش برف و باران جاده‌های کوهستانی و چالوس و هراز لغزنده است و تردد در آن باید با تجهیزات زمستانی صورت پذیرد و ما توصیه می‌کنیم به دلیل لغزندگی جاده‌ها مسافران با احتیاط تردد کنند.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir