پليس فتا: رمز گذاری براي موبايلتان را فراموش نکنید
با گسترش روزافزون استفاده از اينترنت، سارقان و كلاهبرداران سايبري به دنبال دريافت اطلاعات شخصي مردم و سوء‌استفاده از آن هستند از این‌رو کاربران باید با نکاتی برای بالابردن ایمنی در این فضا، آشنا شوند.

 امروزه امنيت در فضاي مجازي با توجه به رشد تکنولوژي، تجارت الکترونيک و بسياري از خدمات و امکاناتيکه در دنياي مجازي فراهم شده بیش از پيش اهميت پيدا کرده است؛ فروشگاهها، خبرگزاري ها، آموزش هاي الکترونيک، ارتباط با ديگران، نشر عقايد و افکار و … همه در اينترنت قرار گرفته است؛ حال با گسترش اين فضا و با توجه به حجم وسيع استفاده اقشار مختلف جامعه از بسترهاي ايجاد شده در فضاي مجازي، افراد فرصت طلب و کلاهبردار نيز از اين فضا و فرصت بدست آمده غافل نشده و به دنبال دريافت اطلاعات شخصي و بانکي مردم و سوء استفاده از آن هستند.

با اين شرايط و اهميت امنيت آنلاين، پليس فتا نکاتي جهت بالا بردن ايمني در فضاي مجازي ارائه کرده است؛

- نصب و استفاده از يک آنتي ويروس خوب بر روي کامپيوترها و موبايلتان و بروزرساني مرتب آن.

- اگر از کارت بانکي خود براي خريد استفاده مي کنيد، حتمآ رمز ورود آن را تغيير دهيد و به صورت مرتب صورت حسابهايتان را كنترل کنيد.

- بررسي و انجام تنظيمات حريم خصوصي مخصوصآ در شبکه هاي اجتماعي و محدود کردن اشخاصي که قادر به مشاهده اطلاعات شخصي شما هستند.

- تغيير کلمات عبور حساب هاي کاربري که در وب سايت ها داريد و استفاده از کلمات عبور با حداقل ۱۰ کاراکتر که در آنها از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهاي خاص استفاده شده باشد.

- مراقب ايميل هاي فيشينگ باشيد و هر ايميلي را باز نکنيد، زيرا اطلاعات و هويت شما به سادگي سرقت مي شود.

- قبل از اينکه چيزي را به اشتراک بگذاريد و يا با فشار کليد اينتر ارسال کنيد خوب فکر کنيد که آيا حاوي اطلاعات شخصي و محرمانه است يا خير!؟

- هنگام خريدهاي آنلاين مراقب باشيد که چگونه پول پرداخت مي کنيد (استفاده از واريز هاي بانکي و يا حواله براي خريدهاي آنلاين توصيه نمي شود و اگر نياز به بازگشت پول باشد، كار دشواري است.)

- بر روي گوشي موبايل خود کد رمز تعريف کنيد تا هر وقت پس از مدتي استفاده نکرديد موبايل قفل شود.

- اگر در خانه فرزندي داريد که از اينترنت استفاده مي کند، به سادگي مي توانيد با نرم افزارها و ابزارهاي کنترل و مديريت والدين بر فرزندان بر فعاليت آنها نظارت داشته باشيد.

پليس فتاي از کاربران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در فضاي سايبر نظير کلاهبرداري هاي اينترنتي، جعل عنوان، وبسايت هاي جعلي، سايت هايي با محتواي مجرمانه و مغاير با شئونات اسلامي مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طريق سايت اين پليس به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع :mehrnews.com