به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، هتل 5 ستاره متعلق به سگ و گربه هایی است که وقتی صاحبانشان قصد سفر دارند چند ماه و یا چند هفته ای میهمان ویژه این هتل ها می شوند.
حیوانات زبان‌ بسته‌ای که این روزها اسباب‌بازی آدمها شده و به هر طریقی که دلشان می‌خواهند با آنها رفتار می‌کنند.

صاحبان پانسیونها بر این ادعا هستند که سالیان سال است به صورت حرفه‌ای در کار پرورش حیوانات خانگی هستند و به راحتی می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کرده و از خود صاحبان به حیوانات نزدیکتر شوند!

یکی از پانسیون‌‌دارها به خبرنگار ما گفت: ما به صورت ویژه به حیوانات سرویس می‌دهیم و ده روز یکبار آنها را به حمام می بریم.

*مواظب باشید حیوانم چاق نشود!

قیمت غذای خشک و خام در هر کدام از پانسیون‌ها متفاوت بود در یکی از پانسیون ها غذای پخته و به قول معروف چرب و چیلی به حیوانات می دادند و اگر بخواهی حیوان چاق نشود و چربی‌اش بالا نرود غذای خشک و خام با هزینه‌ای جداگانه تهیه می‌شود.قیمت های نجومی که در هر کدام از پانسیون‌ها در نوسان داشت.

پانسیون‌دار دیگری حرف از خدمات ویژه داشت اما با هزینه کمتر .وی معتقد بود: هزینه نگهداری از حیوان برای یک ماه 350 هزار تومان آب می‌خورد و یکی دیگر از آنها می گفت شبی 45 هزار تومان که به عبارتی برای یک ماه یک میلیون و 350 هزار تومان که یک و نیم برابر حقوق ماهیانه یک کارگر با دستهای پینه بسته محاسبه می شود...

اما ماجرای خدمات ویژه پانسیون‌ها به حیوانات خانگی به اینجا ختم نمی شود چرا که برای کوتاهی موی ساده و بدون مدل یک سگ 55هزار ، و مدل دار 65 هزار تومان باید هزینه کرد.

*پیاده روی برای تناسب اندام حیوانات...

پیاده‌روی هم یکی دیگر از خدمات ویژه این زبان بسته‌ها بود. زبان بسته‌هایی که به نوعی عزیز دوردونه‌های صاحبانشان به حساب می‌آمدند.صاحبانی که برای بیماری آنها هزینه‌های قابل توجهی متحمل می شوند.

از قطره ضد ریزش مو تا انسولین‌هایی که روزی دو بار به آنها تزریق می‌کردند و غذای ویژه تیمارداری را برایشان طبخ و به خودشان می‌دادند.
البته ناگفته نماند این پانسیون ها زیر سایه نبود نظارت نهادهای مسئول پا گرفته‌اند.

البته زیر آسمون این شهر که گوشه گوشه زندگی افراد آن همانند یک پازل بزرگ است برخی از آنان پولهایی را در چه جاهایی هزینه می‌کنند که نشان از ندانم کاری آنان است.

یادمان نرود افرادی را که نیازمند یک گوشه نگاه محبت هستند.

گزارش از مریم جعفری

منبع: باشگاه خبرنگاران/