خبر فوری : 19 استان کشور در معرض سیلاب
سازمان مدیریت بحران کشور درباره بارش شدید باران، آبگرفتگی و سیلاب در ۱۹ استان هشدار داد .

باران شدید و رعد و برق در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، کردستان،کرمانشاه، ایلام، خوزستان،کهگیلویه و بویر احمد ،  لرستان، زنجان ، همدان ، اردبیل ،گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم ، اصفهان موجب آبگرفتگی در معابر و سیلاب در برخی از استانها خواهد شد.

رئیس پلیس راه مازندران نیز با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف در ارتفاعات به رانندگان توصیه کرد با همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی استان تردد کنند.

پلیس راه مازندران افزود : در حال حاضر تردد انواع کامیونهای سنگین ،اتوبوس ، مینی بوس و وانت بارهای حامل بار حتی کامیونهای مواد فاسد شدنی به علت رانش در جاده هراز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

هواشناسی استان البرز با اشاره به ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور، احتمال رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات به رانندگان توصیه کرد با توجه به لغزندگی سطح جاده ها و همچنین اختلال در تردد جاده های کوهستانی تجهیزاتی همچون پتو و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رییس پلیس راه البرز نیز اعلام کرد: ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج - چالوس از محدوده آدران تا تونل شماره 5 سنگین است و تردد با کندی انجام می شود و بقیه مسیر تا تونل کندوان نیمه سنگین است.

همچنین بار ترافیکی در آزاد راه  تهران  - کرج - قزوین نیز نیمه سنگین و روان است.

پلیس راه استان فارس هم اعلام کرد: به علت بارش باران در محورهای شیراز - سپیدان ، شیراز - یاسوج ، شیراز - مرودشت ، شیراز - اصفهان ، شیراز - بوشهر، شیراز - فسا و محورشیراز - کازرون ، شیراز - خرامه ، شیراز - آباده و شیراز - نورآباد لغزنده است و تردد به کندی صورت می گیرد.

مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری درباره بارش باران ، وزش شدید باد همراه با رعد وبرق در این استان هشدار داد و از عشایر و دامداران خواست ازاستقرار در مسیل ها و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

هواشناسی استان کردستان  نیز اعلام کرد :  سامانه بارشی از جنوب غربی استان شروع شده و بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی  بیشتر نقاط استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

هواشناسی استان فارس هم ضمن هشدار درباره بارش باران ، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها ، از مسافران نوروزی و ساکنین خواست از تردد در حاشیه رودخانه ها جدا خودداری کنند.

پلیس راه استان اصفهان با اشاره به وجود سامانه بارشهای  زا در بیشتر نقاط  این استان ، از رانندگان خواست با سرعت کم و مطمئن رانندگی کنند.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:irib.ir